تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مواد اولیه پراید بیش از ۱۱ میلیون تومان / تراکتوری‌ها در برزیل / گاف استقلال درباره نیجریه

  • کد خبر : 42868
  • 27 خرداد 1393 - 7:50
مواد اولیه پراید بیش از ۱۱ میلیون تومان / تراکتوری‌ها در برزیل / گاف استقلال درباره نیجریه

دولتی که مجروحان داعش را درمان می‌کند، احمقانه‌ترین مصدومیت جهان، گاف عجیب یک روزنامه درباره نیجریه، نماد برزیل ۲۰۱۴ را بشناسیم و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۶ خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسیکمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.مزار نائب ایرانی امام زمان (عج)    
به گزارش فارس، هجدهم شعبان سال ۳۲۶ هجری قمری نائب سوم حضرت ولی‌عصر(عج) به دیار باقی شتافت، “حسین بن روح” ملقب به “نوبختی” از خاندان ایرانی که مدت ۲۱ سال نیابت خاص امام زمان(عج) را بر عهده داشت در شهر بغداد دیده از دنیا فروبست و مزار نورانی‌اش هم‌اکنون در بازار شورجه در سوق العطارین قرار دارد.

“حسین بن روح” از اصحاب امام عسکری(ع) بوده است، بر حسب منابع تاریخی، تبار حسین بن روح از خاندان ایرانی، نژاد آل نوبخت سرچشمه می‌گیرد و نوبخت جد اعلای این خاندان است، طایفه نوبخت از علما و متکلمان و منجمان که همگی پیرو مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده‌اند، جد اعلای آنان نوبخت و زرتشتی بوده و در عهد منصور دوانیقی عباسی از زرتشتی به اسلام روی آورد و مسلمان شد و ساکن بغداد شدند. به مناسبت سالروز وفات نائب خاص ایرانی امام زمان(عج) تصاویری از مزار این عالم شیعی در ادامه می‌آید:

احمقانه‌ترین مصدومیت جهان!
عصر امروز نوشت: تصویری که می‌بینید متعلق است به “گری لوین” فیزیوتراپیست تیم ملی انگلیس که رسانه‌های جهان در موردش می‌گویند به احمقانه‌ترین نوع مصدومیت ممکن دچار شده است. مچ پای او بعد از شرکت در شادی گل بازیکنان انگلیس به شدت صدمه دید تا وی به این ترتیب راهی بیمارستان شود!

دولتی که مجروحان داعش را درمان می‌کند 
دولت ترکیه، مجروحان داعش را در بیمارستان‌های خود درمان می‌کند.  براین اساس جمهوری اسلامی در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه حریت چاپ ترکیه با انتشار عکس‌هائی از تعدادی از رهبران مجروح داعش که در بیمارستان دولتی استان هاتای ترکیه بستری شده و درحال معالجه هستند، نوشته است که دو تن از نمایندگان مجلس ترکیه از دولت اردوغان به خاطر این اقدام انتقاد کردند. آنها از احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه خواستند درباره بستری شدن رهبران داعش که در تهاجم به عراق مجروح شده‌اند توضیح دهد. سران ترکیه در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور ایران معاهده‌ای را با وی امضا کردند که در آن تصریح شده است ترکیه با ایران برای ریشه کن ساختن تروریسم در منطقه همکاری خواهد کرد.

جهانبازیگران معروفی که به برزیل رفتند

گاف عجیب یک روزنامه درباره نیجریه 
یک روزنامه ورزشی در صفحه اول خود پرچم کشور “نیجر” را به جای پرچم “نیجریه” درج کرده است! نیجر و نیجریه دو کشور همسایه در قاره آفریقا هستند. نکته قابل تامل اینجاست که پرچم نیجریه به دلیل حضور این تیم در تورنمنت‌های معتبر جهانی برای علاقه‌مندان فوتبال پرچمی آشناست و چنین گافی در یک روزنامه “ورزشی” عجیب به نظر می‌رسد.


پرچم نیجر
پرچم نیجریه

جوابیه سایپا به خبر”هزینه تمام شده پراید ۳ میلیون است”
اداره اطلاع‌رسانی گروه خودروسازی سایپا در متن خود نوشت: طبق آنالیز قیمت مبلغ یازده میلیون و دویست و هشتاد هزار تومان هزینه مواد اولیه مورد نیاز یک دستگاه خودرو ایکس ۱۰۰ فرمان هیدورلیک بدون کیسه هوا با استاندارد یورو ۲ شامل مواد پلیمری، ورق و انواع فولاد، لاستیک، مس، آلومینویم، چدن، مواد اولیه و هزینه تولید قطعه‌سازان و همچنین نیاز ارزی می‌باشد که این هزینه با احتساب هزینه‌های تولید، هزینه‌های فروش و خدمات پس از فروش، هزینه‌های مالی، مالیات، عوارض، شماره‌گذاری، پست و بیمه بالغ بر ۱۹ میلیون و هفتصد و چهل هزار تومان می‌گردد که هم اکنون با زیان به بازار عرضه می‌شود فلذا عنوان هزینه تمام شده پراید ۳ میلیون و هفتصد هزار تومان کذب محض است .

جام ایرانی… 

نماد برزیل ۲۰۱۴ را بشناسیم
“آرمادیلو” پستاندار کوچک و یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض، نماد رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل معرفی شد. این حیوان زره‌دار در مناطقی از آمریکای شمالی و سراسر آمریکای جنوبی یافت می‌شود.

به گزارش ایرنا، بدن این حیوان از صفحات استخوانی به هم پیوسته پوشیده شده تا هنگام خطر بتواند به صورت توپ استخوانی در آمده و موجب سردرگمی دشمن شود.

بازگشایی قبر صدام توسط داعش 
جهان نوشت: قبر صدام دیکتاتور سابق عراق که توسط دولت عراق مسدود شده بود، در پی حوادث اخیر عراق بعد از دوسال بازگشایی شد.

پرچم تراکتور به برزیل هم رسید 
هواداران ایرانی در سائوپائولو برزیل

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x