تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

نقدینگی‌ جدید در راه ورود به بورس/ لزوم آموزش فرهنگ سهامداری به سرمایه‌گذاران

  • کد خبر : 15248
  • 29 دی 1392 - 9:41
نقدینگی‌ جدید در راه ورود به بورس/ لزوم آموزش فرهنگ سهامداری به سرمایه‌گذاران

کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه ورود هلدینگ‌های بورسی نوید افزایش نقدینگی‌ جدید در بازار سهام را می‌دهد، تأکید کرد سال آینده نقدینگی بیشتری وارد بورس خواهد شد لذا آموزش فرهنگ سهامداری لازم است.

 

خبرگزاری فارس: نقدینگی‌ جدید در راه ورود به بورس/ لزوم آموزش فرهنگ سهامداری به سرمایه‌گذاران

کمال مهر:مهیار بقایی  با ابراز خرسندی از وضعیت فعلی بورس و استراحت چند هفته گذشته شاخص بازار اظهار داشت: این روند بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و استراحت بازار در این مقطع زمانی، دور از انتظار نبود.

وی ادامه داد: البته شاخص بورس، معیار کاملی برای سنجش کل بازار نیست و طی چند روز گذشته، هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش سهام، مبتنی بر شایعات بازار و خبرهای منفی غیرمرتبط با شرکت‌ها بوده است.

این کارشناس بازار با تأکید بر اینکه تا یک ماه آینده روند حرکت شاخص بورس به شکل متعادل پیش‌بینی می‌شود، گفت: با آمدن اخبار مثبت سیاسی و اخباری درباره بهبود وضعیت اقتصادی، سال آینده شرکت‌ها و صنایع مختلف بورسی وضعیت بهتری خواهند داشت.

بقایی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران به جای نگاه کوتاه‌مدت باید فرهنگ سهامداری را رعایت کنند، گفت: قطعاً سال آینده با بهبود وضعیت شرکت‌ها به واسطه گشایش‌های سیاسی و وضعیت اقتصاد، بازار سهام رشد قابل توجه دیگری را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس بازار سهام با تأکید بر اینکه اشخاص حقوقی‌ بازار سرمایه نقش فعال‌تری در روزهای منفی بازار دارند، تصریح کرد: البته این به معنای ارزندگی قیمت سهام همه شرکت‌ها نیست، بلکه چشم‌انداز مثبت بازار منجر به فعال‌تر شدن حقوقی‌ها شده است؛ قطعاً بازار سهام در آینده وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، خوشبختانه شفافیت بیشتری در صنایع بورسی و همچنین وضعیت پیش‌روی اقتصاد در حوزه‌های مختلفی چون نرخ ارز، ‌نفت و خوراک شرکت‌ها ایجاد شده است، گفت: هم اکنون بسیاری از صنایع سود یا زیان خود را به طور کامل پیش‌بینی و به بازار اعلام کردند و در این خصوص جای بسی خوشحالی دارد.

قائم‌مقام کارگزاری سهم آشنا با تأکید بر اینکه با گشایش‌های سیاسی ایجاد شده صنایع صادرات محور و همچنین شرکت‌های بانکی، به سمت سودآوری بیشتر حرکت خواهند کرد گفت: از بابت ریزش‌های هفته‌های اخیر، نگرانی وجود نداشته و اتفاقاً فعالان و تحلیلگران بازار از استراحت‌های شاخص ابراز امیدواری کردند.

بقایی با اشاره به اینکه آمدن هلدینگ‌های جدید بورسی موجب ورود نقدینگی‌های جدید به بازار می‌شود، با ذکر مثالی تأکید کرد: پیش از ورود دو هلدینگ بزرگ بورسی (تاپیکو و فارس) حجم معاملات و میزان نقدینگی‌های موجود در بورس پایین‌تر بود که به محض ورود این دو هلدینگ و طی مدت زمان کوتاهی، نقدینگی‌های سرگردان جدیدی وارد بازار شد.

وی همچنین تأکید کرد: با ورود بزرگ‌ترین هلدینگ دارویی به بازار سهام این صنعت دارای پیش‌برنده مشخص خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود همچون گذشته نقدینگی‌های خوبی وارد بازار شود.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است صنایع بیمه‌ای، بانکی، خودرویی، کشتیرانی، پتروشیمی و فلزات سال آینده ضمن تجربه شرایط بهتر، در شمار گروه‌های برتر بازار سهام خواهند بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x