تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شهاب سنگی که راز شگفت انگیز ماه را فاش کرد

  • کد خبر : 211722
  • 17 اردیبهشت 1397 - 7:41

مسکونی کردن سایر سیاره‌ها یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای انسان‌ها بوده و کره ماه جذاب‌ترین خانه دوم است که به تازگی شهاب سنگی راز این کره را فاش کرده است.

به گزارش گروه علمی پزشکی «کمال مهر»؛ دانشمندان به تازگی با بررسی مواد معدنی کمیاب موجود بر روی یک شهاب سنگ که از کره ماه به دست آمده است، این احتمال را مطرح کرده اند که امکان دارد زیر سطح کره ماه منبع آب به شکل یخ زده وجود داشته باشد.


کارشناسان اعلام کرده اند امیدوار هستند به نتیجه‌های بیشتری در زمینه امکان وجود آب در زیر سطح کره ماه دست یابند، یافته‌های جدید حاصل تلاش دانشمندان برروی یک شهاب سنگ به دست آمده از کره ماه متعلق به ۱۳ سال پیش است، پژوهش‌های جدید همچنین نشان داده است به احتمال زیاد در قطب شمال و جنوب کره ماه آب وجود دارد.

شهاب سنگ مذکور ۱۳ سال پیش در شمال غربی قاره آفریقا به دست آمده است و دارای ماده‌ای معدنی و کمیاب به نام موگانیت (moganite) است.

موگانیت، نوعی کریستال شبیه به کوارتز است که به عنصر آب برای شکل گیری نیاز دارد  و این می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر احتمال وجود آب در لایه‌های درونی کره ماه باشد.


گروهی از دانشمندان دانشگاه توهوکوی (Tohoku University) ژاپن اعتقاد دارند این ماده معدنی در منطقه‌ای موسوم به (Procellarum Terrane) در کره ماه ایجاد شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند برسطح کره ماه نیز آب وجود داشته، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بخش زیادی از آن تبخیر شده است، اما امکان دارد آب به شکل منجمد در بخش‌های درونی کره ماه وجود داشته باشد.

پژوهشگران این دانشگاه اعتقاد دارند آب امکان دارد حدود سی میلیارد سال پیش به وسیله سیارک و دنباله دار‌ها به شکل تصادفی وارد کره ماه شده باشد.


با توجه به هدف‌های بلند مدت ارسال انسان به سایر سیاره‌ها از جمله کره ماه و مسکونی کردن این کره، سکونت گاه آینده انسان باید دارای منبع آب باشد در غیر این صورت انسان توانایی زندگی در آنجا را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x