تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ماجرای عکس فرماندار شهرستان آمل زیر پوست بزکوهی چیست؟

  • کد خبر : 216526
  • 21 مهر 1397 - 23:24

وجود تاکسیدرمی بزکوهی یا کل ۶ یا ۷ ساله در بخشی از دیوار اتاقی که مسئولان استان مازندران در آن دور هم جمع بودند، در فضای مجازی خبرساز شد.

گزارش /////گونه مشاهده شده در عکس به صورت قانونی شکار شده بودبه گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»؛چند وقتی است که عکسی در فضای مجازی در حال انتشار است. در این عکس حضور چند تن از مسئولان استان مازندران در حال استراحت و یا تشکیل جلسه‌ای در مکانی مشاهده می‌شود. نکته‌ قابل توجه در این عکس وجود تاکسیدرمی گونه حیات وحشی است که در قسمتی از دیوار آن مکان آویزان شده است.


 

بر همین اساس بسیاری از دوستداران و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش نسبت به این تصویر عکس العمل نشان دادند که اداره کل محیط زیست استان مازندران در مصاحبه با یکی از فعالان محیط زیست اعلام کرد: در این تصویر هیچ یک از مسئولان محیط زیست حضور ندارند و رئیس ادره کل منابع طبیعی استان، رئیس انجمن صنفی مرتع داران و فرماندار شهرستان آمل از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.

لازم به ذکر است که نمونه جانور شکار شده‌ای که بر روی دیوار مشاهده می‌شود یک بزکوهی یا کل ۶ یا ۷ ساله است که بعد از پرس و جو از رئیس اداره کل شهرستان آمل مشخص شد این گونه حیات وحش در سال ۱۳۸۰ به صورت قانونی شکار شده است.

رئیس اداره کل شهرستان آمل با بیان اینکه در منزل شخصی بسیاری از افرادی که علاقه به شکار دارند، این چنین تاکسیدرمی هایی وجود دارد، گفت: بسیاری از تاکسیدرمی‌هایی که در منازل شخصی مشاهده می‌کنید به صورت قانونی شکار شده‌اند و شکار گونه‌هایی از جمله کل، بز، میش با مجوز قانونی جرم نیست، اما به دلیل جوی که برخی از علاقمندان به حیات وحش نسبت به این موضوع ایجاد کردند، تشنج ذهنی ایجاد شد که این گونه اشخاص در جامعه بسیار بد هستند.

لازم به ذکر است که در کشور ما شکار به عنوان یک فرهنگ شناخته می‌شود و از نظر برخی از کارشناسان، شکار برخی از گونه‌های حیات وحش در برخی از فصول سال لازم است، چرا که جمعیت برخی گونه‌ها در زیستگاه ها موجب به خطر افتادن گونه‌های دیگر می‌شود.

در چند سال اخیر به دلیل شکار برخی گونه‌های در خطر انقراض از جمله خرس، پلنگ، ببر و غیره سازمان محیط زیست شکار این گونه‌ها را در کشور ممنوع اعلام کرد و هیچ مجوز شکاری برای این گونه‌ها صادر نمی‌کند و هر فردی که اقدام به شکار این گونه‌ها کند مجرم و پرونده آن به دادگاه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x