تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کمک های مردمی به زلزله زدگان در حساب سلبریتی ها سود میخورد

  • کد خبر : 208317
  • 26 دی 1396 - 1:40

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمک های مردمی در حساب سلبریتی ها سود می‌خورد و به دست زلزله زدگان نرسیده است.

کمک های مردمی به زلزله زدگان در حساب سلبریتی ها سود میخورد  گروه اجتماعی «کمال مهر»؛ فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: علی رغم کمک های زیادی که برای زلزله زدگان استان کرمانشاه، توسط هنرمندان و ورزشکاران شاخص یا همان سلبریتی ها از مردم جمع آوری شد، این کمک ها به خوبی بین حادثه دیدگان توزیع نشد و می توان گفت که ردپایی از این کمک ها دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: مدیریت نکردن در توزیع کمک های مردمی بین زلزله زدگان و ابراز نارضایتی آنها، موجب تضعیف اعتماد مردم به سلبریتی ها در واگذاری کمک هایشان برای رساندن به حادثه دیدگان است و نبود نظارت و مدیریت در تقسیم این کمک ها از انتخاب هنرمندان به عنوان واسطه، مردم را دچار تردید می کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از فضای حاکم بر مناطق زلزله زده برای قهرمان سازی خود سوء استفاده می کنند و این مسئله به نوعی بازی با احساسات مردم و سوء استفاده از این احساسات به شمار می رود.

تجری خاطرنشان کرد: برخی از سلبریتی ها با حضور در مناطق زلزله زده اشک تمساح ریختند و مردم را تحت تاثیر قرار دادند که به زلزله زدگان کمک کنند و مباحثی از این دست را مایه واریز پول به حساب خود قرار دادند اما در حال حاضر خبری از این کمک ها نیست و هنوز بسیاری از زلزله زدگان با وجود سرمای هوا بدون سرپناه مناسب مانده اند.

وی افزود: اگر هم در مواردی توزیع کمک های جمع آوری شده توسط سلبریتی ها در مناطق زلزله زده انجام شده باشد به صورت پنهانی بوده است و معرفی افرادی که کمک ها را دریافت کرده اند نیز توسط رابطان و وابستگان آنها صورت گرفته است.

 

تداوم مشکلات در برخی از مناطق زلزله زده کرمانشاه

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دور از عدالت و انصاف است که توزیع کمک های مردمی بین زلزله زدگان به صورت سلیقه ای انجام شود و عموم حادثه دیدگان از این کمک ها محروم بمانند، زیرا مردم کمک های خود را با دید انسان دوستانه برای همه مردم اهداء کردند و باید در مبحث واگذاری کمک ها بین زلزله زدگان به عدالت رفتار شود.

تجری تصریح کرد: ماندن کمک های نقدی مردم در حساب سلبریتی ها هیچ توجیهی ندارد و نمی دانم که قرار است چه مشکلی را از مردم در آینده حل کند و علی رغم اینکه مرجع دریافت و جذب کمک های مردمی باید هلال احمر و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی “ره” باشد، به دلیل ورود سلبریتی ها این نهادها نتوانستند پاسخگویی درخور و مناسبی را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: چند شاخه بودن جمع آوری کمک های مردمی و هدایت شدن آنها به حساب شخصی افراد و  واریز نشدن آنها به هلال احمر، باعث شده است تا بسیاری از زلزله زدگان هنوز دچار مشکلات فراوان باشند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان ناظر بر اجرای قانون، استانداری کرمانشاه و نمایندگان مردم در مجلس بر هزینه کرد پولی که برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور به حساب هلال احمر واریز شد،نظارت می کنند اما بر مبالغ واریزی به حساب سلبریتی ها نظارتی از طرف نهاد یا شخصی انجام نمی شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x