تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

  • کد خبر : 214917
  • 24 مرداد 1397 - 2:38
فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

قابلیت نقطه زنی بالا و جستجوگری پیشرفته و هوشمند از ویژگی‌های جدیدترین عضو خانواده فاتح است.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»، توانمندی‌های موشکی نیر‌وهای مسلح یکی از نقاط قوت کشورمان در نبرد‌های زمینی و هوایی است؛ تقریبا تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی در دنیا،  توانمندی‌های موشکی کشورمان را عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری دشمنان این ملت می‌دانند.  ده‌ها نوع موشک با قابلیت‌های مختلف و با برد‌های گوناگون توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده و  قطعا رشد صنعت موشک کشورمان همچنان ادامه‌ خواهد داشت.

فاتح مبین نام جدیدترین موشک ساخته شده توسط دانشمندان وزارت دفاع است که اگرچه برد آن رسما اعلام نشده است، با این وجود کارشناسان نظامی این موشک را در زمره موشک‌ها با قابلیت‌های بالا می‌دانند.

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

فاتح مبین از دسته موشک‌های فاتح است؛ تاکنون نه موشک در زمره موشک‌های فاتح قرار داشتند و فاتح مبین دهمین عضو این خانواده است. شاید بتوان موشک ذوالفقار را مهم‌ترین عضو موشک‌های فاتح دانست که با بردی ۷۰۰ کیلومتری می‌تواند در میدان رزم بسیار موثر واقع شود؛ موشک‌های فاتح در ابتدا صرفا با ماموریتی زمین به زمین بودند، تا آنکه موشک خلیج فارس رونمایی شد؛  خلیج فارس هم یکی دیگر از موشک‌های فاتح است که می‌تواند معادلات نظامی را این بار در دریا به نفع کشورمان تغییر دهد.

موشک‌های فاتح A-۱۱۰، فاتح B-۱۱۰، فاتح C۱۱۰، فاتح D۱۱۰، فاتح ۳۱۳ و هرمز ۱ و ۲ دیگر موشک‌های مجموعه خانواده فاتح هستند که حالا موشک فاتح مبین هم به آن‌ها اضافه شده است.

انواع مختلف موشک‌های فاتح۱۱۰ بردهای گوناگونی دارند؛ اما ویژگی برجسته این موشک‌ها هوشمندی و دقت بالای آن‌هاست. فاتح مبین هم این گونه است؛ قابلیت نقطه زنی بالا و جستجوگری پیشرفته و هوشمند از ویژگی‌های جدیدترین عضو خانواده فاتح است.

موشکی با دو کاربرد- موشکی دیگر در توانمندی دفاعی

فاتح مبین روز گذشته توسط امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد. حاتمی ویژگی‌های این موشک را چابکی، رادار گریزبودن ، تاکتیکی و نقطه زنی بالا دانست و گفت: متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه روزی توانستند با به حداقل رساندن زمان ایده تا محصول، در زمانی کوتاه و متناسب با نیاز عملیاتی نیروهای مسلح فاتح مبین را با موفقیت تست و آزمایش کنند.

ویژگی دیگر فاتح مبین که از لحاظ میدانی بسیار مهم و استرانژیک است؛ توانایی دوگانه این موشک در تخریب  اهداف دریایی و زمینی است؛ همچنین می‌توان از آن در جنگ الکترونیک هم استفاده کرد.

میزان خطای اندک موشک‎های کلاس «فاتح» یا دیگر موشک‌های بالستیک به معنای دادن قدرت انتخاب به فرماندهان برای انهدام یک هواپیما یا آشیانه خاص، باند پرواز فرودگاه یا ساختمانی خاص در محدوده برد صدها کیلومتری این سلاح‎ها است که به معنی از بین رفتن یک هدف ارزشمند دشمن با اصابت هر فروند موشک ایرانی از این نوع خواهد بود.

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

نکته تاریخی ساخت این ابزار بازدارنده در کشور آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که دشمنان بر مردم ایران وارد کرده‌اند و در حالی‌که کشور‌های مختلف جهان هزینه‌های هنگفت میلیاردی را برای خرید تسلیحات نظامی صرف می‌کنند، این است که که متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه روزی خود توانستند با به حداقل رساندن زمان دستیابی ایده به محصول، گام بلندی را در راستای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران اسلامی بردارند، بازدارندگی که به خوبی حس می شود، دشمنانی که تا پشت درها می آیند اما اجازه هیچ گونه تهدید و تجاوزی به خود نمی دهند، زیرا می دانند که دوران بزن در رو تمام شده و اگر یکی بزنند، ده تا می خورند…

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x