تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

سید حسن حزب الله : حزب الله همچنان به دفاع از محور مقاومت ادامه خواهد داد/ اگر حزب الله نبود تروریست‌ها به بیروت رسیده بودند

  • کد خبر : 51222
  • 24 مرداد 1393 - 11:19
سید حسن حزب الله : حزب الله همچنان به دفاع از محور مقاومت ادامه خواهد داد/ اگر حزب الله نبود تروریست‌ها به بیروت رسیده بودند

روزنامه الاخبار لبنان بخش دوم مصاحبه تفصیلی دبیر کل حزب الله را با این روزنامه منتشر کرد که در این بخش “سید حسن نصرالله” بر ادامه دفاع حزب الله از محور مقاومت تاکید دارد.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر؛روزنامه الاخبار لبنان بخش دوم مصاحبه تفصیلی دبیر کل حزب الله را با این روزنامه منتشر کرد که در این بخش “سید حسن نصرالله” بر ادامه دفاع حزب الله از محور مقاومت تاکید دارد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه اگر نیروهای حزب الله در مناطق “القصیر و القلمون” به مبارزه با تروریست‎ها نپرداخته بود، هم اکنون داعش  به بیروت رسیده بود، افزود: برخی از گروه‎های لبنانی همچنان از گروه‎های مسلح در سوریه به وسیله تسلیحات و پول حمایت می‌کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: تمامی گروه‎ها باید برای دفاع از مسلمانان، مسیحیان و اقلیت‎های دینی جزئی از این جنگ باشند.

سید “حسن نصرالله” در بخش اول مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار  درباره مسایل سیاسی و نظامی و حتی زندگی شخصی خود سخن گفته بود.
نصرالله در این مصاحبه به چگونگی اتخاذ تصمیم به اسارت گرفتن نظامی صهیونیست و چگونگی آغاز جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ اشاره و تاکید کرد در زمان این جنگ با خانواده اش دیدار کرده است.

وی گفت: نخستین دیدارم پس از جنگ با علامه سید “محمد حسین فضل الله” بود. اسرائیل ، محمد سلیمان یک سرتیپ ارتش سوریه را به علت نقش مهمش دراین جنگ ، ترور کرد.

وی ادامه داد : “عماد مغنیه” تا آخرین لحظه با حضور مردم در بین مردم در بیست و دوم سپتامبر سال ۲۰۰۶ مخالفت می کرد. در جنگ امنیتی با دشمن اسرائیلی هیچ خط قرمزی وجود ندارد و اسرائیل می داند چه کسی در این رژیم در حد عماد مغنیه است. ”
وی گفت: ما همانطور که از مرزهای جنوبی لبنان دفاع کردیم از کشور و مرزها با سوریه هم دفاع می کنیم و بسیاری از کسانی که در این مورد با ما مخالفت می کردند در حال تغییر موضع شان هستند.

دبیر کل حزب الله درباره جنگ غزه افزود: مقاومت در غزه حق دارد به پیروزی واقعی دست پیدا کند. آنچه ما برای اسرائیل آماده کرده ایم به هیچ وجه تحت تاثیر کارهای ما در سوریه قرار نگرفته است. جنگیدن ما در سوریه تاثیری بر سری بودن طرح ها و سلاح های ما برای مقابله با اسرائیل نداشته است. ما یک گروه مقاومت هستیم، اما می خواهند ما را حزبی برای شیعیان عرب جلوه دهند. جنگ غزه باعث گرم شدن روابط حزب الله و حماس خواهد شد. هیچی تردیدی درباره ارتباط ما با عملیات میدانی در داخل فلسطین علیه دشمن اسرائیلی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: من هر چیزی را که مربوط به گروه های تکفیری باشد پیگیری می کنم. من همه روزنامه های حامی حزب الله یا مخالف آن را می خوانم و همه شبکه های تلویزیونی را می بینم.

سید حسن نصرالله در پاسخ به این سوال که در بازی فینال جام جهانی فوتبال از چه تیمی حمایت می کردی؟ گفت: آرژانتین.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره زندگی شخصی خود افزود: من از سال ۱۹۸۶ تاکنون رانندگی نکرده ام. من پایگاه های اینترنتی و فیس بوک را توسط دستیارانم پیگیری می کنم. من شخصا به علت مسایل امنیتی هیچ ارتباطی با وسایل فناوری ندارم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x