تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

صاعقه “کماندوهای حماس” در شهرک “اشدود” و “اشکلون” + تصاویر

  • کد خبر : 145134
  • 06 تیر 1395 - 13:19
صاعقه “کماندوهای حماس” در شهرک “اشدود” و “اشکلون” + تصاویر

برگزاری رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه با اهدافی همراه بوده است.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛  ارتش رژیم صهیونیستی دو سال است که دیگر به صورت مستقیم یک جنگ همه جانبه را علیه مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین ایجاد نکرده است.

در حقیقت رژیم صهیونیستی با استفاده از جنگ نیابتی به دنبال مقابله با حزب الله لبنان است و از جبهه‌النصره و داعش و سایر تروریست های تکفیری در سوریه حمایت می‌کند.

اخیرا منابع میدانی گزارش دادند که ارتش اسرائیل رزمایش بزرگی را همزمان در منطقه “جولان اشغالی” در نزدیکی مرز سوریه و “مزارع شبعا” در نزدیکی مرز با لبنان انجام دادند. در حقیقت این رزمایش هدف‌دار انجام شده و برگزاری آن به منظور مقابله با سوریه و لبنان صورت گرفته است.

وی گفت: از مهم ترین نتایج این جنگ فاش شدن حمایت مستقیم عربستان از جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه است. همچنین فاش شد که آمریکا اجازه ارسال سلاح‌های عربستان برای جبهه النصره و تکفیری‌ها در حلب و دیگر مناطق را می‌دهد. اکنون نیز بر کسی پوشیده نیست که رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان شکست داعش و جبهه النصره را نمی‌خواهند.

**رزمایش ارتش اسرائیل در “جولان اشغالی” و “مزارع شبعا”

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد: رژیم صهیونیستی رزمایش نظامی خود را در مناطق اشغالی بلندی‌های جولان و نزدیک مرزهای سوریه برگزار کرد.

رزمایش ارتش اسرائیل در

رزمایش ارتش اسرائیل در

بر این اساس، در این رزمایش نیروی زمینی، خودروهای زرهی از جمله تانک‌ها و تجهیزات توپخانه‌ای شرکت کردند. در همین حال، نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی برای بخشی از رزمایش خود را در “مزارع شبعا” انجام دادند.

“نبیل قاووق،” معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در این زمینه گفت: رزمایش زمینی، دریایی و هوایی گسترده اسرائیل علیه عربستان یا علیه تکفیری‌ها نیست. اسرائیل امروز به دلیل ترس از مقاومت لبنان در حال برگزاری رزمایش است. اسرائیل از دیدن قدرت مقاومت به خود می‌لرزد اما از سلاح عربستان نمی‌ترسد. ما افتخار می‌کنیم که اسرائیل از مقاومت می‌ترسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها بخش کوچکی از نیروهای حزب الله در جنگ سوریه شرکت دارند و اگر شرایط اقتضا کند ما بخش زیادی از نیروهایمان را به سوریه می‌فرستیم. ما در این مسئله هیچ گونه تردیدی نمی‌کنیم و با جرأت و اراده آن را انجام می‌دهیم. تمامی حامیان تروریسم نیز امروز باید این را بدانند. ما با شجاعت و قهرمانی و براساس وظیفه ملی، اخلاقی و انسانی خود وارد این جنگ شدیم.

پایگاه خبری “العهد” با اشاره به برگزاری رزمایش ارتش اسرائیل در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان عنوان داشت: صدای انفجار خمپاره و توپخانه این رژیم در مناطق مختلف از جمله “مرجعیون” در جنوب لبنان به گوش رسید.

رزمایش ارتش اسرائیل در

رزمایش ارتش اسرائیل در

سرهنگ دوم لیاب زیلبرمن، فرمانده نیروهای اشغالگر در این رزمایش دریایی گفت: «ما تنها این هفته رزمایش نداشتیم، ما دائما و هر هفته و هر ماه در حال تمرین نظامی هستیم.»

در همین ارتباط پایگاه خبری یدیعوت آحارنوت گزارش داد، این رژیم به رزمایش دریایی یک هفته‌ای خود در آب‌های مدیترانه انجام داد. این رزمایش دریایی به مدت یک  هفته در مناطق “اشدود” و “اشکلون” برگزار شده و مقامات صهیونیستی مدعی هستند هدف از این رزمایش مقابله با عملیات جنبش مقاومت فلسطین، “حماس” در سرزمین‌های اشغالی است.

**قدرت “کماندوهای حماس” در غزه

نیروهای ویژه “حماس” همواره شهرک نشینان “اشدود” ، “اشکلون” ، “سدیروت” و …  را در تنگناه قرار داده اند و این رزمایش به منظور آمادگی در مقابل حملات غافلگیرانه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و جهاد اسلامی صورت گرفته است.

ارتش اسرائیل یکی از اضلاع مربع مرتجع منطقه برای مقابله با ارتش و نظام سوریه است و شاید این تمرینات برای حمله نظامی احتمالی به سوریه انجام شده است.

۵۱ نماینده کنگره آمریکا نیز اخیرا به “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا نامه دادند که در صورت لزوم حمله نظامی برای سرنگونی نظام سوریه را انجام دهد و به نظر می رسد رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی پیوستی به این اقدام آمریکاست. البته واشنگتن هم در دو هفته اخیر سخنانی را درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع مطرح کرده است.

ژنرال “دیوید گلدفین” فرماندۀ نیروی هوایی ارتش آمریکا  ضمن اعلام آمادگی “واشنگتن” برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه، لازمۀ آن را هدف قرار دادن جنگنده های روسی و سوری دانست.

بر این اساس، ژنرال “دیوید گلدفِین” تاکید کرد: ایجاد منطقۀ پرواز ممنوع بر فراز سوریه، مستلزم تحقق سه شرط است که مهم ترینِ آن ها اجازۀ هدف قرار دادن جنگنده های روسی و سوری است که حریم این منطقه را نقض می کنند. گلدفِین خاطر نشان کرد: ایجاد منطقه پرواز ممنوع همچنین نیازمند تعیین دقیق ماموریت هایی است که در زمینِ منطقه پرواز ممنوع باید انجام شود. به عنوان مثال فراهم کردن امکان بازگشت آوارگان و رساندن کمک های بشردوستانه به آنان نیازمند نیروهای بومی است که در زمین، کنترل اوضاع را در دست داشته باشند، زیرا این کار از توانایی نیروی هوایی خارج است.

رزمایش ارتش اسرائیل درنزدیکی مرزهای جنوبی سوریه، اعزام ۶۰ نظامی نروژی به بهانه کمک به آزادسازی “منبج” در حومه “حلب” ،  نامه نمایندگان کنگره به “اوباما” و … همه نشان می‌دهد که رزمایش اخیر ارتش این رژیم بی‌دلیل نبوده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x