تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مجلس با تمام توان از حقوق هسته‌ای کشور دفاع می‌کنند

  • کد خبر : 13531
  • 22 دی 1392 - 8:38
مجلس با تمام توان از حقوق هسته‌ای کشور دفاع می‌کنند

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس در واکنش به رویکرد خصمانه کنگره آمریکا علیه کشورمان گفت: نمایندگان مجلس ایران با تمام توان از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و عضو مجامع معتبر بین‌المللی مانند سازمان ملل، دارای حقوقی است که هیچ قدرتی توان نادیده گرفتن آن را ندارد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، افرادی بر کشورمان حکومت می‌کردند که سرسپرده کشورهای زورگوی غربی بوده و توان و جسارت دفاع از حقوق و منافع ایران و مردم را نداشتند.

این نماینده مجلس افزود: به همین دلیل شاهد بودیم تنها چیزی که برای رژیم طاغوت اهمیت نداشت، منافع و حقوق کشور بوده و هر آنچه از سوی کشورهای استکباری و استعمارگر دیکته می‌شد،‌ حاکمان اجرا می‌کردند.

کیایی‌نژاد با اشاره به روحیه آزادگی و استقلال ملت ایران گفت: یکی از دلایل اصلی قیام مردم ما که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت شد، از خودبیگانگی و خودباختگی سران رژیم وقت بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما به رهبری مرجعیت معظم شیعه به ویژه امام خمینی (ره) با دست‌های خالی علیه رژیم منفور سابق قیام کرده و حکومت مستقل و آزادی‌خواه جمهوری اسلامی را مستقر کردند.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انقلاب کشورهای غربی به ویژه آمریکا به دنبال انتقام گرفتن از مردم ما بوده و به همین دلیل توطئه‌های بسیاری را با هدف عدم تحقق اهداف انقلاب طراحی و اجرا کردند.

کیایی‌نژاد ادامه داد: یکی از این توطئه‌ها، مانع‌تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی است که در راه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان انجام می‌دهند، اما رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت ولایی ایران، با تمام توان در برابر این سنگ‌اندازی‌ها مقاومت کرده‌اند.

وی بیان داشت: این ایستادگی و مقاومت موجب دست‌یابی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای شده است، دانشی که کمتر کشوری در جهان به آن دسترسی دارد.

کیایی‌نژاد با اشاره به مذاکرات طولانی و سخت ایران با کشورهای غربی در این زمینه گفت: نتیجه حدود یک دهه مذاکره و رایزنی‌، توافقات ژنو میان ایران با ۵ + ۱ است.

وی اظهار داشت: کشورهای عضو این گروه به همراه دیپلمات‌ها و نمایندگان ایران متعهد به انجام توافقات شدند، اما از همان روز نخست، آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف توافقات ژنو را نقض کرده و می‌کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ  نظرآباد در مجلس افزود: یکی از تعهدات طرف‌های غربی عدم تصویب و اعمال تحریم‌های جدید و یا تشدید تحریم‌های قبلی است که آمریکایی‌ها به آن تن نمی‌دهند.

کیایی‌نژاد با اشاره به ادعاهای سران کاخ سفید درباره عدم پایبندی به توافقات ژنو گفت: جالب این است که دولت آمریکا می‌گوید این تحریم‌ها را نمایندگان کنگره طرح کرده‌اند و دولت این کشور در آن نقشی نداشته است.

وی تصریح کرد: این بازی‌ها برای افکار عمومی جهان قدیمی شده و مردم ما و همچنین ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه واقعیت اصلی را می‌دانند و درک می‌کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در خانه ملت تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی یک قوه مستقل و برآمده از رای و نظر مستقیم ملت ایران است و این مجلس با توطئه‌ها و بازی‌های دولت و حاکمیت آمریکا علیه کشورمان را رصد می‌کند.

کیایی‌نژاد در پایان گفت: وکلای مردم در مجلس با تمام توان در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب تلاش کرده و از حقوق ایران در برابر بیگانگان دفاع خواهند کرد.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x