تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مسئولان ورزش البرز دید قهرمان‌پروری به هیئت بیماران خاص نداشته باشند

  • کد خبر : 173483
  • 30 آذر 1395 - 11:07
مسئولان ورزش البرز دید قهرمان‌پروری به هیئت بیماران خاص نداشته باشند

رئیس هیئت بیماران خاص استان البرز با بیان اینکه مسئولان دید قهرمان‌پروری و المپیکی به هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا نداشته باشند، گفت: همین که ما بتوانیم روحیه و امید به زندگی را به یک بیمار برگردانیم، دست کمی از یک مدال المپیک ندارد.

به گزارش «کمال مهر»؛ رضا رودگر اظهار داشت: در حال حاضر بیمارانی در ۴ گروه هموفیلی، تالاسمی، دیابتی، دیالیزی و همودیالیزی و یک گروه پیوند عضو با هیئت بیماران خاص در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۲ تن از بیماران قطع عضو هیئت به اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی بولینگ در شیراز دعوت شدند، افزود: مسابقات جهانی بولینگ تیرماه سال آینده به میزبانی شهر مالاگای اسپانیا برگزار می‌شود.

رئیس هیئت بیماران خاص استان البرز با بیان اینکه ۲ ورزشکار دیگر هم به اردوی تیم ملی دوومیدانی دعوت شدند، ادامه داد: این ورزشکاران خود را برای حضور در مسابقات جهانی مالاگای اسپانیا که ۲۸ دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، آماده می‌کنند؛ در حال حاظر ۴ ملی‌پوش در هیئت بیماران خاص داریم.

وی با اشاره به مسابقاتی که در روزهای گذشته برای بیماران دیابتی به میزبانی شهر بندرانزلی برگزار شد، تاکید کرد: حسین علم‌الهدی ورزشکار اعزامی از البرز به عنوان پدیده این مسابقات انتخاب شد.

رودگر با بیان اینکه دونده‌های دیالیزی ما در مسابقات آزاد و در رقابت با افرادی که از لحاظ جسمی سالم هستند، موفق به کسب مقام شدند، افزود: غلامحسن کیانپور و منوچهر نریمانی از ورزشکاران البرزی هستند که به اردوی تیم‌ملی بولینگ دعوت شدند. در رشته دوومیدانی علیرضا خندان و منوچهر نریمانی به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه البرز یک استان ورزش‌خیز است، گفت: پتانسیل‌های خوبی در استان داریم که می‌توانیم از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

رئیس هیئت بیماران خاص استان البرز با بیان اینکه این افراد با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: هدف ما این است که  بعد همگانی ورزش را در این افراد تقویت کنیم. طبق آخرین آمار اعلام شده، بیش از ۳۰۰۰ دیابتی در استان البرز داریم.

وی گفت: اگر ورزش‌کردن را برای افراد عادی امری مستحب در نظر بگیریم، این کار برای بیماران خاص و پیوند اعضاء امری واجب است.

رودگر با درخواست از مسئولان انجمن‌های دیابت، تالاسمی و هموفیلی در رابطه با همکاری بیشتر گفت: اگر مسئولان آمار دقیقی دارند در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم برنامه منسجم‌تری برای این افراد تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه چون هیئت ما یک هیئت المپیکی نیست و توجه مسئولان اداره‌کل هم ‌روی بعد قهرمانی ورزش قرار گرفته، افزود: ما جزو هیئت‌هایی هستیم که نه درآمد‌زایی داریم و نه سالنی در اختیار ما قرار گرفته‌ است.

رئیس هیئت بیماران خاص استان البرز ضمن درخواست از مسئولان مبنی بر‌اینکه دید قهرمان‌پروری و المپیکی به هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا نداشته باشند، تاکید کرد: همین که ما بتوانیم یک بیمار را از انزوا و گوشه‌نشینی نجات‌ داده و روحیه و امید به زندگی را به او برگردانیم، دست کمی از یک مدال المپیک ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x