تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

علی دایی: تاوان حرف‌هایم را می‌دهم، پدرم را درآوردند!

  • کد خبر : 18016
  • 09 بهمن 1392 - 8:51
علی دایی: تاوان حرف‌هایم را می‌دهم، پدرم را درآوردند!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعد از حرف حقی که ما زدیم هجمه‌های زیادی علیه ما به راه افتاد و من تاوان آن را می‌دهم.

گروه ورزش کمال مهر ؛ علی دایی بعد از تمرین امروز تیمش در جمع خبرنگاران درخصوص بازی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان و مسائل داوری این بازی گفت: قبل از اینکه بخواهم صحبت‌هایم را شروع کنم باید مسائلی را عنوان کنم؛ مسائلی مثل مشکلات داوری. مشکلات داوری در همه‌جای دنیا وجود دارد و نمونه بارز آن می‌توانم کشور آلمان را مثال بزنم اما آیا در آلمان کمیته داوران و دپارتمان داوری‌شان جبهه می‌گیرند؟! این مسائل از روز روشن‌تر بود و اتفاقاتی که افتاد به همه خیلی چیزها را ثابت کرد. اینکه جو سنگینی علیه ما به راه انداختند و چطور در خیلی از بازی‌ها مثل آب خوردن حق ما پایمال می‌شود. آن‌وقت می‌خواهند حرف هم نزنیم.

وی ادامه داد: در بازی با فولاد در لیگ برتر بازیکن فولاد در دقیقه ۸۹ توپ را با دست نگه می‌دارد و همان توپ را گل می‌کند و هیچ اتفاقی‌هم نمی‌افتد و یا در جام حذفی در بازی مقابل همین تیم که بازی حساسی است به راحتی حق ما را پایمال می‌کند. پرسپولیس ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار دارد و به راحتی حق آنها ضایع می‌شود اگر نگاه کنید در دو صحنه داور بازی بازیکنان فولاد را اخراج نکرد در این بازی به این مهمی تصمیمات نادرست همه‌چیز را خراب کرد. همه دیدند که در دو صحنه داور می‌توانست بازیکنان فولاد را اخراج کند. من خودم یک صحنه دارم که در آن عبدالله کرمی در پشت ۱۸ قدم توپ را با دست می‌گیرد و داور می‌توانست او را هم اخراج کند. این تصمیمات به ما ضرر می‌زند. خودم را کاری ندارم اما هواداران ما چه گناهی دارند که با یک سوت اشتباه همه‌چیز به ضررشان تمام می‌شود؟! زحمات ما با این تصمیمات داوری به هدر می‌رود. چنین مسائلی که به ضرر ما باشد تحمل کردنش سخت است.

سرمربی پرسپولیس افزود: تا کی این وضعیت قرار است ادامه داشته باشد؟ حرف حق زدن آیا این همه تبعات دارد؟! فکر نمی‌کنم در دین ما چنین چیزی وجود داشته باشد. شما ببینید بعد از صحبت‌های حق ما چه هجمه‌هایی علیه ما به راه افتاد. من در بازی با فولاد هم هیچ حرفی نزدم اما ۲ میلیون تومان من را جریمه کردند. چرا؟! آن وقت کمیته انضباطی می‌گوید اگر جریمه کمتر از فلان مقدار باشد حق اعتراض نداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه شاید از او اعتراض دارند در حین برگزاری بازی‌های تیمش از روی نیمکت بلند نشود و اعتراض نکند اظهار داشت: مگر می‌شود اعتراض نکرد و فقط روی نیمکت نشست؟! شما بازی یوونتوس و لاتزیو را ببینید. سرمربی یوونتوس چقدر اعتراض کرد؟! در فوتبال گاهی اتفاقاتی می‌افتد که نابودکننده است. مگر ما آدم‌آهنی هستیم. داور وسط بازی با فولاد پزشک ما را تهدید به اخراج می‌کند. من کاری به این حرف‌ها ندارم اما شما به چند صحنه حساس نگاه کنید که نه آوانتاژ می‌دادند و نه نمی‌دادند. صحنه‌های ۵۰-۵۰ را که کنار هم قرار می‌دهیم تصمیمات داور برای ما عجیب است من کاری به داور بازی ندارم چراکه ما خودمان موقعیت داشتیم و می‌توانستیم ببریم اما در بازی حساس اخراج یک بازیکن خیلی تاثیر دارد. اینها پدر من را درآوردند! این فوتبال بود؟! در صحنه‌هایی که داور اخراج نمی‌کند و یا در صحنه‌های دیگر چطور می‌شود حق را گرفت؟

وی تأکید: متاسفانه هیچ‌کس با این چیزها برخورد نمی‌کند. اگر قانون هست باید برای همه یکسان باشد. در بازی با فولاد خوزستان به من بطری می‌زنند علی دایی ۲ میلیون تومان جریمه می‌شود، چون یدالله سلیمانی ناظر آن مسابقه است! او چون با من مشکل دارد این می‌شود. از موقعی که بحث محسن قهرمانی را مطرح کردم عده ای علیه من جبهه گرفتند. باید بدانیم که عملکرد یک داور به خودش مربوط است و این بحث در مورد همه نیست.

دایی افزود: ما چیزی که دیدیم و فکر کردیم به فوتبال کمک می کند بیان کنیم. ذات فوتبال و انسان‌هایی که در آن کار می کنند اکثرا سالم هستند  اگر می خواهیم در جامعه خراب کار کنیم چیز دیگری است. من نمی توانم به تنهایی چیزی را تغییر دهم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد صحبت‌های امروز کاظم امانی خاطرنشان کرد: این مصاحبه را نخواندم. تنها دلخوشی ما سال قبل حضور امثال آقای امانی بود که فوتبال را می فهمید. او جزو معدود افرادی بود که فوتبالی بود و می توانستیم با او حرف بزنیم جز امانی و فلاح سرپرست ابتدای فصل ما کسی دیگر فوتبالی نبود. خیلی از مسائل را به امانی می‌گفتم و او خیلی لطف داشت. سال قبل ما با یک نفر می‌توانستیم حرف بزنیم که فوتبال حالیش بود.

وی در مورد حضور هواداران خاطرنشان کرد: مطمئنا باید بیایند. تمام بازی‌های ما حساس است اگر هوادار باشد می تواند خیلی کمک کند. با کمک هواداران می توانیم این ۶ بازی را موفق شویم. کار نشد ندارد. مشکلات زیادی داریم که از ماه قبل شروع شده است. چند روز است تمرین می‌کنیم یک مسئول اینجا نیست. نمی دانم چه خبر است؟ خیلی وقت است که تنها هستیم. تنها نمی توانیم کار کنیم امیدواریم مدیریت کمک کند و همچنین هواداران تا بتوانیم موفق شویم.

سرمربی پرسپولیس در مورد حمایت‌های علی پروین اظهارداشت: من دنبال چه حمایتی هستم. همیشه کارم را کردم. علی پروین لطف دارد. کسی می‌تواند بیاید که یک چیز داده باشد و چیزی بخواهد ببخشید تا الان چیزی گرفته‌ایم و دریافت کرده‌ایم؟ ایشان هم دوست دارد تیم آرامش داشته باشد و موفق باشد. جا دارد از زحمات سردار رویانیان تشکر کنم. باید ممنون کسی بود که یک روز در این تیم زحمت کشیده است چه برسد به افرادی که آبروی خود را گذاشتند. مسئولان باید وارد گود شوند با حرف نمی‌شود. متاسفانه چند سال است که اسم را یدک می کشیم مثل آب خوردن حق هوادار را می‌خورند اما خبری نیست. خیلی از تیم‌ها در فدراسیون آدم دارند بعضی اوقات شک می‌کنم کارمند فدراسیون هستند برخی آقایان همیشه در فدراسیون هستند اما ما این افراد را نداریم. در همین بازی می‌شده خیلی چیزها فهمید. متاسفانه فقط اسم پرسپولیس را یدک می‌‌کشیم. باید با ۳۰ میلیون هوادار در زمین و بیرون آنقدر بزرگ  و قوی باشیم و آدم داشته باشیم تا کسی نتواند مشکل درست کند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

حق با علی دایی است

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x