تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مقام معظم رهبری دیدار از خانواده شهدا را در هر شرایطی برای خود بسیار مهم می دانند / شهیدی که از آسمان چهارم با مادرش حرف زد

  • کد خبر : 41852
  • 20 خرداد 1393 - 1:01
مقام معظم رهبری دیدار از خانواده شهدا را در هر شرایطی برای خود بسیار مهم می دانند / شهیدی که از آسمان چهارم با مادرش حرف زد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تشکر از این اقدام برای تجلیل از مادران شهدای گمنام و جاویدالاثر گفت: این ابتکار به همه ی نهادها تعمیم پیدا کند و همیشگی باشد. مقام معظم رهبری دیدار از خانواده شهدا را در هر شرایطی حتی شرایط سخت برای خود بسیار مهم می دانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کمال مهرعصر امروز مراسم “مادران چشم به راه” در فرهنگسرای ارسباران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ‌، علی اکبر اشعری رئیس سابق کتابخانه ملی، داریوش ارجمند بازیگر، مصطفی محدثی خراسانی، مشفق کاشانی، قاسم صرافان و جمعی از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با عرض سلام و خیر مقدم به حضار و خانواده شهدا گفت: بسیار ابتکار جالبی است شاهد برگزاری این مراسم تکریم مادران شهدای گمنام هستیم که من تعبیر گمنام رابرایشان به کار نمی برم، این ها بلندآوازه و آسمانی اند. تمام مادران و پدران حاضر در این جمع می دانند که تربیت، پرورش و بزرگ کردن فرزند بسیار سخت است و تبدیل کردن یک نهال به یک شاخ شمشاد جوان و تقدیم آن به جبهه های جنگ بسیار سخت بود.

وی با تشکر از این اقدام برای تجلیل از مادران شهدای گمنام و جاویدالاثر عنوان کرد: این ابتکار به همه ی نهادها تعمیم پیدا کند و همیشگی باشد. مقام معظم رهبری دیدار از خانواده شهدا را در هر شرایطی حتی شرایط سخت برای خود بسیار مهم می دانند، حتی در سفر هم ایشان به دیدار خانواده ی شهدا می رفتند حتی در کوچه های باریک و تنگ جنوب شهر هم که رفت و آمد بسیار مشکل بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به خاطره ای از دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدا گفت:یک شب به دیدار یک خانواده ی شهید رفتیم که دو فرزندش را تقدیم انقلاب کرده بود این قضیه مربوط به سال های گذشته است چون ارتباط و ارادت من به ایشان مربوط به خیلی وقت پیش است.

وی ادامه داد: این خانه در خیابان پیروزی قرار داشت رهبر انقلاب طبق عادت همیشگی که پدر و مادر شهید را کنار خود می نشاندند و اگر از شهید فرزندی به یادگار مانده بود او را مورد مهر و نوازش خود قرار می دادند و از خانواده ی شهید عکس او را می خواستند و در مورد شهید از خانوادهاش سوال می کردند، از مادر شهید پرسیدند که آیا تا به حال فرزندان شهیدت را در عالم رویا دیده ای؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: این مادر شهید این طور پاسخ داد که فرزند اولم در ارتش خدمت می کرد و در جنگ به شهادت رسید به همین خاطر از بنیاد شهید به من اطلاع دادند که می توانم از سهمیه ی خانواده ی شهدا به حج بروم و من آرزوی این را داشتم، بعد از به جا آوردن مناسک حج در روز آخر در فرصتی که منتظر اتوبوس برای رفتن به جده بودم به ناگهان دیدم که خانمی وارد اتاق شد و گفت وقتی به ایران برگردی فرزند دومت هم شهید شده، سریع به بازار برو و در این فرصت کم یک برد یمانی بخر، طوافش بده و آن را برای کفن فرزندت ببر.

وی تصریح کرد: مادر شهید در ادامه گفت که من گفتم که پولی برایم باقی نمانده اما آن خانم به سجاده اشاره کرد و گفت در زیر آن سجاده پول داری، زیر سجاده را که نگاه کردم یک پنجاه ریالی نو دیدم سریع به بازار رفتم و برد را خریداری کردم و با آب زمزم شستشو دادم و به دیوار کعبه متبرکش کردم وقتی به ایران برگشتم در فرودگاه مهرآباد مرا صدا زدند و متوجه شدم جنازه ی فرزندم در ستاد معراج آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: این مادر شهید بیان کرد که بعد از آن خواب فرزند دومم را دیدم وقتی از او جایش را پرسیدم او گفت در آسمان چهارم در خدمت حضرت عیسی مسیح هستیم تا در زمان قیام حضرت مهدی(عج) به خدمت ایشان برسیم؛ از او جای برادرش را پرسیدم گفت او را می بینم ولی اینجا نیست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بعد از اشاره به این خاطره بیان کرد: شهید یعنی شاهد و شاهد در تمام شرایط بر همه مسائل بینا و آگاه است کسی مرده محسوب می شود که به مرگ طبیعی فوت کرده؛ شهید زنده است.

وی ادامه داد: شما خانواده های شهدا چیزی را از دست نداده اید، شما برای روز مبادای خود برای روزی که روز حساب و محشر است سرمایه گذاری کرده اید مگر ممکن است که شهید دست پدر و مادرش را نگیرد و تنها به بهشت برود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تشکر از تمام کسانیکه برای برگزاری این مراسم تلاش کرده اند، گفت: امیدوارم این توشه ی آخرت تان باشد.

بنابراین گزارش؛ از چند تن از مادران شهدا با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اهدای لوح، حواله ی سفر مشهد و نسخه ای از دستخط مقام معظم رهبری تجلیل شد.

انتهای پیام/رس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x