تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مذاکرات لاوروف و کری حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ را روشن خواهد کرد

  • کد خبر : 11219
  • 14 دی 1392 - 12:09
مذاکرات لاوروف و کری حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ را روشن خواهد کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امیدوار است دیدار آتی وزرای خارجه روسیه و آمریکا بتواند وضعیت حضور احتمالی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه را مشخص سازد.

خبرگزاری فارس: مذاکرات لاوروف و کری حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ را روشن خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری کمال مهر به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، مقامات سازمان ملل متحد امیدوارند که “سرگئی لاوروف” و “جان کری” وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در جریان رایزنی‌های آتی خود در رابطه با امکان حضور ایران در کنفرانس آتی صلح در مورد سوریه تصمیم گیری کنند.

“مارتین نسیرکی” سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه و ایالات متحده مسلما بعنوان دو کشور مبتکر طرح برگزاری کنفرانس بین المللی پیرامون حل بحران در سوریه در آینده نزدیک مذاکراتی خواهند داشت که بطور نهایی مشخص خواهد نمود که آیا ایران در این کنفرانس شرکت خواهد کرد یا خیر.

وی اشاره‌ای به زمان برگزاری مذاکرات روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و آمریکا نکرد.

“بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل چند روز قبل اعلام کرد که به محض مشخص شدن وضعیت امکان حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ ، دعوتنامه‌های کشورهایی که قرار است در این نشست شرکت کنند، فرستاده خواهد شد.

دبیر کل سازمان ملل ابراز اطمینان کرده بود که دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ قطعا تاثیرات مثبتی بر نتیجه این مذاکرات خواهد داشت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x