تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

شباهت استقلال و پاریسن ژرمن در شب نحس مالزیایی – آلمانی

  • کد خبر : 209224
  • 16 اسفند 1396 - 13:29

دیدار تیم‌های استقلال و العین شب گذشته در حالی که داور تلاش زیادی برای پیروزی تیم اماراتی کرد، به تساوی رسید.

شباهت استقلال و پاریسن ژرمن در شب نحس مالزیایی و آلمانیبه گزارش گروه ورزش«کمال مهر»؛ دیدار تیم‌های استقلال ایران و العین امارات شب گذشته با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید، در حالی که تلاش محسوس داور برای پیروزی امارات در مقابل غیرت ایرانی‌ها راه به جایی نبرد.

امین بن یعقوب برای قضاوت در فوتبال داور امینی نبود و سوت خود را ارزان فروخت، تصمیمات عجیب و غریب این داور در طول بازی واژه اشتباه جزئی از داوری را از ذهن همه فوتبال دوستان پاک کرد.

این‌ها اشتباه نبود و ضعف کنفدراسیون آسیا در گماردن داوری این چنینی برای حساس‌ترین دیدار مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا بود.

اما دیگر دیدار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که از حساسیت بالایی برخوردار بود در ورزشگاه پارک دو پرنس بین تیم‌های پاریسن ژرمن ورئال مادرید درست ساعتی بعد از بازی استقلال برگزار شد.

اگر چه در این دیدار داور به اندازه دیدار استقلال و العین رو بازی نکرد، اما سوت‌های یکطرفه به سود رئال مادرید نشان داد این تیم پادشاهی اسپانیا نه تنها در کشور خودش بلکه در آن سوی مرز‌ها هم از سوی داوران بیمه است.

فلیکس بریش داور آلمانی این دیدار بار‌ها در صحنه‌های واضح و مشکوک رای به سود رئال مادرید داد تا کمی از غصه داور مالزیایی کم کند.

تقارن این اتفاق در اروپا و آسیا آنهم در یک شب تداعی روز‌های سیاه فوتبال در دوران اینفانتینو را رقم می‌زند.

جایی که صمیم‌ها به سبک بلاتر و یاران با پول گرفته می‌شود.

نمی‌دانیم در بازار امروز قیمت یک داور مالزیایی چقدر است، اما این را می‌دانیم که استقلال و پاریسن ژرمن شب گذشته قربانی قدرت حریف نشدند فقط ابار مبارزه با داور را نداشتند.

در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ۴ نماینده ایران به مصاف نمایندگان متمول اماراتی رفتند و ۲ پیروزی و ۲ تساوی، سنگینی نتایج را به سود ایران تغییر داد.

اما آنچه تغییر نخواهد کرد بدعت غلط داوران در آسیا است که حاشیه خلیج فارس را به رنگ دلار می‌بینند.

درود به شرف و غیرت ایرانی و نمایندگان کشورمان که داور و العین و زمین و زمان را با هم شکست دادند.

تساوی در برابر العین که داوران را به عنوان یار دوازدهم داشت و میزبان این بازی هم بود کمتر از پیروزی نیست و جهنم آزادی در انتظار گنهکاران اماراتی لحظه شماری می‌کند.

اما فراموش نکینم حمایت صد هزار نفری در دیدار برگشت استقلال و العین سرخ و آبی نمی‌شناسد باید در سال جدید به هواداران استقلال و پرسپولیس بقبولانیم که فوتبال ملی فراتر از رنگ هاست و دلار اماراتی‌ها نمی‌تواند با تعصب ایرانی برابری کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x