تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

فردا ساعت ۱۵؛ پخش مستقیم جراحی چشم شوخان از سایت باشگاه خبرنگاران / شوخان با دنیای تاریکش خداحافظی می‌کند؟

  • کد خبر : 48358
  • 02 مرداد 1393 - 17:51
فردا ساعت ۱۵؛ پخش مستقیم جراحی چشم شوخان از سایت باشگاه خبرنگاران / شوخان با دنیای تاریکش خداحافظی می‌کند؟

فردا راس ساعت ۳ بعد از ظهر، در حالی عمل جراحی شوخان در بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی نور تهران انجام می‌شود، که دوربین باشگاه خبرنگاران، همزمان تمامی این لحظات و تصاویر را به سمع و نظر افکار عمومی می‌رساند.

به گزارش کمال مهر، در حالی عمل جراحی شوخان در بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی نور تهران انجام می‌شود که دوربین باشگاه خبرنگاران همزمان تمامی این لحظات را به سمع و نظر کاربران می‌رساند.

شوخان به زبان کردی به معنای شادی است، شوخان دختری اهل روستای کلکه از توابع دیواندره کردستان، دو سال پیش  در چهار سالگی، به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان امام خمینی(ره) دیواندره مراجعه کرد و با تزریق پنی‌سیلین بدون انجام آزمایش حساسیت به آن نابینا شد.

پس از آن که بیمارستان دیوان دره و دانشگاه علوم پزشکی کردستان نتوانستند کاری برای درمان شوخان انجام دهند و در حالی که زخم چشمان شوخان مدام بدتر و چشمانش  نابیناتر می‌شد، با رسانه‌ای شدن داستان شوخان،  دکتر هاشمی وزیر بهداشت که چشم پزشک است، تصمیم گرفت خود چشمان شوخان را معاینه کند و سرانجام وی در اسفند ماه  سال گذشته، چشمهای شوخان را معاینه کرد اما در دو عمل جراحی ۴ ساعته و همزمان با عمل پیوند قرنیه و سلول‌‌های بنیادی شوخان هنوز از مشکل بینایی رنج می‌برد.

وزیر بهداشت در سایت خود آورده: آن طور که پدر شوخان گفته است، شوخان در سال ۹۰ به دنبال استفاده از داروی پنی‌سیلین دچار مشکل بینایی می‌شود. معاینات نشان می‌دهد التهاب شدید مخاط‌های چشم، باعث چسبندگی پلک‌ها روی سطح قرنیه شده که منجر به ضعف بسیار شدید بینایی در یک چشم و از دست رفتن دید چشم دیگر او شده است.

دکتر هاشمی عمل بینایی شوخان را عملی که احتمالاً نیاز به پیوند سلول‌های بنیادی نیز دارد توصیف کرده و افزوده است:«ان شاءالله خدا کمک کند و با دعای خیر مردم بتوانیم قدرت بینایی را دوباره به شوخان هدیه کنیم» این در حالی است که فردا جمعه ۳ مرداد ماه راس ساعت ۱۵ بعد از ظهر چشمان شوخان عمل خواهد شد و همه ما امیدواریم شوخان این بار با دنیای تاریک خود خداحافظی کند و بینایش را بازیابد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x