تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عکس/ در متروی پیونگ‌یانگ چه میگذرد؟

  • کد خبر : 188156
  • 30 فروردین 1396 - 16:15

به گزارش«کمال مهر»، دمیر ساگولج عکاس خبرگزاری رویترز که در سال های اخیر بارها به کره شمالی سفر کرده و از زوایای مختلف زندگی مردمان این کشور عکاسی کره مجموعه ای از عکس های مربوط به مترو پیونگ یانگ را برای این خبرگزاری فرستاده است. عکاس این خبرگزاری پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ دولت […]

به گزارش«کمال مهر»، دمیر ساگولج عکاس خبرگزاری رویترز که در سال های اخیر بارها به کره شمالی سفر کرده و از زوایای مختلف زندگی مردمان این کشور عکاسی کره مجموعه ای از عکس های مربوط به مترو پیونگ یانگ را برای این خبرگزاری فرستاده است.

عکاس این خبرگزاری پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ دولت کره شمالی تصمیم گرفت از ایستشگاه های متروی پیونگ یانگ به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کند بارها به آنجا رفته و عکاسی کرده است.

مترو پیونگ‌یانگ که پیشتر یک پناهگاه بوده در دهه ۷۰ میلادی توسط یک شرکت آلمانی و به سبک متروهای آلمان شرق سابق ساخته شد و به دلیل شیوه ویژه خاص معماری همواره مورد توجه معدود گردشگران اروپایی است که به کره‌شمالی سفر می‌کنند.

اولین خط مترو پیونگ‌یانگ در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد. این خط مترو که عمیق‌ترین و ارزان‌ترین مترو جهان به شمار می‌رود، دارای یک موزه اختصاصی بوده و در آن بجای تابلوهای تبلیغاتی تصاویری از «کیم ایل سونگ» – رهبر سابق کره شمالی – و «کیم جونگ ایل» – رهبر کنونی این کشور – نصب شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x