تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

“قطعه‌سازی” متناسب با توقع مردم رشد نکرد/ خودروسازی باید خصوصی شود

  • کد خبر : 14841
  • 27 دی 1392 - 7:53
“قطعه‌سازی” متناسب با توقع مردم رشد نکرد/ خودروسازی باید خصوصی شود

مشاور دبیر انجمن خودروسازان گفت: تا زمانی که شرکت‌های خودروساز دولتی است به هیچ جا نمی‌رسیم، هر زمان که این شرکت‌ها خصوصی شد صاحب آن می داند چگونه خرج کند که با مشکل روبه رو نشود.

 

 

 

داوود میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی کمال مهر، با بیان اینکه عدم مطلوبیت فضای کسب و کار در کشور باعث شده خارجی‌ها جرأت سرمایه‌گذاری در ایران را نداشته باشند، گفت: در سال ۶۸ با چند خودروساز مطرح دنیا مذاکره کردیم اما فقط پژو بود که حاضر شد با ما قراردادی را امضا و خودروی روز اروپا را وارد ایران کند.

میرخانی با بیان اینکه در طول ۳۰ سال گذشته صنعت قطعه‌سازی متناسب با تیراژ تولید و توقعات مردم رشد نکرده است، گفت: عدم توجه خودروسازان و وجود قوانین دست و پاگیر، در این مدت اجازه بزرگ شدن و افزایش کیفیت را به قطعه سازان نداد.

میر خانی در پاسخ به این سوال که برای تحویل خودروی با کیفیت و قیمت مناسب چند سال فرصت لازم تصریح کرد: تا زمانی که شرکت‌های خودروساز دولتی است به هیچ جا نمی‌رسیم، هر زمان که این شرکت‌ها خصوصی شد صاحب آن می داند چگونه خرج کند که با مشکل روبه رو نشود.

وی با بیان اینکه تا وقتی دولت در کار شرکـتهای خودرو ساز دخالت  می‌کند و مدیر سیاسی برای این شرکت‌ها انتخاب هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، افزود:‌ در دولت گذشته مدیریت شرکت‌های خودرو ساز به شدت سیاسی شد و فاجعه بدی رخ‌ داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x