تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

نکات جالب و کاربردی برای آرامش زندگی مشترک/ چه کسانی زندگی ندارند؟

  • کد خبر : 25119
  • 07 اسفند 1392 - 9:53
نکات جالب و کاربردی برای آرامش زندگی مشترک/ چه کسانی زندگی ندارند؟

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: همه چیز در این دنیا بر اساس علم و منطق است و هیچ مشکلی بر سر مسیر زوجین وجود ندارد که قابل حل نباشد؛ زن و مرد باید علم زندگی را یاد بگیرند و …

گروه  خانواده «کمال مهر» ؛ از مشهد، حجت الاسلام راشد یزدی این سخنران مذهبی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی بیان داشت:

زاویه زندگی دو ضلع آقا و خانم دارد و زوجین ما نباید از کسی انتظار تأمین زندگیشان را داشته باشند، بلکه باید خودشان تصمیم بگیرند و بر اساس دین اسلام زندگیشان را استوار کنند.
وی با بیان اینکه خانه مانند تعمیرگاه است، خاطرنشان کرد: زوجین باید مراقب باشند که کوچک ترین چیزی که موجب به هم ریختن خانه می‌شود، در منزل راه نیابد.
این کارشناس مسائل خانواده افزود: منزل یعنی محل نزول؛ انسان نیز مانند هواپیما که هنگام نشستن سروصدا دارد اما در حین قرار گرفتن روی باند سرو صدایش کم می شود ،باید در محیط خانه آرامش یابد.
حجت الاسلام راشد یزدی تأکید کرد:

مواظب باشید کسانی که از داشتن منزل آرام محروم‌اند، زندگی ندارند.
وی خطاب به زوجین دانشجو بیان داشت: در زندگی اوقاتتان را تلخ نکنید. انسان هر بار که اوقاتش را تلخ می‌کند یک زلزله هفت ریشتری به جان انسان می‌افتد که همان باعث خرد شدن آن می‌شود.
کارشناس مسائل خانواده خطاب به آقایان شرکت کننده در جشن ازدواج دانشجویی گفت: هنگامی که در کنار همسرتان هستید نعره نزنید. بچه با سروصدا تربیت نمی‌شود. تمام مسائل زندگی با محبت حل می‌شود نه با غرور؛ هنگامی که به خانه پدر و مادرتان می روید از همسرتان غیبت نکنید؛ حق همسرتان را ادا کنید و در گفتن دوستت‌دارم به همسرتان استمرار داشته باشید.
حجت الاسلام راشد یزدی همچنین خطاب به زنان شرکت کننده در این جشن گفت: هیچ گاه با ملامت زیاد با همسرتان مواجه نشوید، چرا که این امر آتش لجبازی را افروخته‌تر خواهد کرد. بهترین راه محبت کردن به همسرتان در سخن و عمل است.
وی افزود: هیچ مشکلی در مسیر شما وجود ندارد. همه چیز حل می‌شود و اگر هم مشکلی هست، یا نمی‌دانید و یا نمی‌توانید آن را حل کنید . جوانان ما علم زندگی را یاد بگیرند.
کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه دانشجویان ما قشر تحصیل ‌کرده جامعه هستند، ابراز داشت: زوجین دانشجو یک کلمه حرف رکیک در خانه به یکدیگر نزنند. دختران ما بدانند مرد یک شخص صولتی است و هر گونه خدمتی که به مردم ارائه شود از آن احساس لذت می‌کند.
حجت الاسلام راشد یزدی  ادامه داد: در اسلام آداب زناشویی و نوع رفتار با یکدیگر به سادگی آمده است و هر چه دنیا به سمت علم می‌رود جلوه اسلام بیشتر می‌شود.
وی گفت: زن مطیعه و مردم مطاع خلق شده است.  ما زن عربده‌کش و قلدور نداریم چرا که در خلقت زن این موارد را خداوند قرار نداده‌اند.
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: زن دوست دارد که بگوید مرد برایت چه درست کنم. نگاه زن به مرد یک نگاه صولتی است؛ اگر مرد بگوید فلان غذا را بپز که خوب درست می‌کنی زن خوشحال می‌شود، اما اگر بگوید که هر چه می‌خواهی درست کن زن با خود می‌گوید دیروز عدس با پلو پختم امروز پلو با عدس.
حجت‌الاسلام راشد یزدی بابیان اینکه در خانه نمی‌شود حکومت کرد ؛خانه را منزل، مسکن ، مایه آرامش و تجدید قوا کردن دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی که زن می‌خواهد برای همسرش آرایش کند خود را هفت رقم آرایش کند و تبسم داشته باشد ،چون زنی که آرایش کرده باشد اما تبسم نداشته باشد برای شوهرش جلوه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر گرفتاری بین عروس و مادرشوهر ایجاد می‌شود تقصیر مرد است. مرد باید مدیریت داشته باشد به طوری که در حضور مادرش از همسرش غیبت نکند. همچنین عروس هم نباید پیش مادرش از شوهرش ابراز ناراحتی کند او با این کار احترام شوهرش را از بین می‌برد و این امر باعث می‌شود که کدورت در خانوادها‌ ایجاد شود.
این کارشناس مذهبی در پایان تأکید کرد: بروید و آرام زندگی کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x