تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

مختصری بر فیلم ضد ایرانی گلاب + فیلم و تصاویر

  • کد خبر : 54128
  • 13 شهریور 1393 - 13:36
مختصری بر فیلم ضد ایرانی گلاب + فیلم و تصاویر

این فیلم که براساس نوشته‌های مازیار بهاری خبرنگار و مستندساز ایرانی – کانادایی که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به نمایندگی از هفته‌نامه نیوزویک به تهران آمده بود ساخته شده است.

گروه جنگ نرم کمال مهر سازمان‌دهندگان جشنواره تلوراید آمریکا با انتخاب فیلم ضد‌ایرانی «گلاب» برای نمایش در بخش رقابتی چهل و یکمین دوره این جشنواره گام اول را برای معرفی بیشتر نخستین تجربه کارگردانی جان استوارت در فصل جوایز سینمایی برداشتند.

این فیلم که براساس نوشته‌های مازیار بهاری ساخته شده، در گام بعدی بلافاصله راهی جشنواره تورنتو می‌شود تا در بخش نمایش‌های ویژه سی‌ونهمین دوره این رویداد بین‌المللی روی پرده برود.

خبرنگار و مستندساز ایرانی – کانادایی که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به نمایندگی از هفته‌نامه نیوزویک به تهران آمده بود، به دلیل ارتباط با سازمان‌های جاسوسی خارجی دستگیر شد و مدتی حدود ۱۰۰روز را در بازداشت بود. بهاری در نهایت مهر ۸۸ با قرار وثیقه آزاد و به‌طور غیرقانونی از ایران خارج شد. او نوشته‌هایی را درباره این مدت نوشت که در رمان «سپس آنها به سراغ من آمدند» آمده و دستمایه تولید فیلم گلاب شده است.

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

استوارت که سابقه اجرای دو دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را در کارنامه دارد و از شناخته‌شده‌ترین کمدین‌ها و مجریان شبکه‌های تلویزیونی آمریکاست، برای نخستین تجربه کارگردانی خود با همکاریجی‌جی آبرامز فیلمنامه گلاب را نوشته است. او برای فیلمبرداری، خیابان‌های شهر “عَمان” پایتخت اردن را انتخاب کرد و با حضور بازیگر زن فراری از ایران فیلم را مقابل دوربین برد.

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

دانلود

برچسب ها:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x