تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

موشهای پیر با دریافت پلاسمای انسانی جوان می‌شوند !

  • کد خبر : 170822
  • 30 آبان 1395 - 14:39
موشهای پیر با دریافت پلاسمای انسانی جوان می‌شوند !

محققان امریکایی در مطالعه جدیدی و با استفاده از تزریق پلاسمای خون انسانی جوان به موش های پیر شاهد جوان سازی سلول ها در آنها بودند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛،محققان امریکایی در مطالعه جدیدی پلاسمای خون افراد سالم و جوان ۱۸ ساله را به موش های ۱۲ ماهه تزریق کرده و با تغییر عملکرد سلول های موش های پیر مواجه شدند. یک موش ۱۲ ماهه همانند یک انسان میان سال بوده و از سنی حدودا ۵۰ ساله برخوردار است.

محققان در این مطالعه به مدت سه هفته موش ها را مورد بررسی قرار داده و هفته ای دو بار نیز پلاسمای خون انسانی را به موش ها تزریق کرده و شاهد جوانسازی سلول ها در موش ها بودند. سپس محققان رفتارهای سه گروه از موش ها را مورد بررسی قرار دادند: موش های جوان۳ ماهه، موش های ۱۲ ماهه و موش هایی که پلاسمای انسانی را دریافت کرده بودند.

موش های مورد مطالعه همانند موش های جوان ۳ ماهه دوباره به دنیای جوانی بازگشته بودند و نه تنها جست و خیزهای سریعتری داشتند بلکه قدرت حافظه آنها نیز با تغییرات قابل توجهی مواجه شده بود.

محققان معتقدند، این ویژگی به پروتئین های مختلفی برمی گردد که در پلاسمای انسان های جوان وجود داشته و با افزایش سن و به مرور زمان این ویژگی در پلاسماهای جوان از بین رفته و به همین دلیل سلول ها به مرور پیر شده و این فقدان به مرور زمان بر قسمت های مختلف بدن و حتی مغز نیز تاثیر می گذارد.

محققان امیدوارند روزی فرا برسد که با استفاده از چنین راه حلی بتوانند علیه بیماری هایی مانند آلزایمر یا پارکینسون در انسان ها بتازند.

منبع:مهر
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x