تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نکاتی که برای خرید و فروش جواهرات نگین‌دار باید به آن توجه کنید

  • کد خبر : 197017
  • 16 مرداد 1396 - 6:42
نکاتی که برای خرید و فروش جواهرات نگین‌دار باید به آن توجه کنید

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید دارد که در حوزه فروش جواهر آلات رقابت حاکم است و فروشندگان بر این اساس به گارانتی کالای خود می‌پردازند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ محمد کشتی آرای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به هنگام فروش جواهر آلات واحدهای فروشنده ملزم به چه نوع برخوردی هستند؟ اظهار کرد: طبق قانون تجارت در تمام دنیا شرایط بدین گونه است که اگر فردی کالایی را به فروش رساند اجباری بر خرید مجدد آن ندارد، مگر اینکه برای این کالا گارانتی وجود داشته باشد که در این صورت فرد ملزم است طبق گارانتی عمل کند.

وی همچنین عنوان کرد: فروش جواهر امری تخصصی است و هر واحد به اقتضای کاری که انجام می‌دهد کالای خود را گارانتی می‌کند. اما برای استناد به آنچه در مورد گارانتی کالا وجود دارد لازم است حتما این موارد به صورت مکتوب در فاکتور قید شده باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب طبق فاکتور مشخص خواهد شد که به هنگام فروش چند درصد از ارزش کالا کم و به چه شیوه‌ای برخورد خواهد شد. البته قوانین اتحادیه گویای آن است که اگر در فاکتور به موضوعی اشاره نشده باشد فروشنده می‌تواند به هنگام خرید مجدد کالا ۲۵ درصد از مبلغ خرید را کاهش دهد.

کشتی آرای همچنین اظهار کرد: البته باید توجه داشت که اگر فردی کالایی را خریداری می‌کند صرف اینکه در فاکتور آن مطلبی ذکر شده باشد نمی‌توان به هنگام خرید با او برخورد کرد، چرا که ممکن است در واحد مربوطه گران‌فروشی یا تخلفی صورت گرفته باشد که در این صورت آن واحد ملزم است مابه‌التفاوت را پرداخت کرده و رضایت مشتری را فراهم کند.

وی درباره فروش طلاهایی که در آنها از سنگ معمولی و نگین استفاده شده نیز توضیح داد: به هنگام فروش این طلاها وزن نگین و سنگ‌های آنها کاسته شده و مبلغی بابت آنها کسر خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط فعالیت در بازار جواهر حالت سلیقه‌ای پیدا نکرده و نظارت بر آن دشوار نمی‌شود؟ گفت: ما در کل واحدها نظارت داریم. در این زمینه قانون‌های خاص خود وجود دارد و بدین شکل نیست که کار به شکل سلیقه‌ای انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=197017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x