تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

قیمت آهن سیر نزولی به خود گرفته است

  • کد خبر : 216166
  • 13 مهر 1397 - 6:51

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن یزد با اشاره به سقوط قیمت دلار در بازار، گفت: تحولات بازار ارز قیمت آهن را نیز در مسیر نزولی قرار داده است.

قیمت آهن سیر نزولی به خود گرفته است

به گزارش «کمال مهر:» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن یزد در گفتگو با یزدرسا، در تشریح وضعیت بازار آهن، گفت: قیمت آهن در چند روز گذشته ۲ درصد کاهش داشته است که به نسبت افزایش چند برابری که در این مدت داشته، ناچیز است.

محمدرضا مدرسی، در رابطه با میزان تاثیر دلار در قیمت گذاری آهن آلات، اذعان داشت: انحصار عرضه فولاد وآهن در دست شرکت های دولتی و شبه دولتی است که نه تنها هیچ انگیزه ای برای کاهش قیمت ندارند بلکه از وضعیت فعلی قیمت هم رضایت دارند.

وی ادامه داد: مولفه های موثر در قیمت تمام شده آهن، تنها دلار نیست چراکه مواد اولیه تولید آهن مانند ذغال سنگ و … در کشور تولید می شود اما افزایش قیمت دلار باعث می شود تا تولیدکنندگان به صادرات تمایل داشته باشند و اکثر تولیدات خود را در بازارهای خارجی بفروشند و اندک توزیعی را هم که در داخل انجام می دهند با قیمت ارز محاسبه کنند.

مدرسی در مورد پیش بینی آینده بازار گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز به طور کلی قیمت ها در بازار رو به کاهش است و امیدواریم این روند تا رسیدن به یک قیمت مناسب ادامه داشته باشد.

وی در رابطه با وضعیت خرید و فروش آهن، اذعان داشت: خرید و فروش در بازار بسیار کم است چراکه از طرفی توان خرید مردم به شدت کاهش یافته و از طرفی پروژه های عمرانی دولت بسیار کم شده است و رکورد شدیدی را در بازار ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x