تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

مراغه چیان: انتخاب منصوریان از اول اشتباه شد/ طارمی باید جریمه شود

  • کد خبر : 204717
  • 28 مهر 1396 - 15:03

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: منصوریان دوست من است و علاقه زیادی به او دارم، اما سرمربیگری او در استقلال از اول اشتباه بود.

/// وآماده تاپ////مراغه چیان: انتخاب منصوریان از اول اشتباه شد/ طارمی باید به شدت جریمه شود  گروه ورزش «کمال مهر«،سعید مراغه چیان  درباره تغییر و تحول روی نیمکت استقلال بیان کرد: اعتقاد دارمپرسپولیس و استقلال باید از مربی خارجی استفاده کنند، چراکه این تیم ها حواشی زیادی دارند و تنها مربیان خارجی موفق می شوند از پس حواشی این ۲ تیم برآیند. با مربیانی مانند رایکوف، جکیچ و اوفارل کار کرده ام و می دیدم آن ها اجازه دخالت هیچکس را در تیمشان نمی دانند و مقتدرانه تیم را هدایت می کردند. این مربیان تاکتیک و تکنیک را به خوبی به تیمشان تزریق می کردند و سبب موفقیت می شدند.

استقلال و پرسپولیس باید از مربی خارجی استفاده کنند

او درخصوص حضور منصوریان در استقلال هم گفت: علیرضا منصوریان دوست من است و علاقه زیادی به او دارم اما باید قبول کنیم استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها تفاوت دارند و حضور مربی خارجی خوب در آن ها الزامی است. امیدوارم وینفرد شفر بتواند استقلال را احیا کند و این تیم‌ را به قهرمانی برساند چراکه پیشکسوتان آرزوی چنین امری دارند.

مراغه چیان درباره نوع رفتار هواداران و مسئولان استقلال با علیرضا منصوریان خاطرنشان کرد: نمی توانم در این مورد نظر دهم اما نباید با منصوریان چنین رفتاری می کردند. هرچند از ابتدا سرمربیگری او در استقلال اشتباه بود و امیدوارم با آمدن وینفرد شفر شرایط استقلال بهتر از قبل شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال درمورد حواشی مربوط به مهدی رحمتی و مجتبی جباری در استقلال گفت: با توجه به تجربه رحمتی و زحماتی که او برای استقلال کشیده است، حضورش در این تیم الزامی است اما درباره جباری باید بگویم سن او بالا رفته است و از طرفی استقلال نیاز به خانه تکانی هم دارد. البته باقی ماندن جباری در تیم به نظر شفر بستگی دارد و باید دید آیا این مربی آلمانی خواستار حضور جباری در تیمش است یا خیر؟

رحمتی زحمت زیادی برای استقلال کشیده است

مراغه چیان درباره القاب دوران بازی گری اش گفت: هواداران به من لقب یوهان کرایف استقلال داده بودند. از طرفی با توجه به قلدر بازی کردنم مرا با لقب بتون آرمه هم صدا می زدند. درکل هواداران اعتقاد داشتند سبک بازی ام شبیه پرویز قلیچ خانی است.

او درمورد ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: کی روش به فوتبال ایران خدمت زیادی کرده است و اگر فردی غیر از او سرمربی تیم ملی کشورمان بود به هیچ وجه راهی جام جهانی نمی شدیم. کی روش بازیکن سالاری را از تیم ملی کنار گذاشت، چراکه تنها به منافع تیمش فکر می کرد. ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دروازه بان خوبی نداشت اما پس از رفتارهای رحمتی هیچ ترسی بابت کنار گذاشتن او نداشت و به راحتی او را از تیم ملی کنار گذاشت. مربی خارجی با هیچ بازیکنی شوخی ندارد و بازیکنان نمی توانند در کارش دخالت کنند. باید قبول کنیم فوتبال ایران نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است و در چنین وضعیتی کی روش ترجیح داد از بازیکنان لژیونر و ۲ رگه استفاده کند و دیدید که همین امر تا چه اندازه در موفقیت تیم ملی تاثیرگذار بود. پیش از حضور این مربی پرتغالی در فوتبال کشورمان گفتم که باید از بازیکنان تاثیرگذار ۲  تابعیتی استفاده کنیم و خوشحالم کی روش چنین کاری انجام داد که سبب پیشرفت فوتبال کشورمان شد.

در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد

پیشکسوت فوتبال درباره پیش بینی اش از حریفان ایران در جام جهانی روسیه گفت: ایران در مقدماتی جام جهانی در گروه خوبی قرار گرفت و در صورتی که در گروه دوم این رقابت ها با استرالیا، ژاپن و عربستان همگروه بود، تا حدی به مشکل می خوردیم. برای موفقیت در جام جهانی باید با تیم های بزرگ، بازی دوستانه برگزار کنیم تا از تجربه این دیدارها در روسیه بهره بگیریم. تیم ملی ایران در فاز تدافعی وضعیت خوبی دارد و  از طرفی کی روش به شکلی رفتار کرده که هیچ بازیکنی از ثابت بودنش مطمئن نیست و همین امر سبب شده ملی پوشان تمام برنامه های سرمربی را پیاده کنند. اگر تیم های ضعیف تر در جام جهانی با ایران همگروه شوند به نفعمان است و می توانیم به صعود به دور دوم این رقابت ها امیدوارتر شویم. در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد اما کی روش خیلی خوب با سبک بازی کردن در جام جهانی آشناست و می تواند به فوتبال ما کمک شایانی کند.

او درباره رفتار عجیب مهدی طارمی برای جدایی از ریزه اسپور ترکیه که در نهایت منجر به محرومیت این بازیکن و پرسپولیس شد، اظهار کرد: من هم شنیده ام پولی که حسین هدایتی برای فسخ قرارداد به طارمی داده برای خرید اتومبیل خرج شده است. درصورتی که چنین امری صحت داشته باشد، طارمی کار بسیار بدی انجام داده چراکه به پرسپولیس و هوادارانش لطمه زده است. بدون شک طارمی باید جریمه و محروم شود. پس از استقلال تیم دوم من پرسپولیس است و با پیشکسوتان این تیم رفاقت زیادی دارم و فوتبال بدون این ۲ تیم و هوادارانشان بی معنی است.

بازیکنان پرسپولیس با حیثیت فوتبال ایران بازی کردند

او ادامه داد: ۱۵ سال برای استقلال بازی کردم و در ۲ سال آخر دوران فوتبالم به دارایی رفتم. در آن زمان اهمیت هواداران را درک‌کردم. زحمات زیادی در فوتبال کشیدم اما کمترین بهره مالی را بردم. شانس و زمان در فوتبال اهمیت زیادی دارد. زمانی که فوتبال بازی می کردیم با دوران جنگ تحمیلی همزمان شد و دیگر کمتر کسی از این رشته سراغ می گرفت. در آن روزها تنها ۲ روزنامه ورزشی فعالیت می کردند که آن ها هم عکس من به عنوان کاپیتان استقلال را در سایز کوچک چاپ می کردند اما اکنون می بینید بازیکنان تیم های شهرستانی هم با چند بازی خوب تیتر یک رسانه ها می شوند.

مراغه چیان درباره خوش گذرانی برخی بازیکنان پرسپولیس شب قبل از بازی با الهلال گفت: پرسپولیس به عنوان نماینده ایران به مصافالهلال رفت و چهار گل از این تیم خورد. بنابراین بازیکنانی که شب قبل از بازی با الهلال دنبال خوش گذرانی بودند با حیثیت ملی ایران بازی کردند و امیدوارم این تیم بتواند در بازی برگشت هم نتیجه خوبی بگیرد، هرچه رسیدن پرسپولیس به فینال سخت است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=204717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x