تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

عامل قتل کودک بیمار زن صیغه ای به ۱۰ سال زندان محکوم شد

  • کد خبر : 34718
  • 28 فروردین 1393 - 9:59

مرد جنایتکار که کودک بیمار همسر صیغه ای خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، ۱۴ دی ماه سال ۹۰ پیکر بی جان پسر سه ساله ای به نام متین به بیمارستانی در جنوب پایتخت منتقل شد. روی سر و صورت این کودک آثار متعدد خون مردگی به چشم می خورد و قلبش از تپش ایستاده بود. بررسی ها نشان می داد ساعت ها از مرگ متین گذشته است.

در همین حال زن جوانی که متین را به بیمارستان برده بود دقایقی بعد از آنجا خارج شد و همین موضوع احتمال قتل پسر سه ساله را تقویت می کرد. در چنین شرایطی این ماجرا از طریق ماموران کلانتری ۱۳۲ نبرد به بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

با گذشت چند روز از این ماجرا مادر متین به نام پریسا-۳۰ساله- بازداشت شد تا درباره کشته شدن فرزندش پاسخگو باشد. او اتهام کودک آزاری را انکار کرد و گفت: مدتی قبل شوهرم که مرد معتادی بود من و فرزندم را رها کرد و من مجبور شدم صیغه مردی به نام محمود شوم. او مرد خوبی بود و از من و پسرم نگهداری می کرد. متین دچار نوعی بیماری پوستی بود و مدام بدنش عفونت می کرد. چند روز قبل پسرم سرماخورده بود و روز حادثه دچار تشنج شد. من هم او را به بیمارستان رساندم اما پزشکان گفتند پسرم فوت شده است.

ادامه تحقیقات از این زن که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت نشان داد هنگام وقوع حادثه او در خانه نبوده و شوهر صیغه یی اش در کنار متین بود. پریسا گفت: آن روز من بیرون از خانه بودم و وقتی برگشتم محمود گفت حال متین خوب نیست. من هم پسرم را به بیمارستان بردم.

در چنین شرایطی ماموران به خانه محمود واقع در منطقه اتابک رفتند اما او پیش از حضور ماموران از آنجا گریخته بود. تحقیقات درباره این مرد که اعتیاد شدیدی به شیشه داشت نشان داد او بارها به دلیل خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده است. با این حال هیچ ردی از این مرد وجود نداشت. با گذشت چند روز از مرگ متین کارآگاهان آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد محمود چند روز قبل به اتهام فروش مواد مخدر دستگیر شده و در بازداشت به سر می برد. به این ترتیب وی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

هرچند این مرد ابتدا حاضر نبود اتهام قتل متین را بپذیرد اما در ادامه گفت: زمانی که مقدار زیادی شیشه مصرف کرده بود متین را به زمین کوبیده و باعث مرگش شده است.

به دنبال اعترافات پدرخوانده متین، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه او به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از آنکه موعد محاکمه این مرد فرا برسد پدر و مادر متین به عنوان اولیای دم در دادسرای امور جنایی حاضر شده و رضایت خود را اعلام کردند. به این ترتیب این مرد برای بررسی جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی حسین اصغرزاده در شعبه ۱۱۳ برگزار شد ، محمود در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. متین از دست من افتاد و قتل او غیر عمد است.

وی ادامه داد: من زن و بچه داشتم که با پریسا آشنا شدم. شوهرش او را با متین که آن زمان دوماهه بود رها کرد. من هم پریسا را صیغه کردم. متین بیماری پوستی اگزما داشت. بدنش چرک می کرد و زخم می شد. زخم های دردناک و بدبویی داشت و باید این زخم ها را شست وشو می دادیم. پریسا نمی توانست این زخم ها را شست وشو دهد و من چند روز یک بار متین را به حمام می بردم. روز حادثه وقتی مثل هر روز متین را به حمام برده بودم او از دستم افتاد و سرش به زمین خورد. آن زمان اتفاقی نیفتاد اما دو روز بعد او تشنج کرد و حالش بد شد. او را به بیمارستان بردیم اما گفتند مرده است.

متهم در آخرین دفاع از خود گفت: مرگ متین غیر عمدی است و تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف داده شود. به دنبال دفاعیات محمود هیات قضایی شعبه ۱۱۳ وارد شور شده و مرد جنایتکار را به ۱۰ سال زندان محکوم کردند.

با اعتراض محمود پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات مرد جوان را تائید کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x