تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مشترکان تلفن همراه قربانی لاتاری‌های بزرگ/تبریک! تنها ۲ساعت تا خالی شدن جیب‌هایتان فاصله دارید

  • کد خبر : 44361
  • 05 تیر 1393 - 8:38
مشترکان تلفن همراه قربانی لاتاری‌های بزرگ/تبریک! تنها ۲ساعت تا خالی شدن جیب‌هایتان فاصله دارید

این روزها پیامک‌های تبلیغاتی ، قصد تحقیق رویاهایمان را دارند اما در نهایت با خالی کردن جیبمان بر برآورده شدن آرزوهای خالق این پیامک ها کمک می کنند.

به گزارشکمال مهر، کمتر مشترک تلفن همراهی وجود دارد که تاکنون بارها و بارها به دلیل انبوه پیام‌های تبلیغاتی جانش به لبش نرسیده باشد و البته پیام‌های تبلیغاتی جانش به لبش نرسیده باشد و البته کمتر مشترکی که حداقل یک بار وسوسه نشده باشد تا در یکی ز مسابقاتی که از طریق پیامک به وی اطلاع داده می‌شود شرکت نکند پیامک‌های مسابقه‌ای که بیشتر از آن‌که شبیه یک اطلاع رسانی باشند، به یک خیر خوش شباهت دارند.

با باز کردن پیامک با یک جمله تبریک مواجه می‌شوید که از شما به عنوان یک برنده خوش شانس یاد کرده است. برنده خوش شانس مرسدس بنز، ویلا، آپارتمانی و دست آخر تبلت و لپ تاب جایزه‌هایی که شاید تا قبل از رسیدن این پیام خواب برآورده شدنش را هم نمی دیدیم اما در ادامه پیام کوتاه نشاط آور چه می‌گذرد.

عمومأ بعد از پیام تبریک و ذکر خوش شانسی، از مشترک خواسته شده تا یک عدد مثلأ ۲ را به یک شماره ۴ رقمی ارسال کند، از این جای کار بازی به دست شرکت‌های ارسال کننده پیامک انبوه یا همان cp ها می افتد، حالا برنده خوش به مشترک وفاداری تبدیل شده که با بی اطلاعی قربانی یکی توطئه خاموش برای خالی شدن جیبش شده است، روزانه را تا ۱۰ پیامک با قیمت حداقل ۲۰۰ تومان برایش ارسال می شود تا شاهد صورت الحسابی که اندک اندک افزون می‌شود روزی در یک قرعه کشی که معلوم نیست کی، کجا و تحت نظارت چه کسی انجام می شود برنده جایزه کلانی شود و صورت الحساب ۲۰هزار تومانی که ناگهان تبدیل به چند صد تومانی شده جبران شود؛ غافل از این که انبوهی از این مشترکان هیچ گونه آگاهی درستی در خصوص هزینه‌ی پیامک‌هایی که به دستشان می‌رسد نداشته و عمومأ با رسیدن قبض یا کم شدن اعتبارشان از موضوع آگاه می شوند.

اما زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بسیاری از شرکت‌ها دارای سیستم ارسال پیامک انبوه هستند و پیامک‌ها را به صورت تصادفی برای ما مشتریان ارسال می کنند.

وی در خصوص انبوه (cp) گفت: این شرکت‌ها از نظر فنی زیر نظر مخابرات فعالیت کرده و برخی از پیام‌ها را بدون آن که نیاز به اخذ مجوز باشد ارسال می‌کنند که پیام‌های سازمانی از این قبیل پیام‌ها هستند اما برای برخی دیگر نظیر مسابقات باید از نهادهای ذیربط همانند وزارت ارشاد مجوز اخذ نمایند.

وی خاطرنشان کرد:‌در اکثر این پیام‌ها هزینه ارسال پیامک قید شده است اما در صورتی که در پیامکی هزینه به صورت شفاف عنوان نشده باشد، مشترک می تواند برای بازگرداندن هزینه، پیگیری های لازم را انجام داده و مخابرات نیز می ‌تواند در احقاق این حق به مشترک کمک کرده و هزینه دریافتی را به وی بازگرداند.

وی از مشترکان خواست تا بیشتر درمسابقاتی که از طریق صدا و سیما نظیر مسابقات فعلی با موضوع جام جهانی ترتیب داده می شود شرکت کنند تا بدون پرداخت هزینه در مسابقه شانس برنده شدن را به  دست آورند.

وی هم چنین گفت: این دسته از مسابقات خیلی جنبده لاتاری نداشته و بیشتر جنبه مشارکت جوری دارند.
اما توصیه‌ی نهادی اگر همچنان قربانی این پیامک ها هستید و نمی‌توانید به صورت شخصی آن ها را حذف کنید با ۹۹۹۰ از خط همراه اول و ۷۰۰ از خط ایرانسل تماس گرفته و در خواست حذف مسابقه را مطرح نمایید. البته به این مسئله هم توجه داشته باشید که بعد از طرح  درخواست غیر فعال سازی به ۲۴ تا۷۲ ساعت زمان نیاز است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x