تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

نمایندگان کشتی آزاد ایران با اقتدار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند

  • کد خبر : 35748
  • 05 اردیبهشت 1393 - 8:02
نمایندگان کشتی آزاد ایران با اقتدار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند

نمایندگان کشتی آزادکشورمان طی برگزاری دو روز رقابت توانستند با کسب۶ مدال طلا صاحب عنوان قهرمانی آسیا شوند.این بیست و دومین قهرمانی ایران در آسیاست.

 به گزارش گروه ورزشی کمال مهر،  نمایندگان کشتی آزادکشورمان طی برگزاری دو روز رقابت با حضور ۱۶ کشور آسیایی توانستند با کسب ۶ مدال طلاو ۷۰ امتیاز صاحب عنوان قهرمانی آسیا شوند.این بیست و دومین قهرمانی ایران در آسیاست.

بنابراین گزارش در روز نخست رقابت ها کاروان کشتی ایران در وزن ۵۷ کیلو صاحب یک عنوان پنجمی شد و در وزن های ۶۵، ۸۶ و۱۲۵ کیلوگرم به سه مدال طلا  دست یافت که به ترتیب احمد محمدی،مصطفی جوکار و کمیل قاسمی این عناوین قهرمانی را به دست آوردند.

روز دوم این رقابت ها و در چهار وزن دوم ،مسعود اسماعیل پور(۶۱کیلو) و مصطفی حسین خانی (۷۰کیلو) هم به مدال طلا و عنوان قهرمانی رسیدند.

نتایج روز دوم رقابت های قهرمانی لیگ آسیا؛

اسماعیل پور به مدال طلا رسید

نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف هندی در دیدار فینال به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۲ کشتی‌گیر حضور دارند، مسعود اسماعیل‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل بازار بازارگوری‌یف، دارنده مدال برنز ۲۰۰۷ جهان و نفر پنجم المپیک پکن از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله هم با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ از سد دولت نیازبیکوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۱ جهان و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان گذشت و فینالیست شد.

اسماعیل‌پور در دیدار پایانی هم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل باجنیش باجرانگ، دارنده مدال برنز ۲۰۱۳ آسیا از هند به برتری دست یافت.

حسین خانی هم گردن آویز طلا را صاحب شد

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف تاجیکستانی خود در دیدار پایانی به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک مقابل های‌وی لینگ از چین به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۱۲ بر یک (با ضربه فنی) مقابل کان تات از ویتنام به پیروزی دست یافت و به نیمه‌نهایی رسید.

حسین‌خانی در این مرحله هم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد اختیار نوروزوف، دارنده مدال نقره ۲۰۱۱ آسیا از ازبکستان به پیروزی رسید و به فینال ۷۰ کیلو راه پیدا کرد. وی در دیدار پایانی با توجه به عدم حضور سومیرشوح ووخیدوف از تاجیکستان به عنوان فرد پیروز اعلام و قهرمان شد. در این وزن ۱۲ کشتی‌گیر وزن کشی کردند.

رضافضلی در وزن۷۴ کیلو قهرمان شد

بنابراین گزارش در وزن ۷۴ کیلو که ۱۳ کشتی‌گیر حضور داشتند، رضا افضلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ریوچی یاماناکا از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر از سد ژانگ چانگ، دارنده مدال نقره ۲۰۱۳ آسیا از چین گذشت و فینالیست شد. افضلی در دیدار پایانی با نتیجه ۹ بر صفر مقابل پورجاو اونوربات از مغولستان به برتری رسید و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم حامد طالبی زرین کمر که در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ژی ژانگ از چین به پیروزی رسیده بود در مبارزه دوم با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب علی‌خان ژومایف از قزاقستان شد و از حضور در مرحله نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد و عدم راهیابی به فینال حذف شد. در این وزن ۱۳ کشتی‌گیر حضور داشتند.


رده بندی انفرادی اوزان هشت گانه و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- رسول کالیف (قزاقستان) ۲- دامدینبازار تسوگباتار (مغولستان) ۳- صمد نادربیکلو (مغولستان) و فومیتاکا موریشیتا (ژاپن) ۵- مهران رضازاده (ایران) و آبودوف (تاجیکستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- مسعود اسماعیل پور (ایران) ۲- باجنش باجرانگ (هند) ۳- دولت نیازبکوف (قزاقستان) و نازمومداخ لامگارما (مغولستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- سید احمد محمدی (ایران) ۲- کانگ جین هیوک (کره شمالی) ۳- فورکات فرمان اف (ازبکستان) و باتچولون باتمانگنای (مغولستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- مصطفی حسین خانی (ایران) ۲- سومیرشو وحیداف (تاجیکستان) ۳- کن هوساکا (ژاپن) و اختیار ناوروزوف (ازبکستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- رضا افضلی (ایران) ۲- پاروجاو اونوربات (مغولستان) ۳- ریوچی یامانکا (ژاپن) و اینکوئنتیف (قرقیزستان)

۸۶ کیلوگرم: ۱- میثم مصطفی جوکار (ایران) ۲- اصلان کاهیدزه (قزاقستان) ۳- اورگادول اوتومن (مغولستان) و رشید قربان اف (ازبکستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- دورجیخاند خودربولگا (مغولستان) ۲- ماگومد موسایف(قرقیزستان) ۳- رستم اسکندری (تاجیکستان) و ساتیوارت کادیان(هند) … ۷- حامد طالبی زرین کمر (ایران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- کمیل قاسمی (ایران) ۲- زولبو ناتسوگسورن (مغولستان) ۳- شانگ های (چین) و دولت شابانبای (قزاقستان)

رده بندی تیمی:

۱- ایران ۷۰ امتیاز

۲- مغولستان ۶۳ امتیاز

۳- قزاقستان ۵۱ امتیاز

۴- ازبکستان ۴۱ امتیاز

۵- ژاپن ۴۰ امتیاز 

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف تاجیکستانی خود در دیدار پایانی به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک مقابل های‌وی لینگ از چین به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۱۲ بر یک (با ضربه فنی) مقابل کان تات از ویتنام به پیروزی دست یافت و به نیمه‌نهایی رسید.

حسین‌خانی در این مرحله هم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد اختیار نوروزوف، دارنده مدال نقره ۲۰۱۱ آسیا از ازبکستان به پیروزی رسید و به فینال ۷۰ کیلو راه پیدا کرد. وی در دیدار پایانی با توجه به عدم حضور سومیرشوح ووخیدوف از تاجیکستان به عنوان فرد پیروز اعلام و قهرمان شد. در این وزن ۱۲ کشتی‌گیر وزن کشی کردند.

به گزارش فارس، پیش از این مسعود اسماعیل‌پور در روز دوم مدال طلای ۶۱ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورده بود. ایران در روز اول هم موفق به کسب ۳ مدال طلا توسط محمدی، جوکار و قاسمی شده بود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930204000400#sthash.Sy7Ox7bT.dpuf

روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز در آستانه قزاقستان با مسابقات ۴ وزن دوم آغاز شده است که نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف هندی در دیدار فینال به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۲ کشتی‌گیر حضور دارند، مسعود اسماعیل‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل بازار بازارگوری‌یف، دارنده مدال برنز ۲۰۰۷ جهان و نفر پنجم المپیک پکن از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ از سد دولت نیازبیکوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۱ جهان و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان گذشت و فینالیست شد.

اسماعیل‌پور در دیدار پایانی هم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل باجنیش باجرانگ، دارنده مدال برنز ۲۰۱۳ آسیا از هند به برتری دست یافت و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x