تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماجرای سری که به خاطر انجام وظیفه بریده شد

  • کد خبر : 53358
  • 08 شهریور 1393 - 11:14
ماجرای سری که به خاطر انجام وظیفه بریده شد

یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی یکی از ماموریت های ضمن خدمت خود را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر؛ ۷ اردیبهشت ماه سال ٨۵ پرونده فقدان فردی به هویت ناصر به اداره جنایی پلیس آگاهی واصل شد.

بلافاصله تحقیقات آغاز شد و مشخص شد رئیس اداره منابع طبیعی ماسال که فردی بسیار قانون مدار و صحیح النفس بوده، برای اجرای دقیقِ قانون مراتع ملی در منطقه ماسال و عدم تعلیف مراتع از سوی رمه داران دچار اختلاف شدید با اهالی بوده است که چندین بار هم مورد تهدید و ضرب و شتم قرار می گیرد.

در ادامه خودرو سازمانی نامبرده در منطقه شهرستان شفت کشف و جسد وی نیز ۲ روز بعد در حالی که سر از تن او جداشده بود در جنگل هفت دغان ضیابر صومعه سرا کشف می گردد.

ضمن انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی پیرامون خطوط ارتباطی و استماع اظهارات مظنونین، در نهایت کنترل تلفن دو خط همراه متعلق به دو تن از مظنونین که نفر اصلی یکی از کارکنان نظامی بوده  حکایت از تماس های مکرر از ساعت ۵ صبح روز فقدان تا ساعت ١٠ همان روز با وی داشت.

در نهایت یکی از متهمین شناسایی شده که برابر تحقیقات مشخص شد وی به هویت پرویز ، سه روز قبل از شناسایی به اتهام جعل عناوین، حسب دستور دادسرای عمومی تهران جلب و در زندان اوین بازداشت شده و لذا با رعایت حیطه بندی ضمن عزیمت به تهران نامبرده از زندان تحویل گرفته شد.

طی بازجویی های گسترده، پس از سه روز متهم ضمن اعتراف به قتلِ متوفی به انگیزه انتقام جویی، بیان داشت: به واسطه قانون احیاء مراتع ملی، مقتول مجوز تأسیس کارخانه مواد غذایی او را در منطقه باطل کرده و بر این اساس و با همراهی افراسیاب که بابت ملی شدن مراتع و تصرف املاکش، با او درگیری داشته، نقشه قتل او را ترسیم کرده و با همکاری چند نفر از افرادی که همکار نصیر بودند، او را در منطقه شفت از داخل خودرو ربوده و داخل صندوق عقب خودرو قرار دادند و خودرو را به همراه مقتول به ما تحویل دادند.

وی ادامه داد: ما هم او را با اتفاق افراسیاب به جنگل ضیابر برده و افراسیاب پاهای مقتول را نگه داشته و من سر او را از پشت بریدم! افراسیاب نیز به طریق مقتضی با توجه به جمع دلایل به آگاهی منتقل شد و پس از بازجویی و دقت نظر به ربودن و قتل متوفی اعتراف کرد.

با اعترافات متهم افراسیاب نیز بلافاصله دستگیر شد که در ابتدا پرونده به عنوان مظنون معرفی شده بود حاضر به تحقیقات و ادای توضیح نبود اما در مرحله دوم دستگیری، پس از ارائه دلایل در موضع ضعف قرار گرفته و جزیی ترین اطلاعات را نیز ارائه داد و حتی در آگاهی قصد خودکشی داشت که با ممانعت افسر نگهبان بازداشگاه قادر به انجام آن نشد.

در ادامه ۴ نفر از کارکنان نظامی که در ربودن مقتول نقش داشته بودند، نیز شناسایی و دستگیر و با توجه به دلایل موجود به آدم ربایی اعتراف کردند.

سر انجام پس از ۴۴ روز یکی از حساس ترین و پرفشارترین پرونده های قتل آگاهی گیلان کشف شد و متهمین به دار مکافات آویخته شدند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x