تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لایحه‌ای که فریادهای نمایندگان را در صحن علنی درآورد/ حاجی‌دلیگانی: در آینده خواهیم دید چه خیانتی شده است

  • کد خبر : 208567
  • 04 بهمن 1396 - 15:32

بررسی و تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی حاشیه‌هایی را در جلسه امروز به دنبال داشت.

 

لایحه‌ای که فریادها و اخطارهای نمایندگان را در صحن علنی به دنبال داشت/ حاجی‌دلیگانی: در آینده خواهیم دید مانند برجام چه خیانتی شده استبه گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی با وجود مخالفت‌های برخی از نمایندگان در صحن علنی تصویب شد، اما قبل از تصویب این لایحه ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر طی اخطاری خطاب به لاریجانی اظهار کرد: بنده با استناد به بند ۵ اصول ۳، ۴، ۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴ نسبت به این لایحه اخطار دارم.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم نظام سلطه قرآن را بیشتر از ما خوانده است و آقایان دارند از راه‌های مختلف به کشورمان وارد می‌شوند، یک روز به این نام و روز دیگر با نامی دیگر.

ابطحی تأکید کرد: ببینید در برجام آنها چه کرده‌اند؟ این لایحه با استناد به اصل ۴ قانون اساسی براساس قاعده نفی سبیل مخالف قانون اساسی بوده و راه سلطه را باز می‌کند.

وی با اشاره به بند ۲ ماده ۲۸ این لایحه اظهار کرد: براساس این بند آمده است؛ دولت‌های عضو، توسعه و تسهیم دانش کارشناسی در زمینه فعالیت‌های مجرمانه سازمان‌یافته را با یکدیگر و از طریق سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مدنظر قرار خواهند داد. بدین منظور، لازم است تعریف‌ها، استانداردها و روش‌های مشترک وضع و بر حذف اقتضاء اعمال شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر اظهار کرد: این ماده راه را برای آنکه استانداردهای آنها را بپذیریم اعلام کرده است، چرا چیزی را قبول می‌کنیم که بعد داخل آن بمانیم.

لاریجانی در پاسخ به اخطار وی گفت: اخطار وارد نیست زیرا در این بند اعلام شده دولت مدنظر قرار دهد، یعنی به آن اختیار داده تا اگر به استانداردی رسیدیم عمل کنیم وگرنه هیچ اقدامی نمی‌شود.

ابطحی همچنان تأکید کرد: چرا به دست خودمان خواهان چنین اقدامی باشیم، چه عجله‌ای داریم؟ بهتر است این لایحه به کمیسیون حقوقی قضایی ارسال تا اصلاح شود.

اما بعد از اخطار ابطحی این لایحه به رأی گذاشته شد که با ۱۳۲ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع تصویب شد.

بعد از تصویب این لایحه حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی مجلس شروع به فریاد زدن کرد و با همان فریادها و عصبانیت گفت: در آینده خواهیم دید، همانطور که در برجام خیانت شد، بازهم خیانت می‌شود.

حاجی‌دلیگانی برای دقایقی همچنان به طور پیوسته فریاد می‌زد در آینده خواهیم دید که این موضوع برای دقایقی نظم جلسه امروز را برهم زد که امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و قاضی‌پور به سمت وی رفتند تا حاجی‌دلیگانی را آرام کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x