تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

مصوبات استانی رئیس‌جمهور ضمانت اجرایی داشته باشد/ پذیرش توافق ژنو از موضع ضعف نبود

  • کد خبر : 14971
  • 28 دی 1392 - 6:59
مصوبات استانی رئیس‌جمهور ضمانت اجرایی داشته باشد/ پذیرش توافق ژنو از موضع ضعف نبود

خطیب موقت تهران با اشاره به آغاز سفرهای استانی دولت یازدهم گفت: انتظار می‌رود در این سفرها اجرایی‌تر از شعارها و در حدی که شرایط اقتضا می‌کند مسائل پیش برود و برای آنها نیز ضمانت اجرایی وجود داشته باشد.

 

خبرگزاری فارس: مصوبات استانی رئیس‌جمهور ضمانت اجرایی داشته باشد/ پذیرش توافق ژنو از موضع ضعف نبود

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم عبادی سیاسی نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئله اجرایی کردن توافق ۱+۵ با جبهه انقلاب و اسلام به مراحل اجرایی شدن نزدیک می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه توافق ژنو از موضع بیچارگی و تحریم نبوده است تاکید کرد: ملت ما مومن، جنگ‌آزموده، سختی‌کشیده و وارثان مالک‌اشتر هستند که در سختی‌ها رشد کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند. از این رو این توافق تاکتیک جدیدی برای مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توقعات مردم از تیم مذاکره‌کننده ایرانی خاطرنشان کرد: مردم ایران هیچگاه زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت. بنابراین تیم مذاکره‌کننده باید در حفظ خطوط قرمز در رعایت اصول حکمت، مصلحت و عزت دقت کنند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و حضور بر مزار سردار شهید حاج‌عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان آن را یک کار بسیار خداپسند توصیف کرد و گفت: مقاومت لبنان و حزب‌الله امروز نه تنها برای جهان اسلام که برای جهان بشریت افتخار است که توانسته شاخ استکبار را بشکند.

صدیقی ضمن اشاره به پیروزی‌های حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به حزب‌الله افتخار و از آنها حمایت می‌کنیم و حزب‌الله را برای صلح جهانی جزو موثرترین‌ها می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به مرگ آریل شارون جنایتکار اسرائیلی که در جنایات صبرا و شتیلا و ترور شیخ‌احمد یاسین نقش اصلی را داشت یادآور شد: سران آمریکا و اروپا در مرگ این جنایتکار به عزا نشستند و این مسائل برای جهان اسلام درد است.

وی تصریح کرد: اکنون وقت آن رسیده که ملت آمریکا و اروپا توجه کنند که حاکمان آنها چه عناصری را تایید و با چه عناصری مقابله می‌کنند.

صدیقی در ادامه به اولین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان پرداخت و اظهار داشت: سفر به استان‌ها سنت خوبی است که بنیانگذار آن رهبر معظم انقلاب است که این سفرها موجب احترام به مردم و آشنایی با واقعیت جامعه می‌شود.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: از دولت انتظار می‌رود سفرهای استانی را اجرایی‌تر از شعارها پیگیری کند و در حدی که شرایط اقتضا می‌کند به مردم وعده داده و برای وعده‌های خود نیز ضمانت اجرایی داشته باشد تا اعتماد مردم بیشتر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اتحاد، هم‌زیستی، مقابله با جنگ و تفرقه در ابعاد مختلف از ضروریات زندگی همه انسان‌ها است تصریح کرد: از نیازهای اساسی انسان‌ها محبت به دیگران است چراکه جفا و جنگ با فطرت انسان سازگار نیست.

صدیقی آسایش و پیشرفت را ناشی از فضای امن دانست و یادآور شد: امنیت کانونی برای رشد اخلاق و امنیت است.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه به نقش فتنه‌گران در ایجاد اختلاف در جامعه اشاره کرد و تشریح احادیث نبوی در این‌باره پرداخت و گفت: پیامبر(ص) فرمودند هر کس موجب تفرقه بین امتم شود به او اجازه زندگی ندهید.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار امروز از همه تاکتیک‌های خود برای نابودی دین خدا و اسلام استفاده می‌کند به تلاش دشمنان در استفاده از جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ نرم اشاره کرد و یادآور و اظهار داشت: در زیر پرچم ولایت فقیه ما اسلام را منشا پیشرفت در دنیا و آخرت قرار داده‌ایم اما دشمنان برای براندازی قرآن و اسلام، هویت دینی و استقلال ارزشی در همه جبهه‌ها با ما مقابله کردند.

صدیقی ادامه داد: دشمنان در همه جبهه‌ها مغلوب شده‌اند اما در تنها جبهه‌ای که توفیق پیروزی داشته‌اند ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و ایجاد فرقه‌های جدید بوده است.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه امت اسلامی به عنوان یک جبهه عظیم بازار و فرهنگ مستقلی دارد تاکید کرد: آنها از زمینه تمدنی‌ای که خود اسلام به وجود آورده برخوردار هستند در حالی که دشمنان اسلام حسود و انحصار طلبند و نمی‌خواهند امت اسلامی پیشرفت کنند از این‌رو ایجاد شبکه شبکه فرهنگی دینی در همه جهان باعث کاهش گناهان و ریشه‌کن کردن ظلم و جنایت در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دشمنان شپره‌هایی هستند که با عفاف، پاک‌دامنی زنان، نظام خانواده و شریعت الهی مخالف هستند و بر همین اساس دین الهی را که ضداستکبار و ضدفساد است برنمی‌تابند.

صدیقی راه تضمین وحدت جهانی  برای امت اسلام را تکیه بر مشترکات اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: مودت و احترام به اهل بیت و پذیرش مرجعیت علمی و سیاسی آنها مورد پذیرش مسلمانان قرار دارد و مسئله عصمت و وجوب محبتشان به همه ثابت شده است. از این رو ما باید مشترکات را در بین امت اسلام برجسته کنیم چراکه استکبار نه سنی را می‌خواهد و نه شیعه را و آنها با اصل اسلام مشکل دارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در مصر، یمن و برخی دیگر از کشورهای اسلامی توسط برادران اهل سنت رقم خورد گفت: مگر یک تجربه را چندبار باید تجربه کرد؟ آیا وقت آن نشده که دست در دست یکدیگر دهیم و به رژیم جعلی صهیونیستی که دست‌نشانده آمریکا است آخرین ضربه را وارد کنیم.

وی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری را جهان‌شمول عنوان کرد و یادآور شد: مقاومت منشا پیروزی و عزت است و اگر جهان اسلام از یک مرکز الهام بگیرد و خود را به این ظرفیت عظیم متصل کند به ظهور منجی عالم بشریت منجر خواهد شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران تقوا را کلید همه مشکلات دانست و ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پیامبر(ص) خودی و مردمی بودند که همه می‌توانستند به ایشان مراجعه کرده و با حضرت انس بگیرند اما سلاطین و کودتاچیان و قلدران که خود را به مردم تحمیل می‌کنند از آنها نیستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x