تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فهرست کسانی‌ در آمریکا، که با جیره‌خواری از صهیونیست‌ها ضد ایران اقدام می‌کنند

  • کد خبر : 53034
  • 06 شهریور 1393 - 9:13
فهرست کسانی‌ در آمریکا، که با جیره‌خواری از صهیونیست‌ها ضد ایران اقدام می‌کنند

آنتی وار در گزارشی فهرستی از موسسات و افرادی را ارائه کرد که با جیره‌خواری از صهیونیست‌ها در آمریکا علیه ایران تلاش می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌‌المللکمال مهر، پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به قلم فیلیپ جرالدی با عنوان “تلاش میلیادرهای صهیونیست برای جنگ افروزی برضد ایران و کمک دولت آمریکا به آ‌نها به منظور به راه انداختن این جنگ”، نوشت: گروهی از میلیادرهای اسرائیلی در آمریکا که ظاهرا همه تلاش خود را می کنند مذاکرات هسته ای قدرت های جهان با ایران راه به جایی نبرد ، بر این باورند که تلاش های آنها در راستای منافع اسرائیل است. همچنین به نظر می رسد کاخ سفید در این راستا به کمک آنها شتافته است . این در حالی است که کاخ سفید همزمان ادعا می کند خواهان موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای با ایران است. این ارتباط عجیب در جلسه دادگاه منهتن مشهود شد ، جایی که وزارت دادگستری آمریکا در تلاش برای سرپوش گذاری بر شکایتی است که در صورت بررسی و تحقیق اثبات خواهد شد دولت آمریکا اطلاعاتی محرمانه را در اختیار یک سازمان صهیونیستی ضد ایرانی قرار داده است.
قدرت و دارایی گروه های ضد ایرانی و همچنین دسترسی و نفوذ بی حد و حصر آنها در دولت آمریکا بدین معناست که سیاست گشایش و نزدیکی با ایران – که به نفع آمریکا و هم به نفع ایران است – با موانعی از سوی کنگره آمریکا و رسانه هایی مواجه شده است که با جدیت تلاش می کنند سبب متوقف شدن گشایش در روابط دولت آمریکا با ایران شوند.
کمیته روابط عمومی  آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک و بنیاد آموزشی وابسته به آن که طی سه سال گذشته بر مقابله با ایران متمرکز بوده اند بودجه ای متشکل از ۹۰ میلیون دلار دریافت می کنند در حالی که بودجه موسسه سیاست خاور نزدیک موسوم به WINEP در واشنگتن – که یکی دیگر از زیرشاخه های آیپک محسوب می شود – معادل هشت میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است.
تلاش های موسسه آمریکن اینترپرایز در این زمینه بسیار متنوع تر است اما این نهاد نیز در قبال خاورمیانه سیاستی خصومت آمیز را در پیش گرفته است. بودجه موسسه امریکن اینترپرایز معادل ۴۵ میلیون دلار است. شلدون آلدلسون رئیس شرکت لاس وگاس سندز Las Vegas Sands ، پل سینگر از موسسه الیوت منجمنت Elliot Management و برنارد مارکوس از موسسه هوم دیپوت Home Depot از جمله میلیاردرهایی هستند که از مهمترین کمک کنندگان مالی به سازمان آیپک، موسسه سیاست خاور نزدیک و ای ایی آی محسوب می شوند.
دیگر موسسات مطالعاتی آمریکایی که رویکردهای خصومت آمیزی در قبال خاورمیانه از جمله دنبال می کنند شامل موسسه هریتج و هادسون در واشنگتن می شوند که فشارهای مداومی را بر مقامات آمریکایی علیه ایران اعمال می کنند. حتی موسسه بروکینگز  سیاست های سخت گیرانه ای را در قبال خاورمیانه دنبال می کند زیرا موسسه سابان – از زیرشاخه های بروکینگز – از سوی حیم سابان میلیاردر آمریکایی – اسرائیلی تأمین مالی می شود.  در این میان ، سازمان های صهیونیستی مهمی وجود دارند که شامل اتحادیه ضد افترا Anti Defamation League ، کنفرانس روسای سازمان های مهم صهیونیستی Conference of Presidents of Major Jewish Organizations و کنگره یهودیان آمریکا American Jewish Congress می شود که همگی آنها از نفوذ قابل توجهی در کاخ سفید، کنگره آمریکا و همچنین رسانه‌های این کشور برخوردارند.
همه گروه های ضد ایرانی و حامی اسرائیل در حال اعمال فشار و به کارگیری تاکتیک هایی علیه کنگره آمریکا هستند و از نظر سیاسی بر رویکرد های آنها تأثیر گذارند. از ۳۶ نفری که برای ارائه توضیح در هفت جلسه شنود سنا درباره ایران از سال ۲۰۱۲ شرکت کرده اند تنها یک نفر به بیان جزییات حساسی درباره ایران پرداخته است. لابی های بی شمار ، گروه های ضد ایرانی را قادر می سازد به تدوین و ارائه سیاست های خاصی بپردازند ، پیش نویس های خود را به کنگره ارائه کنند و در نهایت، شاهد تصویب لوایح پیشنهادی خود با اکثریت آراء  هم در مجلس نمایندگان آمریکا و هم در سنا باشند. با در نظر گرفتن این موضوع مشخص می شود این پول و گروه های فشار هستند که تعیین کننده سیاست های دولت آمریکا هستند نه منافع ملی آمریکا.
یکی از موسسه‌های آمریکایی که از معروفیت کمتری برخوردار است اتحاد در مقابل ایران هسته ای United Against Nuclear Iran نام دارد که بودجه آن دو میلیون دلار است. موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای در نیویورک مستقر است. این گروه در مرکز راکفلر در شهر نیویورک دفاتری دارد. این گروه در موضوع «ارائه توضیحات کارشناسانه» در کمیته های مختلف کنگره آمریکا درباره ایران و ” کمک ” به تدوین قوانین ضد ایرانی فعالانه مشارکت دارد.  در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره ایران در ماه ژوئیه ، هر سه شاهد حاضر در آن جلسه از اعضای موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای بودند که به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداختند. این گروه همچنین در رسانه های آمریکایی بسیار فعال است اما موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای بیشتر به سبب ابتکار عمل های خود در تحت تأثیر قرار دادن شرکت هایی که ادعا می شود در حال انجام تجارت با ایران و نقض تحریم های آمریکا هستند، مشهور شده است.
موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای از سوی ویکتور رستیس – که یک میلیاردر یونانی است – در سال ۲۰۱۳ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. رستیس ادعا کرد اقدامات موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای نوعی کلاه برداری است و اقدامات آن به تجارت زیر نظر او آسیب زده است. او با ارائه شکایتی به دادگاه خواستار ارائه شواهدی از سوی موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای و توماس کاپلان میلیاردر در این زمینه شد. رستیس بر این باور است دولت آمریکا اطلاعاتی محرمانه را در اختیار این سازمان صهیونیستی و کاپلان قرار داده است. کاپلان – که ساکن شهر نیویورک است – در کار اکتشاف انرژی  مشارکت دارد . او اخیرا در تجارت فلزات گرانبها مشارکت داشته است. دافنه همسر کاپلان یک اسرائیلی است که با نهادهای مختلف هم در آمریکا و هم در اسرائیل تعامل دارد. وزارت دادگستری آمریکا تمایل دارد به بررسی پرونده قضایی موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای نپردازد زیرا از این موضوع مطلع است که در صورت انجام تحقیقات این موسسه محکوم خواهد شد. انتقال اطلاعات یا اسناد قضایی به یک سازمان خصوصی در آمریکا اقدامی غیر قانونی محسوب می شود اما ظاهرا تنها نگرانی وزارت دادگستری آمریکا این است که ممکن است دامنه فعالیت موسسه اتحاد در مقابل ایران هسته ای فاش شود.
هیچ گونه نشانه ای در این زمینه وجود ندارد که وزارت دادگستری آمریکا به پیگیری قضایی نهاد اتحاد در مقابل ایران هسته ای به سبب دسترسی به اطلاعات محرمانه خواهد پرداخت زیرا به نظر می رسد این وزارت خزانه داری آمریکا بوده است که چنین اسنادی را در اختیار این سازمان قرار داده است.
این که چه کسی این اسناد را در اختیار یک موسسه خصوصی قرار داده است هنوز دقیقا مشخص نیست اما رستیس بر این باور است که اگر بتواند شواهدی در این زمینه ارائه کند می تواند در دادگاه پیروز شود و حقایق مشخص خواهد شد.
کاپلان یکی از رقبای تجاری رستیس محسوب می شود ، کسی که وکلایش ظاهرا در پی اثبات دو ادعا هستند: نخست، این که دولت آمریکا در ارائه اطلاعاتی به سازمان اتحاد در مقابل ایران هسته ای برای پیشبرد یکی از برنامه های این سازمان نقش داشته است و دوم این که،  سازمان اتحاد در مقابل ایران هسته ای از حمایت تاجرانی از قبیل کاپلان و منابع خارجی – که منظور ضمنی از آن اسرائیل است – یا حتی خود سازمان جاسوسی اسرائیل موساد برخوردار است.
و در این میان گروهی تروریستی وجود دارد که در حال حاضر در حال کمک به اسرائیل در به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی است . این گروه از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۱۲ در فهرست گروه های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار داشت ، اما در سال ۲۰۱۲ هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا در واکنش به درخواست ها از سوی دوستان اسرائیلی خود و همچنین حامیان آمریکایی اسرائیل این گروه را از فهرست گروه های تروریستی واشنگتن خارج کرد.
این افراد شامل جیمز ووسلی رئیس سابق سیا ، هاوارد دین فرماندار سابق ورمونت ،  لوئیس فری مدیر سابق موسسه تحقیق فدرال و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد می شدند که خواستار خارج شدن این سازمان از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا شدند. حامیان سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در کنگره و دیگر سازمان های آمریکایی بدین سبب از این گروه تروریستی اعلام حمایت می کنند که این سازمان در حال حاضر از دشمنان ایران محسوب می‌شود.
مقر شاخه سیاسی منافقین در پاریس قرار دارد و مدت ها این گونه تصور می شده است که اسرائیل و برخی از همان میلیاردرهایی که به کمپین ضد ایرانی در آمریکا می پردازند، این گروه را تامین مالی می کنند.
در این موضوع شکی نیست که گروه پنج بعلاوه یک به دست یابی به توافق نامه ای با ایران نزدیک شده است و این امر به نفع اسرائیل نیز می باشد زیرا این توافق نامه سبب خواهد شد تل آویو از ادعاهای خود برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته ای ایران و به راه انداختن یک جنگ بی نتیجه و یرانگر دست بردارد.  اما متأسفانه افرادی که در کمپین های ضد ایرانی در آمریکا مشارکت دارند این موضوع را نادیده می گیرند .
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x