تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

ماجرای قرون وسطی، بورکینافاسو و اجازه همشهری از اصلاح‌طلبان + اسناد

  • کد خبر : 50055
  • 15 مرداد 1393 - 21:46
ماجرای قرون وسطی، بورکینافاسو و اجازه همشهری از اصلاح‌طلبان + اسناد

این نوع ادبیات آقای رئیس و بی توجهی کامل او به نوع تنظیم خبر حکایت از یک تعجیل در موضع گیری دارد و پسندیده است که آقای مسجدجامعی پس از مطالعه اصول خبرنویسی در خصوص اینگونه موارد اظهار نظر کند.

به گزارش گروه اجتماعی کمال مهر،درپی تصمیم عجیب و غریب و دور از انتظار برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران مبنی بر گماردن ناظر در موسسه همشهری( خلاف قوائد قانونی و مرسوم رسانه‌ای) برای کنترل و اعمال نفوذ در مطالب خروجی نهایی روزنامه همشهری، باشگاه خبرنگاران و بسیاری از خبرگزاری‌ها و کارشناسان رسانه‌ها و سیاسیون ضمن انتقاد از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از این طرح گله کردند.

در همان دقایق اولیه انتشار این خبر در مصاحبه‌ای تلفنی که خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با سخنگوی شورای شهر تهران داشت از او در خصوص نوع طرح ارائه شده و کم و کیف موافقت یا مخالفت با این طرح از وی سوال پرسید که مصاحبه مکتوب آن در این لینک قابل مشاهده است.

بلافاصله پس از انجام مصاحبه تقی‌پور و تنظیم این مصاحبه سامانه پیامکی باشگاه خبرنگاران با در نظر گرفتن تیتری برای اطلاع رسانی خود از لفظ ” تصویب طرحی قرون وسطایی از سوی اصلاح‌طلبان شورای شهر ” برای ارسال پیامک انبوه خود استفاده کرد و پس از این تیتر در نقل قولی غیر مستقیم از سوی سخنگوی شورا از نظارتی عجیب و غریب بر روزنامه همشهری خبر داد.

جالب اینکه در متن پیامک باشگاه خبرنگاران هیچ نقل قول مستقیمی از سوی سخنگو مطرح نشده بود و با مراجعه به متن خبر که در حال حاضر نیز در خروجی باشگاه خبرنگاران موجود است به نقل از تقی پور هیچ نقل قولی در خصوص قرون وسطایی بودن این طرح صورت نگرفته بود. و صرف به کار بردن واژه قرون وسطایی و عجیب و غریب در مقدمه خبر مورد اشاره آمده بود.

اما امروز در اتفاقی بسیار جالب که حکایت از بی توجهی رسانه‌ای رئیس شورای شهر تهران در خصوص اصول خبرنویسی دارد از سوی ایشان عنوان شد که چرا باشگاه خبرنگاران به حریم و حدود سخنگوی شورا احترام نمی‌گذارد و از ادبیات قرون وسطایی استفاده می‌کند و جای گله است که این کلمات از زبان سخنگوی شورا مطرح می‌شود در حالی که این کلمات کلمات سخنگوی شورا نیست.

این نوع ادبیات آقای رئیس و بی توجهی کامل او به نوع تنظیم خبر حکایت از یک تعجیل در  موضع گیری دارد و پسندیده است که آقای مسجدجامعی پس از مطالعه اصول خبرنویسی در خصوص اینگونه موارد اظهار نظر کند.

براساس این گزارش، در همان روز که باشگاه خبرنگاران در سایت خبری خود از واژه “طرح قرون وسطایی” استفاده کرده بود بسیاری از کارشناسان و ناظران نیز از همین واژه برای این طرح استفاده کردند و حتی کار به جایی رسید که پرویز سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای تصویری با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از عبارات بسیار جالب توجهی استفاده می‌کند از جمله اینکه می‌گوید: نگاه بعضی از دوستان در شورای شهر به مطبوعات متاسفانه نگاه ممیزی است و معتقدند شورای شهر نمایندگانی را باید برای نظارت در موسسه همشهری منسوب کنند که تیترا‍ژ را کنترل کنند. به نظرم در کشور بورکینافاسو هم با مطبوعات اینگونه برخورد نمی‌شود. این نگاهی ابتدایی و قرون وسطایی است.

نظر آقای رئیس را به دیدن و شنیدن این مصاحبه در ذیل این خبر جلب می‌کنیم.

انتهای پیام/
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x