تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سی و هشت درصد از طلاق ها مربوط به معضلات ماهواره است/شیوه جلوگیری از آسیبهای اینترنت «کنترل زمان» دراستفاده ازآن است

  • کد خبر : 57581
  • 19 مهر 1393 - 5:03
سی و هشت درصد از طلاق ها مربوط به معضلات ماهواره است/شیوه جلوگیری از آسیبهای اینترنت «کنترل زمان» دراستفاده ازآن است

سرهنگ چراغی:آماره ها نشان می دهد بیش از ۲۰۰ ماهواره در دنیا وجود دارد که ۱۰۰ ماهواره برروی ایران متمرکز است و از این تعدا ماهواره بیش از ۲۰۰۰ هزار شبکه ماهواره ای قابل دریافت است.

به گزارش «کمال مهر»؛سرهنگ فرهاد چراغی معاون هماهنگ کننده ی نیروی انتظامی شهرستان کرج سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مهرشهر ضمن تبریک ایام مبارک ذی الحجه و هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه  بیش ۱۲۸ ماموریت برای مجموعه نیروی انتطامی تعریف شده است ، اظهار داشت :وطیفه اصلی نیروی انتظامی برقراری امنیت جامعه است و همانطور که شاهد بودید در فتنه ۸۸ هم نیز این مجموعه ثابت کرد وفادر به  نظام جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: همه نگاه نباید  به سمت ناجا باشد مردم نباید همه وظایف را بر عهده ناجا بدانند لذا مردم نیز باید همراه و یاور نیروی انتظامی در برقرار نظم امنیت کوشا باشند.

معاون هماهنگ کننده ی نیروی انتظامی شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دو عامل اصلی جرائم  خاطرنشان کرد: عامل اصلی جرائم در خانواده و نقش پدر و مادر، موضوع مهمی در ارتکاب جرائم می باشد.

وی عامل دیگر را “محیط” عنوان و تصریح کرد: عامل دوم در ارتکاب جرائم  “محیط ”  است که اعم از محیط خانواده، مدرسه، همسایه ها می باشد .

سرهنگ چراغی  اولین خواسته برای جلوگیر ی از جرایم را توجه خانواده ها به موضوعاتی است که ازمحیط خانه شروع و در جامعه تسری پیدا میکند عنوان کرد و در ادامه افزود: موضوع ماهواره یکی از مباحثی است  که در خیلی از خانواده ها نفوذ کرده و این توطئه دشمن متاسفانه در بین برخی از خانواده های مذهبی نیز رواج پیدا کرده، و خانواده ها باید با این مسئله به جدیت برخورد کنند.

وی در ادامه افزود: آماره ها نشان می دهد  بیش از ۲۰۰ ماهواره در دنیا وجود دارد که ۱۰۰ ماهواره برروی ایران متمرکز است و از این تعدا ماهواره بیش از ۲۰۰۰ هزار شبکه ماهواره ای  قابل دریافت است.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰۰کانال موسیقی و ۱۲۰۰ کانال غیر اخلاقی و ۲۵۰ کانال در حوزه کودک و نوجوان هیچکدام با فرهنگ دینی ما مطابقت ندارد و خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد از طلاق ها مربوط به معضلات ماهواره است.

سرهنگ فرهاد چراغی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به موضوع اینترنت و استفاده آن توسط افراد جامعه تصریح کرد: اینترنت دارای جذابیت بسیار زیادی است.

وی افزود:دو عامل اصلی جذابیت عدم وجود  مرزدر اینترنت  و کسب آخرین مطالب روز دنیا است.

معاون هماهنگ کننده ی نیروی انتظامی شهرستان کرج  با اشاره به این مطلب که اولین اینترنت در ایران از ۱۳۷۲ شروع به کار کرد و اکنون بیش از ۴۲ میلیون کاربر اینترنتی در کشور وجود دارد  افزود :ایران بیش از نیمی از کاربران اینترنت در خاورمیانه را داراست ،لذا این فضا نیز آسیب هایی نیز دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی شیوه جلوگیری از آسیبهای این فضا را کنترل مدت زمان استفاده از اینترنت عنوان داشت و خاطرنشان کرد :اینترنت دارای دو آسیب  فرهنگی که باعث ضعیف شدن اعتقادات فرهنگ دینی ،عدم تعقل و باعث سطحی نگری می شود و دیگر آسیب های روانی است که منجر به اعتیاد مجازی ،انحرافات جنسی و افسردگی را بدنبال دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x