تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شهید مدافع حرمی که می‌خواست معروف شود + فیلم

  • کد خبر : 205129
  • 01 آبان 1396 - 14:24

شهید هادی ذوالفقاری، از جمله جانبازان فتنه ۸۸ است که به خیل شهدای مدافع حرم پیوسته است.

به گزارش «کمال مهر»؛شهید محمد هادی ذوالفقاری، معروف به هادی ذوالفقاری در سال ۱۳۶۷ ،  همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) متولد شد و از همین رو نام او را هادی گذاشتند. او به حدی به امام هادی (ع) علاقه داشت که در شهر امام هادی (ع) یعنی سامراء به شهادت رسید.

این شهید به دلیل علاقه فراوانی که به شهید ابراهیم هادی داشت، همیشه جلوی موتورش عکس بزرگی از این شهید گرانقدر نصب داشت و در خصلت‌ها خود را خیلی به ابراهیم نزدیک کرده بود.

شهید ذوالفقاری که در درگیری های فتنه ۸۸ جانباز شده بود، جهت  دروس حوزوی به   نجف رفت و  پس از بروز تحولات عراق و بسیج نیروهای مردمی برای دفاع از عتبات عالیات به ویژه سامرا و حرمین عسکریین، به عضویت سازمان بدر عراق درآمد.

در نهایت در ۲۶ بهمن سال ۹۳ چند روز پس از سالگرد شهادت شهید ابراهیم هادی، همان شهیدی که الگوی زندگی‌اش شده بود در  مکیشفیه سامراء صدای انفجار مهیبی عملیات انتحاری در بین سربازان عراقی  آمد و مدافع حرم ابراهیم ذوالفقاری، در دفاع از حرم آل الله به مقام شامخ شهادت نائل آمد و به آرزویش رسید.

جالب است بدانید این شهید بزرگوار یک هفته پیش از شهادتش وصیت نامه خود را نوشته و در آن ذکر کرده بود :”دنیا رنگ گناه دارد؛ دیگر نمی‌توانم زنده بمانم”.

به تازگی فیلمی از این شهید سرافراز کشور، در فضای مجازی منتشر شده است که در آن عنوان می‌کند: “آرزو دارم انتقام سیلی حضرت زهرا (س)را بگیرم. وقتی من شهید شدم آنقدر بر سرمن یا حسین ، یا حسین بگو تا امام حسین(ع)   پیش من حاضر شود”.

این شهید بزرگوار در جایی  عنوان کرده بود : یک روز با خودم گفتم «من زشتم! اگه شهید بشم هیچ‌کس برام کاری نمی‌کنه!  اصلا کسی پیدا نمی‌شه برام پوستری طراحی کنه، تو دل خودم خندیدم و باز گفتم؛ کسی برای تو از این کارها نمی‌کنه بچه جون. خدا برایمان کاری اندازه محبتمان بکند”.

گفتنی است؛ این شهید هم اکنون در وادی السلام نجف آرمیده است.

 

۰۰:۰۰۰۱:۰۱
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x