تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لباس‌های عجیب و تکه کلام‌های زیرزمینی مجریان خاص در تلویزیون

  • کد خبر : 44263
  • 04 تیر 1393 - 10:44
لباس‌های عجیب و تکه کلام‌های زیرزمینی مجریان خاص در تلویزیون

آوردن مجریان زن در برنامه های تلویزیونی هیچ مشکلی ندارد؛ اما اگر نگاهی به برخی از این برنامه‌ها بیندازیم متوجه می‌شویم که متاسفانه از این مجریان خانم بیشتر به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده می شود.

د/

 

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعیچند سالی است که ورود مجریان خانم به صدا سیما در برنامه های شاد و مفرح افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که این امر در جهت جذب مخاطب بیشتر برای صدا سیما است و از زنان به عنوان یک وسیله در جهت اهداف خود که همان جذب مخاطب است استفاده می‌شود.

جهان امروز دنیای پیوند اقشار مختلف جامعه با رسانه هاست. این پیوند آنقدر محکم شده و روز به روز در حال گسترش است که به تدریج این رسانه ها در کنار کارکرد خود در سرگرم نمودن مخاطبان خویش، کارکردهای دیگری چون فرهنگ سازی و ترویج الگوهای جدید را هم به عنوان یک ماموریت در دستور کار خود قرار می دهند.

دراین میان خانواده های ایرانی هم از این رخداد جدا نیستند و آنها نیز با ورود تلویزیون به زندگی مدرن امروزی، به آن وابسته شده و در پی این وابستگی الگوهای خود را از آن انتخاب و هنجارهایی منطبق با محصول ارایه شده در رسانه را پیگیری می کنند.

این تاثیر پذیری در حالی رخ می دهد که اعضای کوچک خانواده به دلیل جذابیت بصری برنامه های تلویزیونی سهم بیشتر از این تاثیر پذیری دارند به گونه ای که این موضوع باعث شده است آنان به سرعت پیامهایی که از تلویزیون به عنوان مرجع الگوساز دریافت می کنند را به سرعت معادل سازی و با آن همذات پنداری کنند و حتی آن را در رفتارهای روزمره خود بروز دهند.

 سبک پوشش لباس در برخی مجریان و استفاده از البسه ای که نه تنها هیچ جایگاهی در فرهنگ ایرانی – اسلامی ندارد بزرگترین خطر را برای نسل آینده در ذائقه سازی و ایجاد تمایل در استفاده از چنین پوشش هایی را ایجاد کرده است.

هم اکنون برای برخی از شبکه های صدا سیمای کشور مانند نسیم، تماشا، شما و… مجریان خانم در نظر گرفته شده است.

شاید آوردن مجریان زن در ابتدا هیچ مشکلی نداشته باشد،اما اگر نگاهی به برخی از این برنامه‌ها بیندازیم متوجه می‌شویم که متاسفانه برخی از مجریان خانم داری آرایش های غلیظ هستند و از جمله هایی استفاده می‌کنند که برخی از آنها تیکه کلام خواننده های زیر زمینی است تا بتوانند از این راه جذب مخاطب کنند.

استفاده از حرکات دست و صورت به همراه تکه کلام های خاص باعث شده است تا افراد بیشتری به این برنامه ها توجه کنند؛ تا جایی که در مواردی دیده شده است که مخاطب به جای توجه به موضوع برنامه، جذب حرکات مجری می شود.
تا چند دهه پیش یکی از ایرادات اصلی که به غرب درخصوص برخورد با زنان در جامعه وارد شده است، استفاده ابزاری از زنان در جامعه و تبلیغات برای فروش بشتر است.
متأسفانه با سهل انگاری برخی از مسئولین در صدا و سیما، این فرهنگ غربی به داخل کشور ما نفوذ کرده و راه به انتها ختم نشده غرب توسط مجریان ایرانی در حال طی شدن است.
رئیس سازمان صدا سیما در رابطه با بحث آرایش زنان در تلویریون گفته بود آرایش مجریان زن در صدا سیما ممنوع است؛ اما متاسفانه شاهد هستیم در صداسیما ایران برخی از مجریان خانم آرایش‌های غلیظ می‌پردازند.
 
انتهای پیام/
 
 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x