تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ماجراى عجیب نحسی شماره ٩ در تیم مشهور فوتبال

  • کد خبر : 209637
  • 25 اسفند 1396 - 12:15
ماجراى عجیب نحسی شماره ٩ در تیم مشهور فوتبال

در سال‌های اخیر مهاجمان شماره ۹ چلسی عملکرد موفقی نداشته اند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛برای یک باشگاه، یک شماره می‌تواند یادآور خاطرات متفاوتی باشد. برای مثال، شماره ۷ منچستریونایتد را در نظر بگیرید؛ شماره‌ای که همواره خاطرات خوبی را برای هواداران این تیم رقم زده است؛ از کانتونای افسانه‌ای تا بکهام و کریستیانو! اما قضیه شماره ۹ در میان قسمت آبی شهر لندن، قصه نحسی است.

مهاجمانی گران‌قیمت که با وجود درخشش در تیم قبلی، در میان شیر‌های لندن، تبدیل به یک شیرزخمی و بی‌خطر می‌شوند تا آن مهاجمانی که آبی‌پوشان لندنی نیاز دارند.

 

آیا نحسی شماره ۹ چلسی، ریشه تاریخی دارد؟!

آخرین بازیکنی که اسیر این شماره و بار روانی آن شد؛ آلوارو موراتا بود. آلواریتو اسپانیایی که با امید‌های بسیاری راهی چلسی شده بود، در ابتدا فوق‌العاده عمل کرد، اما مدت‌هاست که از خط گلزنی دور شده است.

هواداران چلسی علاقه داشتند که او درخشش فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما اینگونه نشد. ما هم به همین بهانه به بررسی دیگر مهاجمینی پرداختیم که به جز موراتا و در قرن حاضر، شماره ۹ آبی‌پوشان لندن را به تن کردند و گرفتار این شماره شدند!

جیمی فلوید هاسلبنک:
سال حضور: ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴
قیمت: ۱۵ میلیون یورو
تعداد بازی: ۱۷۷
تعداد گل: ۸۸

فلوید بعد از درخشش خود در اتلتیکو با به ثمر رساندن ۲۴ گل در سال ۲۰۰۰ به چلسی پیوست. در چهار سال حضور خود در استمفورد بریج همبازی جان فراکو زولا و ایدور گودیانسن بود که بسیار زوج‌های خطرناکی بودند. او در سال اول حضور خود در چلسی کفش طلای لیگ انگلیس را برد.

ماتجا کژمان
سال حضور: ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۵
قیمت: ۵ میلیون یورو
تعداد بازی: ۴۱
تعداد گل: ۷

او در فصل قبل یک ستاره بی، چون و چرا در لیگ هلند بود که برای آیندهوون بازی میکرد و او برای اثبات اینکه بازی خوب او فقط مختص به لیگ‌های سطح پایین اروپایی نیست به تیم چلسی پیوست

جذب کژمان برای ابی‌های لندن با قیمت استثنایی ۵ میلیون یورو فوق العاده است. برای بازیکنی که در ۱۲۲ بازی اخیر خود ۱۰۵ گل زده است این قیمت بسیار کم است. اما بعد از انتقال او به چلسی کژمان با افت شدیدی مواجه شد.

آیا نحسی شماره ۹ چلسی، ریشه تاریخی دارد؟!

هرنان کرسپو:
سال حضور: ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۶
قیمت: ۱۶.۸ میلیون یورو
تعداد بازی: ۷۳
تعداد گل: ۲۵

کرسپو در زمانی گرانترین بازیکن فوتبال جهان بود. پیش از پیوستن او به چلسی او هفت سال از فوتبال خودش را در لیگ ایتالیا سپری کرد و در تیم‌های پارما، لاتزیو و اینتر بازی کرد. مصدومیت او مشکلاتی را برایش به دنبال داشت بخاطر مصدومیتش باشگاه چلسی او را به میلان در سال ۲۰۰۴ قرض داد.

کرسپو در فینال لیگ قهرمانان اروپا که میلان در برابر لیورپول فرار گرفته بود دو گل شگفت انگیز رو زد و این باعث برگشت او به ترکیب چلسی و کمک به ان‌ها برای کسب دومین قهرمانی چلسی شد.

خالد بولهروز
سال حضور: ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷
قیمت: ۸.۵ میلیون یورو
تعداد بازی: ۲۰
تعداد گل: ۰

انتقال کرسپو به اینتر باعث شد تا مربیان چلسی به فکر جذب یک مهاجم باشند آن‌ها تصمیم گرفتند خالد بولهروز را در اختیار بگیرند. او رویا‌های زیادی برای ادامه بازی در چلسی داشت، اما عملکرد بسیار ضعیف او در چلسی همه‌ی آرزو‌های او را به فنا داد.

استیو سایدول
سال حضور: ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۸
قیمت: رایگان
تعدا بازی: ۲۵
تعداد گل: ۱

سایدول فصل قبل در باشگاه ریدینگ فصل فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت. انتقال سایدول به چلسی برای باشگاه تقریبا بدون ریسک بود و این به خاطر قیمت رایگان سایدول بود. اما سایدول مانند خالد افت شدیدی داشت و بسیار ضعیف کار کرد و فصل بعد به استون ویلا رفت.

فرانکو دی سانتو
قیمت: ۳.۴ میلیون یورو
تعداد بازی: ۱۶
تعداد گل: ۰

بعد از درخشش دی سانتو در آئودکس ایتالیا نظر مدیران چلسی به حضور او در تیم جلب شد. دی سانتو ۱۶ بازی برای چلسی انجام داد، ولی بیشتر آن‌ها دی سانتو از روی نیمکت به زمین بازی آمد و نتوانست نمایش خوبی را در زمین به نمایش بگذارد و نمره قبولی را از مربیان این تیم بگیرد.

در فصل بعد کارلو آنچلوتی او را به تیم بلکبرن راورز قرض داد. فصل بعد از ان سانتو به ویگان رفت و توانست با تیم ویگان برنده‌ی جام حذفی شود.

آیا نحسی شماره ۹ چلسی، ریشه تاریخی دارد؟!

فرناندو تورس
سال حضور: ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۴
قیمت: ۵۰ میلیون یورو
تعداد بازی: ۱۷۲
تعداد گل: ۴۵

دروگبا مرد جادویی چلسی در حمله بود. اما آبی‌های لندن سعی کردند بدون مهاجم باهوش و خلاق خود ادامه دهند. با ریخت و پاش ۵۰ میلیون یورویی برای تورس در فرصت آخر نقل و انتقالات زمستان. او در فصل پیش در لیورپول بهترین مهاجم لیگ جزیره و لیگ اروپا بود، اما با انتقال به چلسی از نقطه اوج خود فاصله گرفت و بسیار پر اشتباه شد.

او چندین گل خاطره انگیز برای چلسی به ثمر رساند که یکی از آن‌ها گلی بود که در نیمه نهایی جام قهرمانان اروپا به بارسلونا زد، اما کل حضور او در چلسی موفق نبود.

آیا نحسی شماره ۹ چلسی، ریشه تاریخی دارد؟!

 

رادامل فالکائو
سال حضور: ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶
قیمت: قرضی
تعداد بازی: ۱۲
تعداد گل: ۱

زمانی که او به صورت قرضی در منچستر یونایتد بازی میکرد عملکردش چشمگیر نبود، اما مورینیو امیدوار بود ابتدا با قرض گرفتن وی از موناکو عملکرد او را ببیند سپس با او قرارداد ببندد. دیگو کاستا و رادامل فالکائو از هماهنگی خوبی برخوردار بودند، اما زمانی که این بازیکن کلمبیایی از روی نیمکت بازی‌ها را شروع میکرد کاملا قصه برگشت.

فالکائو ۱۶ بازی برای چلسی انجام داد و تنها یک گل زد. او بیشتر بازی‌ها را به خاطر مصدومیت از دست داد و این دلیلی بود برای بازگشت او به موناکو و احیا شدن دوباره این ستاره کلمبیایی!

منبع:ورزش سه

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x