تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

نصب نخستین و بزرگترین توربین بادی مگاواتی کشور

  • کد خبر : 16925
  • 06 بهمن 1392 - 7:45
نصب نخستین و بزرگترین توربین بادی مگاواتی کشور

مدیر عامل شرکت پروژه تولید انرژی های تجدیدپذیر مپنا از نصب موفقیت آمیز نخستین و بزرگترین توربین بادی مگاواتی کشور در تونل بادی تاکستان قزوین خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اکبر ادیب فر اظهار داشت: نخستین توربین بادی گروه مپنا و بزرگترین توربین بادی مگاواتی کشور در مزرعه بادی کهک تاکستان نصب شده است.

وی گفت: نخستین توربین دو و نیم مگاواتی کشور در یکی از تونل های بادی کشور نصب شده است و تا پایان خرداد ۹۳ با نصب هفت توربین دیگر، این میزان به ۲۰ مگاوات خواهد رسید.

ادیب فر با بیان اینکه این توربین بادی شامل سه بخش پایه یا برج، موتورخانه و روتور است، گفت: برق تولیدی این نیروگاه بادی در پست رازی در پنج کیلومتری شهرستان تاکستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پایه این توربین با ۸۵ متر ارتفاع و ۳۰۰ تن، موتورخانه ۹۶ تن و روتور شامل پره ها و هاب بوده و طول هر کدام از پره ها ۵۳ متر است.

ادیب فر ابراز امیدواری کرد تا ۱۵ بهمن این توربین بادی به پست رازی متصل و برق تولید شده به شبکه تزریق شود.

وی گفت: در زمان حاضر ۱۲ مزرعه بادی در دست مطالعه گروه مپنا بوده و قرار است که گروه مپنا تا یک سال و نیم آینده ۱۰۰ مگاوات انرژی بادی را وارد مدار کند.

ادیب فر افزود: گروه مپنا حدود شش سال پیش مطالعه طرح  های نیروگاه های بادی را در دستورکار قرار داد و از سه سال گذشته انتقال فناوری و خرید توربین های بادی را از کشور آلمان آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت پروژه تولید انرژی های تجدیدپذیر مپنا گفت: گروه مپنا یکهزار مگاوات انرژی بادی را در دست دارد که ۷۵۰ مگاوات آن به صورت سرمایه گذاری خود گروه و ۲۵۰ مگاوات را به عنوان پیمانکار بخش دولتی انجام می دهد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی افزود: گروه مپنا مذاکره هایی را در این خصوص با وزارت نیرو انجام داده و قراراست به میزان ۱۰۰ مگاوات در این زمینه سرمایه گذاری کند و در حال امکان سنجی پنج مگاوات در سه استان فارس، کرمان و یزد است.

وی با اشاره به نیروگاه ژئوترمال مشکین شهر در استان اردبیل گفت: در این باره نیز در حال مذاکره فنی و اقتصادی این طرح  هستیم تا در صورت امکان این طرح را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x