تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مشروح سخنرانی استاندار البرز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان کرج

  • کد خبر : 23601
  • 22 بهمن 1392 - 14:56
مشروح سخنرانی استاندار البرز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان کرج

استاندار البرز در جمع پرشور حماسه گران عرصه سیاسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:در باور و بینش توحیدی امام (ره)˝ تکلیف اجتماعی˝ تعطیل پذیر نیست و چه بسا با استناد به برخی آیات و منابع روایی، مقبولیت عبادات فردی را در گرو عمل به ˝ مسئولیت اجتماعی˝ برمی شمرد و این مهم می بایست در زمره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلقی شود.

به گزارش  کمال مهر ؛سید طاهر طاهری در جمه راهپیمایان ۲۲ بهمن در کرج گفت:به نام آنکه نام و یادش مظهر امید و لطف و احسان است. سلام بر شهیدان و امام شهیدان و درود بر فجر آفرینانی که نهال دهه فجر همواره به همت والایشان یادگار و ماندگار مانده است و سلام بر شما رهروان راستین فجر آفرینان در این جشن بزرگ پیروزی ایرانیان. از حضور گسترده و با نشاط شما عزیزان در این راهپیمائی بسیار با شکوه صمیمانه تقدیرو تشکر می نمایم.

 

خدمت جناب آقای دکتر جلیلی عضو محترم شورای عالی امنیت ملی و همچنین حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج خیرمقدم عرض می کنم .

 

با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گردش نسل ها طی نزدیک به چهار دهه که طبیتاً بر اساس نظریه های جامعه شناختی می تواند مولد و منشاء شکاف های فکری گردد، بیش از پیش شناخت بسترهای انقلاب و چرایی و چگونگی شکل گیری آن را بسیار ضروری می نماید.

 

چرا که عدم تبیین دقیق و واقع گرایانه این رویداد اثرگذار تاریخی، تحریف و قلب واقعیات آن در مناسبات سیاسی و انحراف از معیار و مبانی اصیل انقلاب اسلامی را نیز در پی خواهد داشت. آنچه در بهمن ۵۷ با هدایتگری خمینی کبیر و مجاهدت مردم و مؤمن و از جان گذشته دراین کشور به سر انجام رسید، متفاوت با جنبش های رفرمیک و انقلاب هایی بوده که در طول تاریخ به وقوع پیوسته است. چرا که نهضت نورانی امام (ره)، منطبق با تعالیم حیات بخش و انسان ساز اسلام و برخاسته از بنیان های فکری است که ” سیاست” و ” قدرت” را ابزار رسیدن به ” عدالت” و تحقق حقوق فردی و اجتماعی قلمداد می کند.

 

واقعیت این است که انقلاب اسلامی ایران از نظر شکل و محتوا کاملاً متفاوت با سایر انقلاب های جهان بوده ، و این تمایز ماهوی نیز دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است. در میان فاکتورهای تعیین کننده در وقوع انقلاب اسلامی، نقش ” رهبری” و ” مردم” از پایه ای ترین و استراتژیک ترین عوامل محسوب می شود.

 

دو عامل مؤثری که در نصرت ، صیانت و تداوم انقلاب اسلامی تا به امروز به دلیلی نداشته و مفاهیم انفکاک ناپذیر” جمهوریت” و ” اسلامیت” نظام در آن تبلوری عینی دارد و امروز هر حرکتی در جهت حذف هریک از این مؤلفه ها عملی خائنانه و معارض با آرمان های متعالی خمینی کبیر و همسو با دشمنان عنود و قسم خورده ی این ملت ارزیابی می شود. از این رو مشروعت در نظام اسلامی در تلاقی حکیمانه فهم ملت و هدایت رهبری فقیه، تجلی یافته و الگویی تمام عیار از مردم سالاری دینی را به تصویر می کشد .حضرت امام (ره) در بستر و مجرای اجتماعی و با انگیزه الهی، اهداف سیاسی خویش را تعقیب و پیگیری نمود و این اعتبار همواره بر نقش ممتاز مردم تأکید و تکیه فراوان داشت.

 

امام (ره) در عصررونق ایسم های الحادی و مادی، با تعریفی جامع و تحول گرا از اسلام، در پی ریزی و پایه گذاری حکومت الهی و برگرفته از آموزه های قرآنی و تعالیم دینی همت گماشت و” سیاست اخلاقی” را جایگزین ” اخلاق سیاسی” نمود و حتی در جریان مبارزه و دفاع از اسلام و انقلاب هرگز حاضر به خروج از دایره اخلاق، انصاف و عدالت نشد، به طوری که هِنری کسینجر، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در دهه ۷۰ اعتراف می نماید: ” دشمنی آیت الله خمینی با غرب برگرفته از تعالیم الهی او بود و او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.”

 

بی تردید یکی از وجوه اصلی ممیزه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها و مکاتب، رویکرد به قدرت به عنوان رکن رکین حکومت است و حضرت امام (ره) فارغ از چارچوب های تعریف شده قدرت و سیاست در نظام های غیر الهی ، گفتمان اخلاق، عدالت و معنویت را به عنوان تنها راه علاج و سعادت بشری امروز عملاً به عرصه قدرت و سیاست کشاند، که بی شک مهمترین راز و رمز دشمنی با انقلاب اسلامی نیز در این نکته نهفته است که در گستره اخلاق، معنویت و عدالت، مجال جولان قدرت های فاسد، ظالم و چپاول گر وجود نخواهد داشت.

 

بنابراین این تِز صدور انقلاب اسلامی بر خلاف برخی تصورات، نه مداخله ی سیاسی در امور سایر ملت ها و دولت ها، که بازگشایی زبان مشترک و حلقه مفقوده دنیای ستم امروز یعنی اخلاق، معنویت و عدالت که در آستانه ی قرن بیست و یک و سیطره ی قدرت های ستمگر وزورگو، از حنجره ی شخصیت الهی و سیاستمداری حکیم آن چنان تراوید که نور امید را در جان های خسته از ستم، شعله ور ساخت و امروز با گذشت ۳۵ بهار از وقوع انقلاب اسلامی در ایران شاهد الگوگیری بسیاری کشورها و ملت ها از این نهضت بزرگ و الهی در این مبارزه با سرمداران مستبد و ستمگر در اقصی نقاط دنیا می باشیم.

 

در اندیشه ناب حضرت امام (ره) جذب قدرت با دفع ملکات انسانی و اخلاقی مطلقاً سازگار نبوده و آن شخصیت بی نظیر تاریخ معاصر حتی در مواجهه با مخالفان و دشمنان از صراط عدل و عقل و حکمت گریز نیافت، نقل است در کمتر از یک ساعت پس از علنی شدن خبر انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تیرماه ۶۰ و در اوج التهابات روحی ناشی از شهادت جمع کثیری از یاران صدیق انقلاب که در رأس آنان شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی قرارداشت، به مرحوم حاج سیداحمد آقا ابلاغ می کنند تا ضمن تماس با مسئولان زندان اوین، از آنان بخواهد تا با کنترل کنش های احساسی، از هر گونه بد رفتاری با محبوسین و محکومین نفاق پرهیز کنند! آری! این دست معجزه های اخلاقی، امام (ره) را در تاریخ جاودانه و بهمن را مبارک ساخته است!

 

ظرف وجودی اندیشه و شخصیت جمع الاضدادی امام (ره) به تعبیر متفکر شهید استاد مطهری که شهید راه اندیشه و سمبل ستیز با جهل است، آنچنان وسیع و گسترده می نماید که همه ی سلیقه ها و نگرش ها را در خود جذب می کند و این منشاء عظیم خِرد و تفکر، در ذات خود داوم و استحکام یک انقلاب را به همراه دارد و مقاومت ملتی را در برابر سیل حوادث تضمین می کند. گویای این واقعیت، حوادث متعددی است که هر یک برای هََدم و فروپاشی انقلابی نوخاسته کفایت می کند.

 

این جامع اندیشی که از آبشار بلند آگاهی و دانایی امام جریان یافت، سلیقه های سیاسی مختلف و نحله های فکری را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در امتداد هدفی واحد قرار می دهد و در جنگ تحمیلی، فتوحات عظیم به دست جوانانی رقم می خورد که به برکت انفاس قدسی امام عزیز، تمایلات زمینی را وا می نهد و در اداراک عشق حقیقی، از هستی خویش نیز در می گذرند که جز در صدر اسلام و حماسه بزرگ عاشورا، تاریخ نمونه ی دیگری سراغ ندارد! این اندیشه متعالی و مترقی امام (ره) بود که بهمن را مبارک کرد.

 

رهبری که از جوان عشرتکده ای دیروز، عنصرس عاشق شهادت تربیت نمود ودر روزگار باروتی رنگ جنگ، دیدیم که برای غلتیدن آگاهانه بر روی مین ها در نیل به هدفی والا از یکدیگر پیشی گرفتند!

 

درظرف بینش و نگرش امام (ره)، انقلاب شکوفا شد و بهمن در بیست و دومین سپیده خود، درشِگفتی شکفت و شکوفه پیروزی داد و مبارک گردید!

 

در باور و بینش توحیدی امام (ره)” تکلیف اجتماعی” تعطیل پذیر نیست و چه بسا با استناد به برخی آیات و منابع روایی، مقبولیت عبادات فردی را در گرو عمل به ” مسئولیت اجتماعی” برمی شمرد و این مهم می بایست در زمره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلقی شود. امروز به مدد انقلاب اسلامی و جانفشانی مردم آگاه و فهیم و درایت رهبر معظم انقلاب، شاهد رشد و پیشرفت در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و…هستیم.

 

امروز تلاش دشمن بر انفعال و بی تفاوت کردن جوانان و آحاد مختلف جامعه تمرکز یافته و می کوشد جامعه ی همگرای دیروز را به جامعه ای واگرا و مسئولیت گریز تبدیل نماید.

 

بنابراین بر همه نخبگان، عالمان دینی و دلسوزان نظام است که با بهره گیری از ظرفیت های مغفول مانده و قابلیت های سرشار دینی و انقلابی در بستری معقول و منطقی و با رویکردی واقعی و متناسب با تحولات دنیای مدرن، باور رسیدن به قلل تعالی و ترقی را در نسل جدید بارور نمایند، چرا که باور و انگیزه مؤمنانه در طول سه دهه ی گذشته گره گشای واقعی نظام اسلامی و رسیدن به افتخارات فراوانی در زمینه های گوناگون شده است که از آن جمله می توان به توفیقات جوانان و متخصصان دلسوز این کشور در نیل به فناوری های نوین( دانش هسته ای، نانو تکنولوژی، تجهیزات پیشرفته ی نظامی و…) اشاره نمود.

 

به فضل الهی در طول ۳۵ سال گذشته ، همراهی مؤمنانه و انگیزشی آحاد مردم با نظام اسلامی و صیانت از آرمان های ارزشمند آن که باخون پاک و مطهر بهترین بندگان برگزیده خدا و پیوندی ناگسستنی یافته است، تمامی توطئه ها و نقشه های دشمنان نظام را نقش بر آب نمود و با حضور آگاهانه و پر شور و شعور در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب، تصویر عینی وروشنی از وفاداری عمیق به آرمان های اصیل انقلاب و امام را در تاریخ ثبت و ضبط کرده اند که انتخابات حماسی ۲۴ خرداد سال جاری، مصداق بارز حماسه ی پر شکوه مردمیو منبعث از شعور و آگاهی یک ملت با ایمان محسوب می شود.

 

دولت تدبیر و امید که محصول اعتقاد و درک سیاسی ملت بزرگ ایران است، در شرایط پیچیده ی جهان امروز، دربستر اندیشه و خرد و درک واقعیت های نظام بین الملل و با اتکال به حضرت حق و اتکابه مردم مومن و انقلابی، عزم خود را در توسعه و پیشرفت کشور و پیگیری حقوق ملت درچارچوب دیپلماسی واقع گرا و تعقل محور در تمامی زمینه ها و به خصوص در زمینه روند مذاکرات انرزی هسته ای جزم نموده و با بهره گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و تشکر معظم له از تیم مذاکره کننده و تدابیر ریاست جمهوری اسلامی دکتر حسن روحانی، تمامی ظرفیتهای خود را برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم به کار گرفته است.

 

در این رهگذر، استان البرز با برخورداری از توان و استعداهای گوناگون در عرصه های مختلف صنعتی ،کشاورزی علمی ، هنری و … نقش بسیار موثری در رشد و توسعه در مقیاس ملی و محلی داشته و تمام مساعی مسئولان استان نیز بر آن است تا با استفاده از این قابلیت ها،شرایط زندگی و شادی مردم عزیز منطقه را با شکوفایی اقتصادی تسهیل نمایند که امیدواریم با عنایت خاصه الهی و همدلی و همگامی مردم و مسئولان ، این مهم در آیندهای نزدیک تحقق عینی و عملی یافته و «امید» مردم در چرخه ی «تدبیر» مسئولان نظام به شایستگی به بار نشییند.

 

منبع: پانا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x