تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مژده؛ با این راهکار نوین دیگر نگران کچل شدن نباشید

  • کد خبر : 211964
  • 22 اردیبهشت 1397 - 1:27

کارشناسان با از بین بردن عوارض جانبی یک داروی قدیمی، به حل مشکل ریزش موی سر در افراد امید دارند.

به گزارش«کمال مهر»؛ کارشناسان به تازگی با از بین بردن عارضه‌های جانبی یک دارو که تولید آن متعلق به ۵۰ سال پیش است امیدوارند بتوانند مشکل ریزش موی سر را درافراد درمان کنند.

دانشمندان دانشگاه منچستر انگلستان به تازگی راهکاری جدید برای کمک به جلوگیری از ریزش موی سر افراد با استفاده از خاصیت درمانی نوعی داروی قدیمی که مدت‌ها منسوخ شده بود پیدا کرده اند.


در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی نوعی دارو به نام (Cyclosporine A) که برگرفته از نوعی قارچ بود برای درمان عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گرفت و نوعی آنتی بیوتیک ضد قارچی بود.

با وجود اثربخش نبودن آن در درمان عفونت، اما اثر‌های آن بر سیستم ایمنی بدن قابل توجه بود.

این دارو تا دهه ۱۹۸۰ بیشتر در درمان‌های بالینی و جلوگیری از پس زدن عضو پیوندی دربیماران دریافت کننده عضو مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما عارضه‌های جانبی شدیدی دربدن ایجاد می‌کرد که ازآن جمله رویش موی زائد را می‌توان نام برد.


دانشمندان حال درنظر دارند با استفاده از همین خاصیت دارو و از بین بردن دیگر عارضه‌های جانبی آن، داروی جدیدی برای کمک به جلوگیری از ریزش موی سر و درمان طاسی تولید کنند.

پژوهش‌ها نشان داده است، داروی سیکلوسپورین A سبب کاهش میزان تولید پروتئین SFRP۱ می‌شود، این پروتئین اثر منفی بر رشد فولیکول‌های مو دارد و سبب ریزش مو‌های سر می‌شود، به همین دلیل استفاده از دارویی برای سرکوب پروتئین SFRP۱ می‌تواند از ریزش موی سرجلوگیری کند.


در کنار بررسی مزایا و معایب استفاده از داروی Cyclosporine A، دانشمندان در پی یافت ترکیبی بدون عارضه بودند که به ترکیب (WAY-۳۱۶۶۰۶) رسیدند که برای درمان مشکل پوکی استخوان به کار می‌رود و مکانیسمی شبیه به Cyclosporine A، اما بدون عارضه‌های جانبی آن دارد.

آزمایش ترکیب WAY-۳۱۶۶۰۶ برروی نمونه‌های پوستی انسانی نشان داده است این ترکیب می‌تواند سبب رشد موی سرشود.


پژوهش درباره ترکیب‌های دارویی جدید مقابله با ریزش موی سر درمراحل آزمایش بالینی قرار دارند و کارشناسان امیدوار هستند با انجام پژوهش‌های بیشتر بتوانند دارویی بدون عارضه جانبی، اما موثر برای درمان ریزش موی سر تولید کنند.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x