تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مجازات‌های مفسدان در کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، باید جدی گرفته شود/ هدف دشمنان این است که فشار بیاورند تا ایران مذاکره کند، اما ما زیر بار مذاکره نمی‌رویم

  • کد خبر : 214576
  • 20 مرداد 1397 - 0:32
مجازات‌های مفسدان در کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، باید جدی گرفته شود/ هدف دشمنان این است که فشار بیاورند تا ایران مذاکره کند، اما ما زیر بار مذاکره نمی‌رویم

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در کشوری که دور تا دور آن دشمنان هستند، از آمریکا و صهیونیست و آل سعود، آدم احتکار کند،جای تأسف دارد.

 

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت در رابطه با فساد اظهار کرد: در قرآن کریم هم از لفظ فساد استفاده شده و هم از کلمه مفسد. فساد هم می تواند کم باشد و هم زیاد.

وی ادامه داد: فساد چه در بدن و چه در روح دردناک است؛ انسان باید در همه امور حد اعتدال را در نظر بگیرد تا دچار فساد نشود. فساد از حرص، آرزو و کِبر و استکبار ناشی می‌شود.

حرص در مواردی می‌تواند مثبت باشد؛ به طور مثال بر تقوا و اصلاح کسی حرص داشته باشیم، این خوب است. آدم حریص به مقصد نمی رسد، چراکه مقصد او جمع کردن مال است. انسان حریص به این مقصد هم نمی‌رسد چون مرگ می‌آید و او را می‌برد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سرنوشت حرص عذاب خدا است، این افراد در روز قیامت رو سیاه هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به احتکار کالاهای اساسی مردم از سوی سوداگران و سودجویان، گفت: در کشوری که دور تا دور آن دشمن هستند، از آمریکا، صهیونیست و آل سعود، آدم احتکار کند، واقعا جای تعجب و تأسف دارد.

وی افزود: از قوه‌قضائیه در برخورد با محتکران تشکر می‌کنم، مجازات‌ها را باید جدی گرفت، این مجازات‌ها در کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، باید جدی گرفته شود، ریاست قوه‌قضائیه نیز در برخورد با محتکران جدی هستند که این مجازات‌ها انشاء‌الله انجام می‌شود، اما محتکران رسوا می‌شوند.

وی گفت: امام راحل عزیزمان به من گفتند که این انقلاب باقی می ماند و هرکس به آن بد کند، به خودش بد کرده است و آبروی خود را می‌برد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: من به سودجویان این هشدار را می‌دهم که زندگی دنیا و آخرت خودتان و فرزندانتان را سیاه نکنید، این کارها را ترک کنید، دلار خریدن، سکه و برنج و دیگر اقلام را جمع کردند و کشور را به تلاطم کشاندند، هیچ عاقبتی برای شما ندارد؛ این کشور در سایه امام زمان (عج) است.

امامی کاشانی گفت: ما به امید خدا از این گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و این کشور به صاحب اصلی آن خواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات ترامپ گفت: در حال حاضر ما با دشمنی رو به رو هستیم که مدام در حال استفاده از اخبار دروغ و نادرست است. ترامپ طی این مدت اخیر حتی در هفته جاری، بارها اعلام کرده که آماده مذاکره با ایران است. وی مدعی شده که اقتصاد ایران در وضعیت بدی به سر می برد و ما حاضریم با آنها مذاکره کنیم، حتی اگر ایران حاضر به ملاقات با آمریکا نباشد. آیا وجدان ایرانی این را می‌پذیرد که عده‌ای ماجراجو سر و صدا رو شروع کنند و یک عده هم فریب بخورند و عکس بگیرند و منعکس کنند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان این است که فشار بیاورند تا ایران مذاکره کند. چه مذاکره‌ای؟ مذاکره‌ای که اهدافش را آنها در نظر گرفته‌اند، ایران زیر بار مذاکره نمی‌رود و مواضع ما همان است که رهبر معظّم انقلاب اعلام کردند. اگر بر فرض محال هم مذاکره بشود آمریکا زیر آن می‌زند و بساط آن را بر هم می‌زند.

امام جمعه موقت تهران درباره دروغ گویی رئیس جمهور آمریکا گفت: به گفته واشنگتن پست، ترامپ در روز بیش از هفت دروغ می گوید.

وی با استناد به سخنی از حضرت مسیح(ع) گفت: کسی که دروغ بگوید ارزش و بها ندارد.

امامی کاشانی با بیان اینکه آمریکا با قدرت خود و صهیونیست‌ها با توطئه و آل سعود بدبخت با پول خود می‌خواهند دنیای اسلام را به هم بزنند، تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم و وحدت کلمه داشته باشیم. مسئولان، مردم و بخش خصوصی، باید وظایف خود را انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران، بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر تشکیل یک کارگروه چابک و فعّال درباره مسائل اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم، این دستورالعمل رهبر انقلاب یک تکلیف است که مسئولان باید به آن عمل کنند. بحث نقدینگی احتیاج به یک کارگروه حساس، شجاع، خطرپذیر، فعال و قوی دارد تا بررسی کنند. برای نقدینگی چه کرده و چطور این مسئله را باید حل کرد؛ اینکه باید بخش‌های جذابی برای جذب نقدینگی صورت گیرد.

امامی کاشانی در پایان تاکید کرد: نباید اجازه داد نقدینگی به طرف ارز وطلا و مسکن و برخی کالاها سرازیر شود که قطعا پیامدهای خوبی نخواهد داشت. باید کارگروهی دائم و شبانه روزی از افراد فعال تشکیل شود که بیاندیشند و یک برنامه کاری مشخص  به رئیس جمهور ارائه شود تا دستورات لازم صادر و اجرا شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x