تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

موشک ایرانی “یاعلی” لرزه را به جان صهیونیست‌ها انداخت

  • کد خبر : 56493
  • 09 مهر 1393 - 11:35
موشک ایرانی “یاعلی” لرزه را به جان صهیونیست‌ها انداخت

رونمایی موشک جدید “یاعلی” در ایران، موجب نگرانی شدید محافل صهیونیستی شده است.

به گزارش سرویس بین‌‌المللکمال مهربه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی صهیونیستی تاکید کردند که ساخت موشک یاعلی، رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا اعلام کرد که با بهبود بخشیدن موشک کروز، موشکی با برد ۷۰۰ کیلومتر ساخته است. این موشک، از دریا، خشکی، هواپیما و حتی پهبادها قابل شلیک و کنترل است.
موشک های کروز، قابلیت تغییر مسیر پس از شلیک را دارند و نیازی به تعیین مسیر پیش از شلیک وجود ندارد.
منابع امنیتی به روزنامه صهیونیستی معاریو گفتند: “موشک های جدید ِ ایران، تهدیدی برای پایگاه های اسرائیلی هستند و با استفاده از این موشک ها، می توان این پایگاه ها را از ایران، هدف قرار داد؛ اما ترس اسرائیل از آن است که ایران این موشک ها را به حزب الله بدهد.”
به گفته این منابع، “حزب الله، موشک “یاخونت” در اختیار دارد که ساخت روسیه است؛ این موشک، پیشرفته ترین موشک ِ زمین به دریا است و قادر است سکوهای حفاری گازی رژیم صهیونیستی را در دریای مدیترانه هدف قرار دهد.
روزنامه معاریو، از سران رژیم صهیونیستی خواست، اخباری را که از تهران می رسد با جدیت پیگیری کنند، زیرا ایران “ثابت کرده است که با تکیه بر نیروی بومی، موفق به ساخت سلاح هایی شده  که توجه همگان را بر می انگیرد.”
روزنامه عبری زبان “گلوبوس” نیز به نقل از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم در تلاش است از آلمان و کره جنوبی و آمریکا، شناورهایی جنگی خریداری کند، که برای حمایت از تاسیسات نفتی و گازی این رژیم در شرق دریای مدیترانه به کار گرفته شوند؛ اما پروسه بستن قرارداد ماه ها به طول می انجامد و تا آن زمان که ممکن است حتی سال ها طول بکشد، این تاسیسات در برابر موشک های حزب الله آسیب پذیر خواهند بود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x