تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سید حسن نصرالله: سازمان ملل ناتوانی و ذلت خود را در برابر آمریکا نشان داد/داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی به سوی نابودی پیش می‌روند

  • کد خبر : 185294
  • 28 اسفند 1395 - 19:12
سید حسن نصرالله: سازمان ملل ناتوانی و ذلت خود را در برابر آمریکا نشان داد/داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی به سوی نابودی پیش می‌روند

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به ناتوانی سازمان ملل در مقابل آمریکا و اسرائیل گفت: آمریکا با تهدید به قطع تامین مالی سازمان ملل، آن را به لرزه درآورد و تسلیم خود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ سید حسن نصر الله در ابتدای سخنان خود این روز بزرگ را به بقیه الله الاعظم حضرت صاحب الزمان (عج) و همه مسلمانان جهان و زنان شرکت کننده در این مراسم تبریک گفت.
دبیرکل حزب الله گفت: به همه کسانی که نزدیکان خود را در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان از دست داده اند ، درود می فرستیم.
سید حسن نصرالله افزود: سازمان اسکوا چند روز پیش گزارشی را منتشر کرد که در آن جنایت های اسرائیل ضد فلسطینی ها تشریح شده بود. سازمان ملل را زیر فشار قرار دادند تا گزارش اسکوا در این باره را پس بگیرد. آمریکا با تهدید به قطع تامین مالی سازمان ملل، این سازمان را به لرزه درآورد و تسلیم خود کرد و این مسئله جدیدی نیست. ما شاهد تسلیم شدن سازمان ملل در برابر آمریکا و اسرائیل بودیم. دبیرکل اسکوا پس گرفتن این گزارش را رد کرد و استعفا داد که این استعفا با موافقت دبیرکل سازمان ملل همراه شد. این مسئله ثابت کرد نمی توان به سازمان ملل و مصوبات آن امیدوار بود تا سرزمین اشغال شده ما را بازگرداند یا اسیران ما را آزاد کند. “ریما خلف” با این استعفا موضع اخلاقی و انسانی درستی اتخاذ کرد و من به نام مقاومت به او درود می فرستم. سازمان ملل ثابت کرد عاجز و ذلیل است.
دبیرکل حزب الله گفت: از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می خواهیم تا در برابر خواست آمریکا و اسرائیل تسلیم نشوند و برای تثبیت گزارش اسکوا تلاش کنند.
سید حسن نصرالله افزود: فلسطینی ها با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر باسل الاعرج پایداری خود را نشان دادند و به روح شهید باسل الاعرج و به خانواده او و به مشت های گره کرده در مراسم تشییع پیکر او درود می فرستیم. مقاومت در لبنان و فلسطین موضع مشترکی دارد. تنها گزینه واقعی برای ملت فلسطین و لبنان و دیگر ملت ها مقاومت و نه امیدواری به سازمان های بین المللی است.
دبیرکل حزب الله گفت: همه پول هایی که برای تامین مالی جنگ در سوریه صرف شد، پول عربی است. پول عربی که برای جنگ در سوریه هزینه شد می توانست به پایداری مردم قدس و بازسازی غزه کمک کند.
سیدحسن نصرالله افزود: همه قدرت های بین المللی و منطقه ای که ضد سوریه توطئه کردند ، در تحقق اهدافشان ناکام ماندند. میلیاردها دلار برای جنگ ضد سوریه و محور مقاومت هزینه شد و کسانی که به تسلط بر سوریه امیدوار بودند، شکست خوردند. هدف این پول های عربی که در جنگ ضد سوریه هزینه شد، سقوط سوریه و خارج کردن آن از محور مقاومت بود. کشورهای دشمن محور مقاومت، تروریست ها را از سراسر جهان به خدمت گرفتند و دهها هزار جنگجوی تروریست را به سوریه آوردند و آنها را تامین مالی کردند.
وی خاطر نشان کرد: قدرت های تکفیری هر نوع راه حل سیاسی در سوریه را رد می کنند و بر جنگ و خونریزی در این کشور اصرار دارند. آمریکا و متحدانش تروریست ها را به سوریه آوردند تا با محور مقاومت بجنگند و آنها به این مسئله اعتراف کردند. جنگجویان القاعده را به سوریه آوردند تا هدف اسرائیل عملی شود و پس از استفاده از این جنگجویان، آنها را از بین خواهند برد.
سیدحسن نصرالله گفت: داعش به طرف پایان کارش در عراق و نیز در سوریه حرکت می کند و در بهترین شرایط فقط بعضی گروه های تروریستی پراکنده از آن باقی خواهد ماند. این گروه هیچ آینده ای در عراق و سوریه ندارد.
سیدحسن نصرالله افزود: داعش و جبهه النصره اهداف و طرح های آمریکا را در منطقه اجرا می کنند. عملیات انتحاری ضد غیرنظامیان در سوریه و عراق از طرف داعش ، دلیل شکست آن است. جبهه النصره هم در آینده نزدیک با همان سرنوشت داعش روبرو خواهد شد. جبهه النصره را که آمریکا و متحدانش به سوریه آورده بودند، اکنون از طرف خود ائتلاف آمریکایی بمباران می شود. داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی به سوی نابودی پیش می روند.
دبیرکل حزب الله گفت: طرح استکباری برای سلطه و تسلط بر سوریه شکست خورد و سوریه منتظر پیروزی بزرگ خود است.
سید حسن نصرالله افزود: گروه های تروریستی مانند افعی هایی هستند که استکبار آنها را به سوریه آورده بود، اما اکنون استکبار در چاهی که خود کنده بود ، افتاده است.  هدف اسرائیل از تجاوز به سوریه حمایت از گروه های تروریستی شکست خورده در این کشور است.
سیدحسن نصرالله افزود: به کسانی که در جبهه دشمن در سوریه می جنگند می گوییم، برنامه شما شکست خورد و هیچ چشم اندازی ندارد. از نظر بنیامین نتانیاهو شکست داعش ، پیروزی مقاومت و محور مقاومت در برابر طرحی است که اسرائیل در شش سال گذشته از آن حمایت می کرد. از گروه های تکفیری دعوت می کنم تا با کنار گذاشتن سلاح و خروج از جبهه نفاق به جبهه اسلام بپیوندند. از آنها می‌خواهم تا از محور دشمن خارج شوند و تا زمان باقی مانده است در محور مقاومت عضو شوند. محور مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست نخواهد خورد و پیروز خواهد شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=185294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x