تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

طولانی‌ترین غار آبی خاورمیانه کجاست؟ +عکس

  • کد خبر : 27908
  • 18 اسفند 1392 - 9:44
طولانی‌ترین غار آبی خاورمیانه کجاست؟ +عکس

مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه استان کرمانشاه گفت: غار قوری قلعه بعنوان طولانی ترین غار آبی خاورمیانه در حال آماده شدن برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

 

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،سید روزبه هاشمی با بیان اینکه غار قوری قلعه در حال آماده شدن برای استقبال از میهمانان نوروزی است، گفت: در حال حاضر اقداماتی نظیر رنگ آمیزی و نظافت فضای سایت در حال انجام است و تلاش می کنیم تا مجموعه سایت قوری قلعه را آماده بازدید مسافران نوروزی کنیم.

 

مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه با بیان اینکه قدمت این غار به ۶۵ میلیون سال پیش برمی گردد، گفت: قدمت غار قوری قلعه به اواخر دوران دوم زمین شناسی برمی گردد که با انقراض نسل دایناسورها همزمان است.

 

مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه این غار را طولانی ترین غار آبی خاورمیانه خواند و گفت: این غار ۳۱۴۰ متر عمق دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون فاز اول غار آماده بازدید گردشگران است، فاز اول آن را شامل دو تالار مریم و کوهان شتر دانست که عمق آن تا ۴۵۰ متری ادامه می یابد.

 

مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه کریستال های این غار را منحصر به فرد دانست و از افراد خواست تا در ایام نوروز امسال قوری قلعه را برای دیدن انتخاب کنند.

 

بنا به گفته هاشمی نوروز سال گذشته بین ۵۵ تا ۶۰ هزار گردشگر از این غار بازدید کردند و پیش بینی می شود نوروز سال آینده نیز همین تعداد گردشگر از غار قوری قلعه دیدن کنند.

 

غار قوری قلعه در استان کرمانشاه و در مسیر شهرستان روانسر به پاوه قرار دارد.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x