تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مرد شماره ۲ النصره که در حومه ادلب کشته شد، که بود؟

  • کد خبر : 164023
  • 14 مهر 1395 - 0:03
مرد شماره ۲ النصره که در حومه ادلب کشته شد، که بود؟

مرد شماره ۲ گروه تروریستی النصره روز گذشته در پی حمله یک پهپاد در حومه ادلب به هلاکت رسید.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛؛ احمد سلامه مبروک ملقب به ابوالفرج المصری رفیق سرکرده گروه تروریستی القاعده و مرد شماره ۲ گروه تروریستی النصره است که روز گذشته در حمله ائتلاف آمریکا در حومه ادلب کشته شد.

وی هشتم دسامبر سال ۱۹۵۶ میلادی (۱۸ آذر ۱۳۳۵ ه.ش) در روستای المتانیا یکی از روستاهای مرکز العیاط در استان جیزه مصر به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه متانیا و دبیرستان را در دبیرستان صلاح سالم به اتمام رساند. سپس در سال ۱۹۷۴ در دانشکده کشاورزی دانشگاه قاهره پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۹ میلادی از این دانشگاه لیسانس گرفت.

این تروریست مدتی به عنوان کارشناس امور اجتماعی روستای متانیا در مرکز العیاط در جیزه فعالیت کرد. در این مدت روابط مستحکمی با شیخ محمد عبدالسلام فرج رهبر گروه موسوم به تنظیم الجهاد برقرار کرد و در کلاسهای درس او که درباره مسائل حاکمیتی و جهاد برگزار می‌شد، حضور یافت.

وی در اواخر سال ۱۹۷۹ میلادی و بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، دوران سربازی خود را در سازمان اطلاعات جنگ در منطقه حلمیه الزیتون آغاز کرد و هنوز ۵ ماه از دوران خدمتش نگذشته بود که به دلیل فعالیتهای اسلامی از این سازمان به یک ارگان نظامی دیگر در منطقه دهشور منتقل شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی خدمت نظامی خود را به اتمام رساند.

احمد سلامه مبروک به همراه شیخ محمد عبدالسلام فرج و الشیخ مصطفی یسری به سازماندهی مجدد گروه تنظیم الجهاد پرداختند. بعد از مدتی به دلیل وجود نفوذی، تصمیم به انحلال گروه گرفته شد.

سپس احمد سلامه مبروک و محمد عبدالسلام فرج به یکپارچه کردن صفوف افراد این گروه در مصر ادامه داد، تا اینکه این تروریست در سال ۱۹۸۱ میلادی توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر و به ۷ سال زندان محکوم شد.

وی بعد از آزادی از زندان در سال ۱۹۸۸ میلادی، به افغانستان سفر کرد و سپس به دوستش ایمن الظواهری پیوست و با وی کار در گروه موسوم به الجهاد مصر را شروع کرد. این تروریست بار دیگر در سال ۱۹۹۸ میلادی، توسط سرویس اطلاعات آمریکا دستگیر و بار دیگر روانه زندانهای مصر شد تا اینکه در دوره ریاست‌جمهوری محمد مرسی از زندان آزاد و به سوریه رفت و به گروه تروریستی النصره پیوست.

وی مرد شماره دو جبهه النصره بعد از ابومحمد الجولانی و یکی از برجسته‌ترین قضات شرعی این گروه تروریسی به شمار می‌رود.

روز گذشته منابع نزدیک به گروه‌های تروریستی در سوریه از کشته شدن «ابوالفرج المصری» یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی النصره در پی حمله هوایی یک پهپاد خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این تروریست یکی از برجسته‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی النصره و نزدیک به ابومحمد الجولانی سرکرده این گروه است.

خودروی حامل این تروریست که در شهر جسرالشغور در حومه جنوب غربی ادلب در حال حرکت بود هدف دو موشک قرار گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x