تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

مولای گردانندگان سایت هاشمی کیست؟ / علت حذف “آیت‌الله‌العظمی” از سایت سیستانی

  • کد خبر : 50018
  • 15 مرداد 1393 - 20:38
مولای گردانندگان سایت هاشمی کیست؟ / علت حذف “آیت‌الله‌العظمی” از سایت سیستانی

حمله به اقدام ارزشی “محسن رضایی” در روز قدس، علت حذف “آیت‌الله‌العظمی” از سایت سیستانی، مغازه بسته‌بندی آدامس بابک زنجانی در کیش و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۱۵ مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

استقبال مردم استان چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور با ساز سنتی


شهروند/ آرم وحشتناک برای لبنیات 

داوری: مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد لغو نشده! 
“عبدالرضا داوری” مشاور وزیر کشور دولت دهم و از نزدیکان اسفندیار رحیم‌مشایی که اخیرا مسئول تشکیلات هما- مرکز هماهنگی هواداران احمدی‌نژاد – شده است، در گفتگو با نامه‌، ضمن تکذیب خبر لغو مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: مجوز دانشگاه ایرانیان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده است و شورا هم تا به امروز این مجوز را لغو نکرده است. همانطور که دادستان کل کشور نیز اعلام کرد تا کنون تخلفی از سوی دانشگاه ایرانیان به قوه قضائیه اعلام نشده است و اعلام این خبر از سوی وزارت علوم یک کار سیاسی است، نه قانونی.

مسئول تشکیلات هما با بیان اینکه رفتار وزارت علوم دولت روحانی، سیاسی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آقای عارف با یک برگه امضاشده الان در حال تعیین سرفصل‌های خود است اما با دانشگاه ایرانیان که دارای اساسنامه است، اینگونه برخورد می‌کنند. سایت وزارت علوم، دانشگاه‌های فاقد اساسنامه را اعلام کرده است و نامی از دانشگاه ایرانیان مشاهده نمی‌شود و این نشان می‌دهد که آقایان برای این حرف‌های خود مستند قانونی ندارند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مشایی یکی از اعضای هیئت امنای این دانشگاه است، گفت: هدف از بیان این مسائل، زدن شخص احمدی‌نژاد است و برخی در دولت با هدایت افرادی در خارج به دنبال تخریب چهره رئیس‌جمهور پیشین ایران هستند.

حرف‌های عجیب غریب درباره زبان فارسی! 
چند وقتی است که در فضای مجازی، در پیام‌های کوتاه و پیغام‌های وایبری، متن‌هایی منتشر و جابه‌جا می‌شوند که مدعی هستند تحت تأثیر عرب‌ها، واژه‌های تحقیرآمیزی به زبان فارسی وارد شده‌اند! واژه‌هایی مانند “پارس سگ” که می‌گویند ما در گذشته صدای سگ را “واغ واغ” می‌گفتیم، اما الان می‌گوییم پارس، یعنی نام سرزمین‌مان! یا این‌که ما در گذشته به جای غذا می‌گفتیم “خوراک” اما اعراب ما را بر آن داشتند که بگوییم “غذا” در حالی‌که در عربی “غذا” به معنای “ادرار شتر” است!

“حسن انوشه” واژه‌شناس و استاد زبان فارسی، مترجم انگلیسی و عربی – به ایسنا می‌گوید: “پارس” در صدای سگ یک آواست و به سرزمین پارس هیچ ربطی ندارد. در قدیم شب‌ها را به سه پاس تقسیم می‌کردند، وقتی هم می‌گوییم پاسی از شب گذشت به همین معناست، سپاس‌گزاری هم به این معناست که من می‌توانم در پاس دادن شب به شما خدمت کنم، ممکن است “پارس کردن سگ” هم از همین‌جا ریشه گرفته باشد. این موضوع محتمل است، اما هیچ‌گونه ارتباطی میان پارس سگ و واژه پارس یا فارس وجود ندارد. “غذا” هم در عربی اصلا به معنای ادرار شتر نیست. این حرف‌ها از جای دیگری آب می‌خورد.

او درباره این‌که چرا فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژه‌های عربی را بیگانه نمی‌داند، اظهار می‌کند: فرهنگستان تنها واژه‌های اروپایی را بیگانه می‌داند و واژه‌های عربی را بیگانه نمی‌داند چون فکر می‌کند عربی در کشور ما تاریخ هزارساله دارد و سال‌ها عربی زبان نگاشتن کتاب‌های ما بوده است. از سوی دیگر نوعی نگاه مقدس هم به زبان عربی هست و برخی فکر می‌کنند چون عربی زبان قرآن است، مقدس است، اما این غلط است و ما باید نوعی نگاه میانه‌رو را در پیش داشته باشیم.

این مجتمع اصلا آلاینده نیست! 
در حالی سیمان آبیک از سال گذشته از فهرست صنایع آلاینده کشور خارج شده است که تصاویر روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه از غبار غلیظ این واحد صنعتی حکایت دارد. سایت خبری محیط زیست ایراننوشت: غلظت غبار این واحد صنعتی همانگونه که در تصاویر مربوطه مشخص است به حدی است که محوطه بسیار وسیعی را فرا گرفته است. به نظر می‌رسد مسئولان محیط زیست باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند.

عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از غزه 

نظرسنجی جالب ارگان دولت از ۱۷ کارشناس اقتصادی
کیهان نوشت: طبق نظرسنجی که در سالگرد تشکیل دولت انجام شده، تحقق یا عدم تحقق وعده عدالت اقتصادی و مبارزه با رانت و فساد سؤال دیگر روزنامه ایران است که ۷۰ درصد کارشناسان گفته‌اند این وعده محقق نشده یا کمتر از ۵۰ درصد محقق شده است. ۶ درصد (یک نفر) می‌گوید محقق شده و ۲۴ درصد معتقد است بیش از ۵۰ درصد تحقق یافته است.

به نوشته روزنامه ایران همچنین در پاسخ این پرسش که آیا دولت در زمینه ثبات اقتصادی و مهار تورم توانسته به وعده خود عمل کند یا نه، ۲۴ درصد به گزینه “محقق شده”، ۲۹ درصد به گزینه “بیش از ۵۰ درصد محقق شده”، ۲۹ درصد به گزینه کمتر از ۵۰ درصد محقق شده و ۱۸ درصد به گزینه “وعده‌ها محقق نشده” رأی داده‌اند. ابراهیم رزاقی، بهمن آرمان، مهدی تقوی، بهنام ملکی، هادی زنوز، جمشید پژویان، محمدباقر صدری، مهدی طغیانی، علی دینی،حسن امیرتاش، علی نقی خاموشی، آلبرت بغزیان، محمدرضا پورابراهیمی، عبدالکریم رجبی، سیدمحمدحسین میرمحمدی و ایرج ندیمی در این نظرخواهی شرکت داشته‌اند.

حمله به اقدام ارزشی “محسن رضایی” در روز قدس
اقدام ارزشی “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز قدس، گویا به مذاق برخی خوش نیامده است. “علی افشاری” عضو فراری شاخه غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت که این روزها برای آمریکا و اسرائیل خوش رقصی می‌کند، به انتقاد از این اقدامان محسن رضایی پرداخته است. وی در خلال یادداشتی که در سایت خود منتشر کرده ضمن آنکه تحلیل‌های ارائه شده توسط دبیر مجمع تشخیص را تئوری توطئه دانسته، مجمئعه اقدامات محسن رضایی را ناشی از خودشیرینی و برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری قلمداد می‌کند!

به گزارش رجا، یکی از مسئولین فعلی وزارت کشور فعلی نیز که به سبک برخی از دولتمردان در فیسبوک فعال است، در واکنش خود به این اقدام رضایی، با ذکر این نکته که “استفاده از این لباس آیا به معنای بازگشت وی به سپاه پاسداران است؟” فرمانده سابق سپاه را متهم به سوءاستفاده از لباس این نیروی انقلاب کرده است! و در قسمتی دیگر از این نوشته خود با اشاره به مواد ۵۵۵ و ۵۵۶ قانون مجازات اسلامی، حرکت تحسین شده محسن رضایی را استفاده غیر مجاز از لباس و علایم و درجات نظامی و انتظامی قلمداد کرده است.

روش‌های جالب مردم دنیا در حمایت از غزه

عروسک‌ها مقابل سفارت اسرائیل به یاد کودکان مظلوم غزه

نوشتن “زنده باد فلسطین” بر کوهی در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی

علت حذف “آیت‌الله‌العظمی” از سایت سیستانی 
“حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان” در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تغییر عنوان “آیت‌الله‌العظمی سیستانی” به “حضرت آقا سیدعلی حسینی سیستانی” بر روی وب سایت وی، اظهار داشت: این اقدام آیت‌الله سیستانی یک مساله اخلاقی و تواضعی است که برخی بزرگان مانند آیت‌الله بهجت نیز دست به چنین اقدامی زده‌اند. آیت‌الله بهجت اجازه ندادند که پشت رساله ایشان آیت‌الله بنویسند و ایشان نوشتند “العبد محمدتقی بهجت” و بر سر مزار ایشان در حرم حضرت معصومه )س) نیز همین عنوان نوشته شده است.

غرویان با انتقاد از تلاش برخی برای استفاده القاب و عناوینی در مورد آنها، گفت: واقعیت این است که در جامعه ما عناوین، آثاری دارد هر چند که این القاب و عناوین اعتباری هستند اما آثار حقیقی نیز دارند و تفاوت ایجاد می‌کنند. عناوین دانشگاهی مانند استاد و دکتر نیز از این گزند مصون نیستند. از سوی دیگر برخی نیز القاب بسیاری برای خود می‌نویسند یا به اطرافیان خود می‌گویند که این القاب را تکرار کنند تا میان دیگران نیز جا بیفتد که از این افرادِ سوء استفاده‌کنندهِ نیز زیاد داریم. انسان اگر به نفس خود مراجعه کند واقعیت خودش را می‌بیند.

کشوری که از هر ده نفر سه نفر میلیاردر هستند
به گزارش خبرآنلاین به نقل از مانی سی ان ان (Money CNN) می‌نویسد که اگر کسی قصد دارد میلیونرها را تماشا کند بهتر است راهی اروپا بشود. البته منظور از میلیونرها افرادی است که سرمایه آن ها چند میلیون یورو معادل چند میلیارد تومان است.

طبق این گزارش در کشور موناکو، کشوری کوچک چسبیده به فرانسه که مساحت آن معادل مساحت پارک مرکزی نیویورک است، از هر ۱۰ نفر ۳ نفر میلیونر هستند. در زوریخ سوئیس نیز بیش از ۲۷ درصد افراد میلیونر هستند و پس از آن ها شهر دیگر سوئیس یعنی ژنو قرار می‌گیرد که درصد میلیونرهای آن به ۱۸ درصد جمعیت می‌رسد. در شهر نیویورک آمریکا نیز از هر ۲۵ نفر یک نفر میلیونر است. فرانکفورت، لندن و اسلو دیگر شهرهای اروپایی هستند که درصد قابل توجهی از جمعیت آن یعنی بین ۳ تا ۴ درصد افراد را میلیونرها تشکیل می‌دهند.

رو شدن برگ‌های جدید از پرونده میلیاردر زندانی/مغازه بسته‌بندی آدامس بابک زنجانی در کیش
“سید حسین دهدشتی” نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: طی سال‌های ۸۲ و ۸۳ بابک زنجانی وارد عرصه اقتصادی کشور شد و کمیته بررسی کننده پرونده وی هرچه در سابقه وی جست وجو کرد، هیچ پشتوانه خاصی برای انجام کارهای اقتصادی از وی نیافت. زنجانی در آن سال‌ها یک مغازه بسته‌بندی آدامس در کیش داشت که پس از آن وی به تجارت پوست رو می‌آورد و حتی ما برای آشنایی بیشتر با وی، شرکای زنجانی را در کیش پیدا و با آنها صحبت کردیم.

مسوول کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه بابک زنجانی متخلف بوده و برای انجام تخلفش افرادی بوده‌اند که از وی پشتیبانی می‌کردند، کاملامحرز است.

تلاش برای تصاحب خاک ایران!    



ضربه کاری امارات متحده عربی به زعفران ایران 

بازار جهانی زعفران متعلق به ایران است تا جایی که ۹۰ درصد زعفران دنیا توسط ایران تولید و عرضه می‌شود. لغو تعرفه ۵ درصدی صادرات زعفران، موجب توسعه صادرات این کالا شده است. براساس آمار رسمی گمرک ایران بیشترین حجم صادرات زعفران به ترتیب به کشورهای امارات متحده عربی، اسپانیا، چین، عربستان سعودی، هند، سوئد، هنگ کنگ، ایتالیا، تایوان، قطر است که در این میان امارات رسم امانت داری را به جا نیاورده و زعفران ایران را با مخلوط گیاهان دیگر و با کیفیت پایین به اسم زعفران ایران به دیگر کشور‌ها صادر می‌کند.

“علی حسینی” عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با ایلنا، به صادرات زعفران ایران از امارات متحده اشاره و در این رابطه اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از زعفرانی که به امارات صادر می‌شود در بسته‌بندی‌های بزرگ و بالای ۳۰ گرم است که متاسفانه زعفران مرغوب ایران با گیاهان دیگر مخلوط شده و به اسم زعفران ایران از امارات صادر می‌شود و نکته جالب توجه این است که زعفران خالص و مرغوب ایرانی به اسم کشور اسپانیا از امارات به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مولای گردانندگان سایت هاشمی کیست؟ 
رجا نوشت: پایگاه اطلاع‌رسانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان رسانه رسمی منعکس کننده مواضع و خاطرات “حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی” تیتر عجیب “دیدار هاشمی با مولانا عبدالحمید” را برای پوشش خبر دیدار رییس مجمع تشخیص با “عبدالحمید اسماعیل‌زهی” انتخاب کرد.

به گزارش زاهدان نیوز، این پایگاه که در مقاطع گوناگون با درج اخبار جنجالی از مواضع هاشمی رفسنجانی در دیدار با گروه‌ها و افراد و هم‌چنین ذکر خاطرات جهت‌دار از ایشان عطش خود را برای مطرح شدن و جذب مخاطب نشان داده است، این بار نیز با به‌کارگیری عنوان “مولانا” برای عبدالحمید اسماعیل‌زهی یکی از روحانیون منطقه جنوب شرق کشور علامت سؤال دیگری را درباره سطح سواد و گرایشات دست‌اندرکاران خود ایجاد کرد.

گفتنی است واژه “مولا” که مطابق تعریف لغتنامه دهخدا به معنای “صاحب اختیار” و “آقا” است، در این سایت برای فردی بکار رفته است که مواضعش در جریانات فتنه ۸۸، وقایع بیداری اسلامی، مراجع و علمای شیعه و اقدامات تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور، مشخص کننده عمق تعارض وی با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

دو مجسمه عجیب در مارسی
دو مجسمه در اسکله‌ای در شهر مارسی، این عکس شگفت‌انگیز از مجسمه‌های ساخته شده توسط یک هنرمند فرانسوی است. مجسمه‌ها کار برونو  Catalano است.

سرعت‌گیر عجیب در ایران 
این هم یک سرعت گیر عجیب در “برازجان”، که در نوع خود شاهکاری محسوب می‌شود.

آتش‌زدن پاسپورت اسرائیلی 
یک زن یهودی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، پاسپورت اسرائیلی خود را آتش زد.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x