تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ماجرای تخلف مالی در تیم ملی فوتبال/ کادر مدیریتی فوتبال در مظان اتهام

  • کد خبر : 209616
  • 25 اسفند 1396 - 12:04

تخلف مالی در تیم ملی فوتبال پای افراد زیادی را به کمیته اخلاق باز کرده است.

به گزارشگروه ورزشی «کمال مهر»؛  افشین پیروانی، مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار رفت پرسپولیس و الوصل امارات برای حمایت از علی کریمی اعلام کرد «قصد داشتم صحبت های زیادی را مطرح کنم اما هواداران مطمئن باشند در آینده خیلی از حرف ها را می گویم. علی کریمی خیلی حرف ها را زد و در مورد برخی مسائل هم اطلاعی نداشت که حرف بزند. با این وجود من همه چیز را می دانم و به زودی حرفهایم را می زنم. امروز می‌خواستم بگویم اما نشد.»

پس از این اظهارات مسئولان کمیته اخلاق پیروانی را به این کمیته احضار کردند تا درباره یکی از پرونده های تخلف مالی که در زمان مدیریت او در تیم ملی فوتبال کشورمان رخ داده بود، توضیحاتی ارائه کند. این پرونده مربوط به تخلفات یکی از شرکت های طرف قرارداد فدراسیون فوتبال با برخی نزدیکان و مسئولان تیم ملی است. گفته می شود این شرکت برای ورود عواملش به اردوی های تیم ملی  مبالغی را در اختیار افشین پیروانی و چهار فرد تاثیرگذار دیگر در تیم ملی پرداخت کرده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم همراه با نهادهای نظارتی این پرونده را به صورت جدی پیگیری می کند تا مشخص شود چرا این افراد برای انجام دادن وظایفشان مبالغی خارج از عرف دریافت کرده اند. البته در این میان پای شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال هم تا حدی گیر است، چراکه آنها درصورت دریافت چنین پیشنهادی باید بلافاصله مسئولان رده بالا و کمیته های قضائی فدراسیون را در جریان می گذاشتند تا از این تخلف بزرگ جلوگیری شود.

البته  یکی از مدیران رده بالای این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن رد پرداخت هرگونه وجهی به مسئولان تیم ملی اظهار داشت: من در جریان اینکه شرکت ما یا زیرمجموعه های شرکت ما برای تولید محتوا از اردوهای تیم ملی مبلغی به مسئولان این تیم پرداخت کرده باشند نیستم. البته کمیته اخلاق هم به عنوان یکی از ارکان قضائی تاثیرگذار فدراسیون قطعا مستنداتی دارد که باید به آنها رسیدگی کند. با این حال شرکت ما چنین پولی پرداخت نکرده است.

به هر حال تاکنون سه نفر از افرادی که درگیر این پرونده هستند با حضور در کمیته اخلاق توضیحات خود را ارائه کرده اند و سایر افراد هم به زودی به این کمیته می روند تا مشخص شود به چه دلیلی صدها میلیون تومان در این میان رد و بدل شده است یا دست کم زمزمه های رد و بدل شدن این مبلغ شنیده می شود.

مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق هم درباره این پرونده گفت: افشین پیروانی توضیحاتی را به کمیته اخلاق ارائه داد و ما هم در حال بررسی آنها هستیم. رای هم به زودی اعلام می شود. پیروانی به عنوان یکی از طرفین پرونده به کمیته اخلاق آمد و زمانی که رای نهایی اعلام شود، تمام موارد مشخص می شود. توضیحات افراد مختلفی را درباره این پرونده شنیده ایم و رای را هم پیش از نوروز اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x