تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ضرورت مقابله جوانان انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن با بازماندگان رژیم سابق

  • کد خبر : 15242
  • 29 دی 1392 - 9:35
ضرورت مقابله جوانان انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن با بازماندگان رژیم سابق

سخنگوی جنبش «تمرد» مصر بر ضرورت مقابله جوانان ۲ انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن مصر با بازماندگان رژیم سابق حاکم بر این کشور که در تلاش برای بازگشت به قدرت و عرصه سیاسی هستند، تاکید کرد.

 

خبرگزاری فارس: ضرورت مقابله جوانان انقلاب 25 ژانویه و 30 ژوئن با بازماندگان رژیم سابق

کمال مهر«حسن شاهین»، سخنگوی جنبش «تمرد» مصر  در قاهره تصریح کرد که موفقیت همه پرسی قانون اساسی مصر و مشارکت میلیون‌ها نفر در آن هم اکنون به چالش دیگری برای مصر تبدیل شده است.

شاهین در این‌باره توضیح داد: در این اواخر از جمله حین برگزاری همه پرسی شاهد ظهور مجدد و گسترده بازماندگان رژیم سابق آن هم به شکل گسترده در عرصه سیاسی مصر بودیم.

وی شیوع این پدیده را عاملی دانست تا جوانان دو انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن احساس یاس و ناامیدی کنند و از آنجا که بازماندگان رژیم مبارک مردم را تشویق به ریختن آرای خود در صندوق‌ها می‌کردند، این جوانان از حضور پای صندوق‌های رای امتناع کردند.

سخنگوی جنبش «تمرد» مصر در ادامه بر ضرورت مقابله جوانان دو انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن با تلاش‌های بازماندگان رژیم سابق برای بازگشت مجدد به عرصه سیاسی تاکید کرد و گفت: این امر تنها با همدلی و اتحاد همه مصری‌ها امکان پذیر است.

شاهین گفت: همه ما باید با این طیف به مقابله بر خیزیم و واقعیت امور را برای افکار عمومی آشکار و تاکید کنیم که اجازه نخواهیم داد، این افراد نمایندگان مصر باشند و کشور را به دوره مبارک و یا استبداد اخوان المسلمین باز گردانند، چراکه اراده مردم هیچ‌گاه در هم نخواهد شکست و این اراده مردم است که همواره پیروز است.

وی تاکید کرد که مرحله آینده مصر، مرحله بسیار حساس و مهمی در تاریخ مصر شمرده می‌شود، چون پس از موافقت مردم مصر با نقشه راه از طریق دادن رای «آری» به قانون اساسی، هم اکنون نوبت به تاسیس دولتی بر پایه‌های انقلاب مصر است که بر زندگی مسالمت آمیز، آزادی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی استوار است.

شاهین افزود:‌ برای تحقق چنین دولتی باید همه به کشف ماهیت و فساد مزدوران و بازماندگان رژیم مبارک بپردازند و به آنها فرصت بازگشت به عرصه سیاسی را ندهند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x