تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قتل عام یازده «سید» در چند ثانیه+تصاویر

  • کد خبر : 196975
  • 15 مرداد 1396 - 18:33

همه ی اهالی روستا می دانستند که این خانه متعلق است به «سیدعادل محمد عکاش» دارای ۱۰ فرزند بود و در میان اهالی از محبوبیت بسیاری برخوردار بود

به گزارش«کمال مهر»، حوالی ساعت ۴ بامدادِ روز چهارشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۸۵ شمسی، بمب افکن «ارتش صهیونیستی» نخستین راکتِ سنگرشکنِ خود را به خانه ای واقع در روستای «الدویر»(در ۷ کیلومتری «شهر «نبطیه») شلیک کرد و طی چند ثانیه، از آن ساختمان سه طبقه، تنها تلی از خاک و خاکستر بر جای ماند. چند ساعت طول کشید تا نیروی های «امدادِ شهری» لبنان،  قطعات بدن های درآمیخته با سیمان و آهن را از هم جدا کنند و کنار هم قرار دهند. در نهایت معلوم شد تمامی ۱۲ نفری که ساکن این ساختمان بوده اند، از مرد ۴۱ ساله تا کودک ۶ ماهه، به شهادت رسیده اند. همه ی اهالی روستا می دانستند که این خانه متعلق است به حجت الاسلام «سیدعادل محمد عکاش». روحانی جوانی که دارای ۱۰ فرزند بود و در میان اهالی از محبوبیت بسیاری برخوردار بود.

به این ترتیب، در دومین روز از «جنگ ۳۳ روزه»، در نخستین بمبارانِ منطقه ی «نبطیه»، تمامی خانواده ی «شیخ عادل عکاش» با هم به شهادت رسیدند و تصویر یکی از دختران خردسالِ این روحانی لبنانی، به یکی از معروف ترین عکس های «جنگ ۳۳ روزه» تبدیل شد. شهدای این نسل کشی تاریخی به شرح زیر هستند:

«عادل محمد عکاش»(۴۱ ساله) و همسرش «رباب یاسین»(۳۹ ساله) و فرزندانشان: «محمد باقر»(۱۸ ساله) ، «زینب»(۱۳ ساله)، «علی الرضا»(۱۲ ساله)، «غدیر»(۱۰ ساله)، «فاطمه الزهراء»(۷ ساله)، «محمد حسین»(۶ ساله)، «ساره»(۵ ساله)، «بتول»(۴ ساله) ، «نور الهدی»(دو ساله) و «صفاء» (۶ ماهه).

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x