تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

«نتانیاهو» با شکست در ترور «الضیف» خود را گرفتار ورطه بزرگی کرد

  • کد خبر : 52076
  • 30 مرداد 1393 - 14:40
«نتانیاهو» با شکست در ترور «الضیف» خود را گرفتار ورطه بزرگی کرد

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اذعان کرد که نخست وزیر «اسرائیل» با شکست در ترور فرمانده گردان‌های القسام خود را گرفتار ورطه بزرگی کرد.

به گزارش کمال مهر در قدس اشغالی، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اذعان کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر موفقیت ترور «محمد الضیف»، فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس شرط بندی کرده بود تا به این طریق پس از ناکامی در کسب هرگونه موفقیت در نبردهای اخیر، موجب بالا رفتن روحیه و معنویات فروپاشیده جامعه «اسرائیل» شود.

«آموس هارئیل»، تحلیلگر امور نظامی این روزنامه در این خصوص توضیح داد که شکست در این عملیات نتانیاهو را وارد ورطه بزرگی کرد، همانگونه که بر اسطوره‌هایی خواهد افزود که از محمد الضیف سخن می‌گوید.

هارئیل افزود: حماس در ابتدا تصور کرد که الضیف در حمله جنگنده‌های «اسرائیلی» کشته شده است، به همین دلیل با موشک‌های پیشرفته فجر ۵ تل‌آویو را گلوله باران کرد، اما این حملات موشکی اندکی بعد و پس از اینکه مشخص شد، وی از ترور نجات یافته آرام شدند.

به گفته این خبرنگار صهیونیستی «اسرائیل» تلاش کرد، پیش از امضای توافقنامه آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی به یک موفقیت معنوی دست یابد، اما نتایج همه معکوس بودند.

وی با بیان اینکه تلاش برای ترور الضیف با هدف راضی کردن اسرائیلی‌ها صورت گرفت، تاکید کرد که «اسرائیل» سال‌های سال است که بر ترور شخصیت‌ها تکیه دارد و این تاکتیک را تاکتیکی موفق می‌داند، اما بدون تردید این تاکتیک تاکنون نتوانسته تغییر اساسی در وضعیت استراتژیک «اسرائیل» ایجاد کند.

انتهای پیام/ز

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x