تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عملکرد فوق العاده پرسپولیس مقابل تیم های اماراتی +جدول

  • کد خبر : 211735
  • 17 اردیبهشت 1397 - 7:51
عملکرد فوق العاده پرسپولیس مقابل تیم های اماراتی +جدول

قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر فوتبال کشورمان در مصاف با الجزیره امارات نهمین رویارویی خود مقابل یک تیم اماراتی را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می کند.

پرسپولیس

گروه ورزشی«کمال مهر» – شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم الجزیره امارات بروند. یکی از تیم های قدرتمند لیگ اتصالات امارات که البته در فصل تازه به پایان رسیده این لیگ به مقامی بهتر از هفتمی دست پیدا نکرد.

بررسی کارنامه عملکردی پرسپولیس مقابل تیم های اماراتی نشان می دهد نماینده کشورمان در بازی با این تیم چندان به دردسر نخواهد افتاد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

عملکرد الجزیره مقابل ایرانی‌ها؛ گربه سیاه استقلال در انتظار پرسپولیس/ جدال شاگردان برانکو با تیم چهارم جهان! +عکس و جدول

*۴ دوره همگروهی با اماراتی ها

تیم پرسپولیس تاکنون در ۷ دوره از ۱۶ دوره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق به حضور در این رقابت‌ها شده که در ۴ دوره و در مرحله گروهی با نمایندگان اماراتی رودررو شده است. ۸ مصاف رفت و برگشت که در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده است. در سالهای ۲۰۰۳، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ تیم هایی از دیگر کشورها مانند ازبکستان، قطر و عربستان در گروه پرسپولیس حضور داشتند.

*فقط یک باخت در خاک امارات

پرسپولیس از مجموع ۸ دیداری که با تیم های اماراتی داشته ۴ بار در خاک این کشور به زمین رفته است که تنها در یک دیدار مقابل میزبانش تن به شکست داده است. فصل ۲۰۱۱ که الوحده در خانه اش ۰-۲ پرسپولیس را با سرمربیگری علی دایی شکست داد.

*پرسپولیس مهمان سرفراز

سرخپوشان پایتخت غیر از آن یک باخت در سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸(سال جاری میلادی) همواره مهمان برنده در خاک اماراتی ها بوده است. سال ۲۰۱۲ مقابل الشباب با نتیجه ۱-۳ و گلهای ایمون زاید، مهرداد پولادی و حسین بادامکی، سال ۲۰۱۷ برابر الوحده با نتیجه ۲-۳ و گلهای وحید امیری و مهدی طارمی(۲گل) و در سال ۲۰۱۸ رودرروی الوصل با نتیجه ۰-۱ و گل کمال کامیابی نیا.

*تنها تساوی در آزادی

پرسپولیس در ۸ رویارویی اش با اماراتی ها تنها یک بار مقابل این تیم به تساوی دست یافت و ۲ امتیاز از دست داد. دیدار رفت لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ که پرسپولیس با هدایت علی دایی در تهران با الوحده ۱-۱ کرد. تک گل آن روز سرخپوشان را حسین بادامکی به ثمر رسانده بود.

*الجزیره و اولین تجربه

در این ۴ دوره که پرسپولیس رودرروی تیم های اماراتی قرار گرفته در دو دوره با الوحده همگروه شده، یک دوره با الشباب و در فصل جاری (۲۰۱۸) با الوصل مسابقه داده است. از این رو مصاف با الجزیره اولین رویارویی این دو تیم در تاریخ هر دو باشگاه محسوب می شود.

*علیپور غایب احتمالی سرخ ها

علی علیپور که با ۱۹ گل بهترین گلزن لیگ برتر هم لقب گرفت مصدوم است و شاید در دیدار با الجزیره غایب باشد. این مهاجم مازندرانی که در دوران مصدومیت بسر می برد با اینکه پزشکان تلاش دارند وی را به بازی برسانند ولی شاید برانکو ریسک نکند و احتمالا مهمترین غایب این تیم رودرروی الجزیره خواهد بود.

*جانشین های آقای گل

فرشاد احمد زاده با ۶ گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا و کمال کامیابی نیا با ۵ گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان مهمترین گلزنان این تیم در نبود علیپور محسوب می شوند.

*صخره سرخ ها محروم است

سید جلال حسینی که از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس در خط دفاعی محسوب می شود هرچند همراه تیم به امارات رفته اما به دلیل محرومیت قادر به همراهی این تیم مقابل الجزیره در دیدار رفت نیست. محمد انصاری، شجاع خلیل زاده و حسین ماهینی از مهره های احتمالی بازی در پست جلال هستند.

*طارمی آقای گل پرسپولیس به اماراتی ها

از مجموع ۲۰ گلی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به اماراتی ها زده ۵ گل را مهدی طارمی به ثمر رسانده است. پس از او ایمون زاید با ۴ گل بهترین گلزن ادوار گذشته این تیم محسوب می شود. حسین بادامکی با ۲ گل، غلامرضا رضایی، علی کریمی، سروش رفیعی، وحید امیری، مهرداد پولادی، علیرضا فشنگچی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور و فرشاد احمدزاده دیگر گلزنان پرسپولیس به اماراتی ها بوده اند.

*بهترین برد با دنیزلی

پرسپولیس در فصل ۲۰۱۲ و با هدایت مصطفی دنیزلی بهترین برد خود مقابل یک تیم اماراتی را رقم زد. دیداری که در استادیوم آزادی مقابل الشباب برگزار شد و پرسپولیس با نتیجه ۱-۶ به برتری دست یافت. ایمون زاید در آن دیدار هت تریک کرد و غلامرضا رضایی، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی گلهای دیگر پرسپولیس را زدند.

 جدول عملکرد پرسپولیس مقابل نمایندگان اماراتی در لیگ قهرمانان آسیا را در زیر ببینید:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x