تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

فعالترین مجموعه گردشگری استان البرز در نوروز ۹۳ فاقد تابلوی معرفی بود!

  • کد خبر : 32133
  • 16 فروردین 1393 - 11:34
فعالترین مجموعه گردشگری استان البرز در نوروز ۹۳ فاقد تابلوی معرفی بود!

آستان مقدس امام زاده طاهر ابن زین العابدین (ع) میهمان پذیرترین مجموعه فرهنگی سیاحتی و زیارتی در ایام تعطیلات نوروزی استان البرز می باشد ، که به رقم داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی در کشور به عنوان امام زاده شاخص معرفی شده و متاسفانه مسئولین استان البرز جهت بهره برداری از این موقعیت خدادادی در غفلت به سر می برند!

به گزارش «کمال مهر»؛همانطور که در خبرها عناون شد البرز یکی از شهرهای پرتردد در ایام تعطیلات نوروزی ۹۳ معرفی شد، استانی که از نظر موقعیتی به رقم داشتن پتانسیل بالای جذب گردشگر ، هنوز توانایی اقامت گزینی برای مسافران نوروزی را در خود ندارد.

وجود مناطق مختلفی دیدنی و تاریخی و مکان های تفریحی موجود در استان ظرفیت هایی است که مسئولین خود نیز به آن آگاه بوده ولی در عمل هیچگونه اقدامی برای بهره برداری از آن صورت نمی گیرد!

جاده اصلی استان البرز(آزاد راه تهران قزوین) مهم ترین مسیر ترددی مسافران نوروزی است که به لحاظ موقعیتی می تواند لنگر گاه جذب مسافران باشد، و تنها مجموعه ای که در حال حاضر پذیرای مسافران و به عنوانی محلی برای توقفگاه در این استان است «آستان مقدس امام زاده طاهر (ع)» می باشد.

به گفته علی اکبری تولیت آستان مقدس امام زاده طاهر (ع) در ایام نوروز این آستان باداشتن برنامه های متنوع بیش از ۱۰۰ هزار نفر میهمان از این محل بازدید کرده اند.و حتی ویژه برنامه ای که به عنوان (جشنواره زائر) برای اولین بار در کشور در این آستان به عنوان امام زاده شاخص کشوری برگزار گردید، و مورد استقبال مردم استان و مسافران نوروزی قرار گرفت.

حال جای این سوال باقی است که آیا مسئولین استانی چقدر به اهمیت و جایگاه استان البرز از لحاظ گردشگری واقف بوده و در عمل چه اقدامی رابرای استفاده از ظرفیت های موجود کرده اند؟

اکنون به رقم اعلام پرتردد ترین جاده کشورنکته قابل تأمل رضایت بخش نبودن جذب گردشگر و مسافران نوروزی در استان می باشد، کما اینکه حجم میهمانان نوروزی در آستان مقدس امام زاده (ع) که به عنوان بهترین نقطه پذیرش میهمانان بهاری استان البرز می باشد نیز قابل توجه نیست ، و یکی از علت های اصلی این امر نیز عدم وجود حتی یک تابلوی معرفی این امام زاده شریف در مسیر ترددی خودرو های عبوری است.

موضوعی که همچنان مورد غفلت مسئولین استان البرز از وجود تنها امام زاده شاخص کشوری است که در پرتردد ترین مسیر کشور واقع شده و از نگاهی دیگر امام زاده واجب التعظیمی که به سادگی از نگاه مسئولین به دور افتاده است.

همانگونه که پیش تر مقام معظم رهبری بقاع متبرکه امام زادگان (ع) را قطبهای فرهنگی کشور معرفی کرده اند و از سویی در نامگذاری سال ۹۳خواستار پیگیری به جد مسئولین در زمینه های اقتصادی و فرهنگی با مدیریت جهادی شده اند؛ واجب است که مسئولین استان البرز اهتمام ویژه ای به آستان مقدس امام زاده طاهر(ع) داشته باشند.امید است در آینده مسئولین به دانستها و بایسته ها خود جامعه عمل بپوشانند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x